Liste over drev.
Fra : Martin Persson

Dato : 03-06-02 15:40

Hej NG
Er der en måde hvorpå man kan finde alle de drev der er på ens maskine og
evt. også hvilken type de forskellige er samt navnet på drevet (harddiske)?

VH
Martin Persson

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-06-02 16:38

On Mon, 03 Jun 2002 16:40:13 +0200, Martin Persson wrote:

> Er der en måde hvorpå man kan finde alle de drev der er på ens maskine
> og evt. også hvilken type de forskellige er samt navnet på drevet
> (harddiske)?

<?php
print nl2br(`df |grep 'dev'|awk '{print $1}'`);
?>

Tror ikke du kan finde fs-typen som non-root.

--
Christian Jørgensen | If you need a screwdriver,
http://www.razor.dk | use the general purpose hammer.

Fra : Martin Persson

Dato : 03-06-02 17:46

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> <?php
> print nl2br(`df |grep 'dev'|awk '{print $1}'`);
> ?>

Det kan jeg ikke få til at virke. Der er ikke fejl den skriver bare ikke
noget. Jeg ved ikke om det betyder noget men jeg kører windows.

> Tror ikke du kan finde fs-typen som non-root.

Hmm hvad fs-typen så end er

VH
Martin Persson

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-06-02 18:13

"Martin Persson" <dis-mp@get2net.dk> wrote in

> Det kan jeg ikke få til at virke. Der er ikke fejl den skriver
> bare ikke noget. Jeg ved ikke om det betyder noget men jeg kører
> windows.

tjaa, ska vi sige at det betyder sådan set alt at du kører den under
windows ?
Både grep, df og awk er *nix kommandoer...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-02 18:21

> Det kan jeg ikke få til at virke. Der er ikke fejl den skriver bare ikke
> noget. Jeg ved ikke om det betyder noget men jeg kører windows.

Virker også kun hvis hvis du kører Linux :)

mvh
Johan

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 03-06-02 18:21

On Mon, 03 Jun 2002 19:21:05 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Virker også kun hvis hvis du kører Linux :)

virker fint her... og vi bruger ikke linux .)

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : N/A

Dato : 03-06-02 23:52

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-06-02 23:52

hhmmm ...
hvis du hentyder til at I kører FreeBSD eller lignende Thomas ...
hjælper det jo ikke Martin særlig meget! ....

han siger jo han kører windows .. og hvis en
print nl2br(`df |grep 'dev'|awk '{print $1}'`); <-- virker på windows ...
så vil jeg gerne have en kopi af din windows CD

anyway ..
http://lookup.luderho.dk?server=www.pil.dk
Unix ....

Men til dem som kører *nix er
http://phpsysinfo.sourceforge.net/
en rimelig fed ting

/MD

Fra : Regin Larsen

Dato : 04-06-02 00:13

Morten Davidsen wrote:
> hhmmm ...
> hvis du hentyder til at I kører FreeBSD eller lignende Thomas ...
> hjælper det jo ikke Martin særlig meget! ....

Overså du Thomas' invalide smiley?

--
Regin

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-06-02 09:25

Ja ... sorry .. tror jeg lige jeg gjorde ....

My mistake <-- invalid smiley?? *Gg*

/MD

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-02 12:04

> virker fint her... og vi bruger ikke linux .)

Ok, Linux, Unix, BSD, Mac OS X... :)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-02 12:04

> Ok, Linux, Unix, BSD, Mac OS X... :)

Ups den var til Thomas!

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 04-06-02 13:03

On Tue, 04 Jun 2002 13:03:54 +0200, Johan Holst Nielsen

tak :)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-06-02 18:18

On Mon, 3 Jun 2002 18:46:12 +0200, "Martin Persson"
<dis-mp@get2net.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om det betyder noget men jeg kører windows.

Kig evt. på tråden, der starter her:

--
- Peter Brodersen