SCSI - 68 og 80 pins?
Fra : Unen

Dato : 03-06-02 14:39

Hej!

Jeg har lige kigget på SCSI produkter og set, at nogle SCSI LVD- harddiske
(160 Mb/s) tilsluttes med 68-pins kabel, hvor andre med 80-pins kabel.

Det er lykkes mig at finde frem til, at dem med 80-pins også får strøm
gennem dette kabel. Rigtigt?

Jeg ville så høre om der var andre forskelle (herunder performance), samt
hvad der anbefales at købe.

Dertil skal jeg finde en controller der passer til. Jeg har også CD-rom,
CD-brænder og DVD til SCSI-2, der også skal tilsluttes.
Kan en Apaptec AHA-19160 bruges? (er forholdsvis billig - 1500 kr).

Håber I kan hjælpe mig gennem denne "SCSI-labyrint" :0)

/Sune

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 03-06-02 19:57

On Mon, 3 Jun 2002 15:39:02 +0200, "Unen"
<***REMOVE***duper@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>(160 Mb/s) tilsluttes med 68-pins kabel, hvor andre med 80-pins kabel.
>
>Det er lykkes mig at finde frem til, at dem med 80-pins også får strøm

Jep!

>Jeg ville så høre om der var andre forskelle (herunder performance), samt
>hvad der anbefales at købe.

Der er ingen forskel på diskene bortset fra stikket. 80 pins (SCA)
bruges typisk i servere hvor det skal være nemt at skifte diskene.
Til hjemmebrug vil jeg klart foretrække en 68pins disk, da
SCA80->68pins adaptoren for det første koster ekstra og for det andet
giver en mulig fejlkilde mere!

>Dertil skal jeg finde en controller der passer til. Jeg har også CD-rom,
>CD-brænder og DVD til SCSI-2, der også skal tilsluttes.
>Kan en Apaptec AHA-19160 bruges? (er forholdsvis billig - 1500 kr).

Ja, den er helt fin til formålet - en gammel 2940U2W kan dog også gøre
det, hvis du kun skal bruge en enkelte eller måske to harddiske da
diskene alligevel langt fra kan udnytte de 160MB/s båndbredde.

>Håber I kan hjælpe mig gennem denne "SCSI-labyrint" :0)

Her var lidt, sig' til hvis du skal bruge mere

--
/Jesper Rasmussen
OBS: Remove -NOWAY- before replying!

Fra : Unen