Roger Waters
Fra : Erik Graversen

Dato : 03-06-02 19:05

Hejsa!

Andre der var inde i Forum og nyde en god gang
Waters/Pink Floyd?

--
Erik Graversen.

e-mail: erikgr@mail1.stofanet.dk

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Carl Drud

Dato : 03-06-02 19:47

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Andre der var inde i Forum og nyde en god gang
> Waters/Pink Floyd?

Ja, udemærket koncert.

--
Carl

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 19:59

Erik Graversen wrote:
> Hejsa!
>
> Andre der var inde i Forum og nyde en god gang
> Waters/Pink Floyd?

Jeg var inde og se koncerten. Du finder ikke en større Pink Floyd fan
end mig i verden, men jeg synes at det var kedeligt det meste af tiden,
og jeg synes at han i langt højere grad manglede en tyk guitarist og
dennes venner, langt mere end de manglede ham til koncerten i 1995. Jeg
_hader_ Snowie White. Jeg kan ikke klare den måde han slagter David
Gilmours geniale guitarspil som er en fundamental del af mange Pink
Floyd numre, ikke blot en anledning til at spille en tilfældig solo i så
og så mange takter. Den anden guitarist var noget bedre. Og lyden var
heller ikke noget at råbe hurra for. Og da slet ikke når man
sammenligner med Pink Floyd generelt eller koncerten i 1995. De spillede
andet sæt væsentligt bedre end første sæt. Måske skulle de lige blive
varme, og det virkede også som om lyden var noget bedre i andet sæt.
Perfect Sense var alt for fedt, og ligeså Every Strangers Eyes. Wish You
Were Here skal Roger bare holde fingrene fra. Det suttede. Dogs var
faktisk OK, selvom det er en komposition som behøver David Gilmour så
meget som den gør. Comfortably Numb var so-so. Og guitararbejdet var en
skændsel mod det som Gilmour kunne levere. Første del af Shine On... var
ok. Og anden del var rigtigt god (den som sluttede første sæt). Der var
mange gode ting, men der var også nogle steder hvor manglen på Gilmour
og de andre stak ud som en øm tommelfinger som de siger i udlandet.
Han spillede bemærkelsesværdigt få af sine egne ting. Og de Pink Floyd
ting han spillede var ret Gilmour-centrerede. Wish You Were Here,
Comfortably Numb, Dogs etc.

Jeg var glad for at se ham. Men gud hvor ville jeg ønske at han stadig
lavede plader med Pink Floyd.

/David

Fra : Erik Graversen

Dato : 04-06-02 14:42

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:3CFBBC70.6050301@yahoo.com...
> [...]
> heller ikke noget at råbe hurra for. Og da slet ikke når man
> sammenligner med Pink Floyd generelt eller koncerten i 1995.

Jeg havde desværre været lidt sendt ude med at skaffe billetter så vi var havnet
på balkonen 11.række. Dvs. bag de bagerste surrund højtalere Der var dog
vendt nogle ht. skråt bagud så man fik lidt af surrund effekten med.
Placeringen taget i betrækning syntes jeg faktisk det var en ganske god lyd!
Men man føler lidt at man er "tilskuer til en koncert" frem for at være til koncert. Denne
fornemmelse blev ikke mindre af at man havde hængt nogle kabler fra loftet og ned til mikserne.
De afskærmer selvfølgelig ikke særlig meget udsyn, men forstærker alligevel den før omtalte
følelse.

Med hensyn til ham den tykke guitarist Well! Jeg er mindst lige så stor fan af ham
som du er. (hvordan måler vi det Men jeg havde afklaret med mig selv at det ikke
var Gilmore/Pink Floyd jeg skulle ind at se. Kun Gilmore kan spille Gilmore! Så'en
er det.

>Første del af Shine On... var ok.

Dougg! Der forstå jeg dig så ikke! Den "guitar intro solo" var efter min mening det tydeligste
tegn på at her var det ikke Gilmore bag spaden. Der måtte jeg krumme tæer. Men ellers
syntes jeg der blev leveret udmærket guitarspil.

Jeg var til Pink Floyd koncerten i parken i 1994, og jo! Det var da klart en anden oplevelse.
Men jeg syntes at Roger Waters gjorde det godt og er udmærket tilfreds med oplevelsen.
Til Gilmore/Pink Floyd koncerten blev man blæst total omkuld af den enorme lyd og det
overdådige lysshow. Roger Waters koncerten virker på en måde mere intim hvis i forstår
hva' jeg mener.
Jeg ville dog havde ønsket at være lidt nærmere scenen.

Mvh,

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-06-02 15:14

Erik Graversen wrote:

> [...]
> De afskærmer selvfølgelig ikke særlig meget udsyn, men forstærker alligevel den før omtalte

Jeg forstår hvad du mener.

> [...]
> var Gilmore/Pink Floyd jeg skulle ind at se. Kun Gilmore kan spille Gilmore! Så'en

Det er rigtigt.

> Dougg! Der forstå jeg dig så ikke! Den "guitar intro solo" var efter min mening det tydeligste
> tegn på at her var det ikke Gilmore bag spaden. Der måtte jeg krumme tæer. Men ellers

Well, introen suttede alt for hårdt. Et pragteksempel på hvor meget
Snowy White sutter. Der er jeg helt enig, og der blev også krummet tæer
fra min side. Men resten af nummeret var ok. Ikke godt, men ok.

/David

Fra : Carl Drud

Dato : 03-06-02 20:30

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote:

> [...]
> manglede en tyk guitarist og dennes venner, langt mere end de
> manglede ham til koncerten i 1995. Jeg _hader_ Snowie White.

Har han ikke spillet i Thin Lizzy engang?

Jeg synes nu ikke han var så dårlig.

> [...]
> så mange takter. Den anden guitarist var noget bedre. Og lyden
> var heller ikke noget at råbe hurra for.

Jeg må sige at lyden imponerede mig, taget i betragtning at det
var i en firkantet betonhal.

--
Carl

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 03-06-02 22:37

"Carl Drud" <k2lieozx2sg8zxa001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Har han ikke spillet i Thin Lizzy engang?

Jo, bl.a. på det fremragende album Renegade.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : HALLUM

Dato : 04-06-02 12:37

> Jo, bl.a. på det fremragende album Renegade.

Jeg mener KUN han er med på Renegade
når vi snakker medvirken på Thin Lizzy plader.

mvh. Hallum

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-06-02 16:53

"HALLUM" <ph@hallums.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener KUN han er med på Renegade
> når vi snakker medvirken på Thin Lizzy plader.

Hm, nu har jeg ikke alle deres plader, men han spiller også på Chinatown -
som også er rigtig go'.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-06-02 17:00

"HALLUM" <ph@hallums.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener KUN han er med på Renegade
> når vi snakker medvirken på Thin Lizzy plader.

Og så spiller han for øvrigt på 1980-optagelserne på Pink Floyd The Wall
Live 1980-81.

Fra : Jacob

Dato : 04-06-02 17:15

On Tue, 4 Jun 2002 17:59:58 +0200, "Jesper Brogaard" <me@privacy.net>
wrote:

>Og så spiller han for øvrigt på 1980-optagelserne på Pink Floyd The Wall
>Live 1980-81.

Første gang han spillede med Pink Floyd var på In The Flesh touren i
1977, hvor han også spillede soloen på studioudgaven af Pigs On The
Wing i 8-track udgaven.

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Peter Kaas

Dato : 03-06-02 20:46

> Andre der var inde i Forum og nyde en god gang
> Waters/Pink Floyd?

Yeps!
Jeg kan kun sige at det var i topklasse. Jeg var især imponeret af de to
guitarister Chester Kamen og Snowy White, selvom de dog ikke kunne erstatte
David Gilmour, ej heller hans vokal. Jeg tror kun der er én guitarist der
skal erstattes af to (tre inkl. Fairweather-Low). Desuagtet formåede de dog
at komme med nogle interessante fortolkninger af de go'e gamle Pink
Floyd-soloer.

Resten var også gode. Jeg kunne også godt lide saxophonisten der blev ved
med at rende frem og tilbage... for ikke at nævne Fairweater-Lows
pludselige, voldsomme guitarsolo.

Det bedste var dog to af mine yndlingsnumre fra "Amused To Death," nemlig
"Perfect Sense" og "Amused To Death." Dét var bare smukt!

Mvh
Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 20:58

Peter Kaas wrote:

> Yeps!
> Jeg kan kun sige at det var i topklasse. Jeg var især imponeret af de to
> guitarister Chester Kamen og Snowy White, selvom de dog ikke kunne erstatte

Jeg var ganske uimponeret.

> Det bedste var dog to af mine yndlingsnumre fra "Amused To Death," nemlig
> "Perfect Sense" og "Amused To Death." Dét var bare smukt!

Perfekt Sense var gåsehudsfremkaldende.

/David

Fra : Peter Kaas

Dato : 03-06-02 22:13

> Jeg var ganske uimponeret.

Det giver sig selv udfra din tidligere post. Jeg vil dog tildels give
dig ret. Hverken Snowy White eller Chester Kamen har den samme evne som
David Gilmour til at få guitaren til at synge. Gilmours guitarspil er IMO, i
mangel af en bedre beskrivelse, meget drømmende og "spacy." Det var hverken
Whites eller Kamens. De to er teknisk dygtige, men der manglede den samme
sjæl og følelse som Gilmour kan præstere. Jeg vil dog ikke sige at jeg var
skuffet, da jeg ikke havde skruet mine forventninger til guitaristerne
særlig højt op. Havde jeg omvendt det, var jeg måske blevet lidt skuffet.
Gilmours sko (og jakke, ha, ha! ) er svære at fylde...

I øvrigt var det lidt ærgerligt at Fairweather-Low ikke fik mere solotid.
Det viste sig jo (meget pludseligt) at han var en temmelig interessant
sologuitarist.

> Perfekt Sense var gåsehudsfremkaldende.

Jeg var især glad over at P.P. Arnold var med, ganske som på originalen fra
albummet!

Mvh
Peter

Fra : Troels

Dato : 03-06-02 22:19

> I øvrigt var det lidt ærgerligt at Fairweather-Low ikke fik mere solotid.
> Det viste sig jo (meget pludseligt) at han var en temmelig interessant
> sologuitarist.

Hvad hedder Fairweather-Low til fornavn? Er det Andy Fairweather-Low der har
spillet (eller spiller?) med Eric Clapton?

/Troels

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 22:51

Troels wrote:

> Hvad hedder Fairweather-Low til fornavn? Er det Andy Fairweather-Low der har
> spillet (eller spiller?) med Eric Clapton?

Yep. Jeg synes iøvrigt at han er en bedre og mere interessant guitarist
end Clapton. Men min manglende respekt for Clapton går langt tilbage.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 22:50

Peter Kaas wrote:

> [...]
> Whites eller Kamens. De to er teknisk dygtige, men der manglede den samme

Jeg sad helt ubeskedent og meget selvsmagende og tænkte: "Jeg spiller
bedre end dem" da jeg hørte dem. Det mener jeg stadig.

> [...]
> særlig højt op. Havde jeg omvendt det, var jeg måske blevet lidt skuffet.
> Gilmours sko (og jakke, ha, ha! ) er svære at fylde...

Hihi :) Jeg går aldrig af vejen for en god Gilmour-Er-Tyk-joke, selvom
jeg elsker manden :)

> I øvrigt var det lidt ærgerligt at Fairweather-Low ikke fik mere solotid.
> Det viste sig jo (meget pludseligt) at han var en temmelig interessant
> sologuitarist.

Ja, han virkede helt klart mere interessant.

> Jeg var især glad over at P.P. Arnold var med, ganske som på originalen fra
> albummet!

Ja, det var stort. Hun fik også et stort bifald.

/David

Fra : Peter Kaas

Dato : 05-06-02 14:38

> Jeg sad helt ubeskedent og meget selvsmagende og tænkte: "Jeg spiller
> bedre end dem" da jeg hørte dem. Det mener jeg stadig.

Så må du være ret god!

> Hihi :) Jeg går aldrig af vejen for en god Gilmour-Er-Tyk-joke, selvom
> jeg elsker manden :)

Det gør jeg også. Selvom Waters' koncert var virkelig god, så beviste
den også at Gilmour og Waters er bedst sammen. Det er i og for sig
ærgerligt, da der næpppe er nogen chance for at de finder sammen igen.
Men hvis de gjorde ville det være stort...

solotid.

> Ja, han virkede helt klart mere interessant.

Det var IMO en meget underlig måde han pludselig hoppede
frem og spillede en ret kewl solo, for så at trække sig tilbage til
sin faste plads ved døren.

> Ja, det var stort. Hun fik også et stort bifald.

Det var det. Jeg synes i det hele taget at det var nogle virkelig gode
backupsangere han havde fået med. Hende der sang på "Mother"
gjorde det også godt.

Mvh
Peter

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-06-02 15:24

On Wed, 5 Jun 2002 15:37:31 +0200, "Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk>
wrote:

> [...]
>ærgerligt, da der næpppe er nogen chance for at de finder sammen igen.
>Men hvis de gjorde ville det være stort...

Waters har faktisk givet udtryk for at ville turnere en sidste gang
med PF, men Gilmour er ikke synderligt interesseret

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 17:31

Morten Bowman Hansen wrote:

> Waters har faktisk givet udtryk for at ville turnere en sidste gang
> med PF, men Gilmour er ikke synderligt interesseret

WHAAAAAAAAAAAAT??!!! Kan du dokumentere det? Hvornår har han sagt det?
Gilmour spurgte jo selv Waters i 1994 om han ville "come back an plunck
the bass" på turneen, men Waters sagde pænt nej tak, og har i det hele
taget udtalt sig meget negativt om det nye Pink Floyd.

/David

Fra : Jakob Madsen

Dato : 05-06-02 19:21

> WHAAAAAAAAAAAAT??!!! Kan du dokumentere det? Hvornår har han sagt det?

Jeg læste det samme på Ekstra Bladets hjemmeside for nogle uger siden, men
de har desværre fjernet deres søgemaskine, så jeg kan ikke finde artiklen
igen!

Jeg kan ikke huske præcis hvad der stod, men Roger skulle have mødt Nick
mens de begge var på ferie og det skulle have affødt et venskab mellem de
to.

Til planerne om en gendannelse skulle Gilmour have sagt, at han havde for
mange penge til at han gad tage på turne igen, desværre

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 19:42

Jakob Madsen wrote:

> [...]
>
> Til planerne om en gendannelse skulle Gilmour have sagt, at han havde for
> mange penge til at han gad tage på turne igen, desværre

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ville snildt betale 10.000 kroner for en billet til sådan en
koncert. Intet problem.

/David

Fra : Jakob Madsen

Dato : 05-06-02 19:56

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!

> Jeg ville snildt betale 10.000 kroner for en billet til sådan en
> koncert. Intet problem.

He he, det vilde jeg sgu også gerne. Hver gang jeg smider Pulse videoen i
maskinen ærgrer jeg mig over at jeg ikke nåede at se dem live

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 20:23

Jakob Madsen wrote:
> [...]
>>

> He he, det vilde jeg sgu også gerne. Hver gang jeg smider Pulse videoen i
> maskinen ærgrer jeg mig over at jeg ikke nåede at se dem live

Jeg så dem i 1994, det var for sindssygt. Hvis Waters havde været der
også var jeg nok brændt sammen.

Men hvor kommer ovenstående rygte fra? Jeg kan slet ikke finde nogle
referencer til det på nettet, heller ikke i alt.music.pink-floyd?

/David

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-06-02 21:36

On Wed, 05 Jun 2002 21:22:44 +0200, David Rasmussen
> [...]

>Men hvor kommer ovenstående rygte fra? Jeg kan slet ikke finde nogle
>referencer til det på nettet, heller ikke i alt.music.pink-floyd?

Well den er god nok. Han mente det ville være cool med en
afskedsturné, men Gilmour er generelt ikke til tours mere. Han har
vist penge nok!?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 21:57

Morten Bowman Hansen wrote:

> Well den er god nok. Han mente det ville være cool med en
> afskedsturné, men Gilmour er generelt ikke til tours mere. Han har
> vist penge nok!?

Mmm. Skod. Gilmour har da ellers lige spillet nogle koncerter i England
tidligere på året. Han havde et band med hvor bl.a. Richard Wright
spillede. Så han er åbenbart også frisk?!

Sært.

Jeg synes Pink Floyd burde sige ordentligt farvel til sine fans.

/David

P.S. Jeg synes stadig det er mærkeligt at der ikke er noget der
dokumenterer påstanden på hele netttet

Fra : Jakob Madsen

Dato : 05-06-02 22:18

> Jeg synes Pink Floyd burde sige ordentligt farvel til sine fans.

Enig, og det kunne de jo passende gøre sammen med Roger Waters, når nu han
gerne vil

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 22:19

Jakob Madsen wrote:

> Enig, og det kunne de jo passende gøre sammen med Roger Waters, når nu han
> gerne vil

Det er jo præcis det jeg mener.

/David

Fra : Troels

Dato : 05-06-02 22:21

> Enig, og det kunne de jo passende gøre sammen med Roger Waters, når nu han
> gerne vil

Så ka' de jo tage David Rasmussen med på guitar også

/Troels

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 22:37

Troels wrote:

> Så ka' de jo tage David Rasmussen med på guitar også

Gerne! Det ville være stort! Jeg kan da godt spille de fleste
rytmeguitardele af alle Pink Floyd sange, og de fleste soloer ligeså.
Ihvertfald bedre end Snowy White :) Jeg er faktisk ligeglad.... HVIS
BARE DE SPILLER!!!! AAAAAAAAAAAGH! :)

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-06-02 19:44

Peter Kaas wrote:

> Så må du være ret god!

Det er jeg også :)

> Det gør jeg også. Selvom Waters' koncert var virkelig god, så beviste
> den også at Gilmour og Waters er bedst sammen. Det er i og for sig

Det var også lige præcis hvad jeg konkluderede (og godt vidste i forvejen).

> ærgerligt, da der næpppe er nogen chance for at de finder sammen igen.
> Men hvis de gjorde ville det være stort...

JA!

> solotid.

> Det var IMO en meget underlig måde han pludselig hoppede
> frem og spillede en ret kewl solo, for så at trække sig tilbage til
> sin faste plads ved døren.

Yep, very weird.

/David

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 03-06-02 22:40

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Andre der var inde i Forum og nyde en god gang
> Waters/Pink Floyd?

Jep, jeg nød især Set The Controls og It's A Miracle. Flickering Flame ku'
jeg godt undvære - ville hellere ha' hørt Each Small Candle. (Husker jeg
forkert? Han spillede den da ikke, vel?).

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 22:54

Jesper Brogaard wrote:

> Jep, jeg nød især Set The Controls og It's A Miracle. Flickering Flame ku'

Yep, det var fedt. Jeg havde dog forventet et publikumsbrøl efter:

We cower in our shelters
With our hands over our ears
Lloyd-Webber's awful stuff
Runs for years and years and years
An earthquake hits the theatre
But the operetta lingers
Then the piano lid comes down
And breaks his fucking fingers <------ (BRØL)
It's a miracle

Det plejer at være sådan noget publikum kan lide.
/David

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-06-02 11:07

> [...]
> And breaks his fucking fingers <------ (BRØL)
> It's a miracle
>
> Det plejer at være sådan noget publikum kan lide.

Jo, men der blev da klappet ekstra kraftigt på netop dette sted

Glemte lige at nævne Welcome To The Machine, som er én af mine klare
PF-favoritter.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)