Strømforsyning og P-IV Northwood + div
Fra : DWM

Dato : 03-06-02 18:15

Hejsa,

Jeg prøver lige igen med den rigtige dato :)
Ved ikke om det gør nogen forskel men man kunne forestille sig
at den ikke kunne ses så.

Jeg vil lige høre om der er nogle der har en idé om hvilken
størrelse strømforsyning jeg burde bruge sammen med
nedenstående specs.

P-IV Northwood 2.0GHz, Abit TH7-2, 256mb PC 800 ram
Adaptec 29160 SCSI contrl., 3x IBM ultrastar 10k rpm,
1 quantum atlas 7.2k rpm, 1 quantum viking-ii 7.2k rpm,
Asus Geforce 2 GTS, Soundblaster Live 5.1, 1x Pioneer DVD drev,
1x Plextor cdrom drev, 1x Plextor brænder, 1x ATM netværkskort,
1x 120mm blæser, 2x 80mm blæsere.
3 af mine diske er installeret i nogle harddiskholdere med 2x 20mm
blæsere i hver.
Puha det var vist det hele :)

Jeg har en 330W Enermax strømforsyning iøjeblikket dog uden
det specielle P-IV strømstik stik som jeg har hørt ikke skulle være
nødvendig at have. Mon den kan bruges?

/Kenneth Iversen

Fra : Leony

Dato : 04-06-02 07:23

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> Jeg har en 330W Enermax strømforsyning iøjeblikket dog uden
> det specielle P-IV strømstik stik som jeg har hørt ikke skulle være
> nødvendig at have. Mon den kan bruges?

Det kommer an på boardet. Hvis dit board har det specielle P4 stik, så brug
det = ny strømforsyning.
Asus laver noget der hedder EZ-plug (tror jeg), her bruger du et almindeligt
brænder/harddisk stik, ikke det specielle P4 stik.
Har også set 1 mobo uden stik (kan ikke huske fabrikant).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : DWM

Dato : 04-06-02 15:30

> [...]
almindeligt
> brænder/harddisk stik, ikke det specielle P4 stik.
> Har også set 1 mobo uden stik (kan ikke huske fabrikant).

Tak for infoen. Det er en Abit TH7-II bundkort jeg har købt så
jeg skal ud og købe en ny PSU. Så fandt jeg samtidigt også ud af
at der rent faktisk er 3 strømstik og ikke 2 som jeg troede :)

/Kenneth Iversen