ARGH!
Fra : Lille mig

Dato : 03-06-02 15:37

Hejsa.

Jeg har nu i 4 år taget p-piller og min mens. er altid kommet om lørdagen i
pausen. Problemet er at jeg i perioden har glemt 2 p-piller, kontaktede så
vagtlægen som ikke mente der skulle ske noget ved det. I onsdags tog jeg så
min sidste p-pille og torsdag tog jeg selv en graviditetstest som var
negativ. Jeg åndede lettet op og har været helt afslappet siden. I dag,
mandag, er min menstruation stadig ikke kommet og på torsdag skal jeg tage
min første p-pille igen. Var så ved lægen og testen var stadig negativ
(urinprøve). Det undrer mig hvorfor jeg så ikke får min mens?? kan jeg godt
være gravid selvom to tests siger negativ?

/Helle

Fra : Kenned

Dato : 03-06-02 15:55

"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote in message
> [...]

godt
> være gravid selvom to tests siger negativ?

Heh, jeg er godt nok en dreng, men jeg vil da se om jeg har fået lidt viden
ved seksualtimerne i skolen, og lidt erfaring fra eks. kæresten.
Et kort svar; (Hvis jeg husker rigtigt) Da du nu har taget de piller i 4 år,
virker de stadig (måske) en måned ekstra selvom du ikke har taget dem i en
måned. (Om en hel måned er rigtig aner jeg ikke); men jeg er sikker på, at
din krop stadig har stoffet i sig, og udskiller sig først af med det, et
godt stykke tid efter du stopper med pillen.

Aner ikke om jeg har misforstået noget,

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-06-02 15:59

> [...]

godt
> være gravid selvom to tests siger negativ?

ja det kan du godt.... men hvad mere sansyneligt er at du kører dig selv
sådan op over det at den helt bliver væk.......
stress har det med at påvirke i den retning også nemli....
normalt kan man se i urinprøven den første dag efter udebleven mens... men
ved nogle kvinder går der lidt længere inden de stoffer den måler viser
sig....

om du kan være blevet gravid eller ej afhænger helt af hvornår du glemte de
to piller.... og hvor hurtigt efter du tog dem......

hvorom alting er finder du jo nok snart ud af det...... mit råd.... tag en
ny test på torsdag ( naturligvis morgenurin) hvis din mens stadig ikke er
kommet.... hvis den stadig er negativ så drøn et nyt smut til lægen inden du
begynder på p-pillerne...... just i case........

er den positiv, så ved du jo besked.....
men der er ingen grund til at stresse dig selv ud over det...... der er jo
reelt kun to muligheder..... og herefter er der måske et valg..... men det
behøver du reelt ikke tænke på endnu...

(undskyld hvis jeg lyder overdrevent rolig*G* jeg kender fuldt ud følelsen
af panik når man venter på sin mens..... men faktum er at lige nu kan du
ikke gøre ret meget andet end at vente og se....)

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.