Opdaterings frekvens
Fra : Anders Lybecker

Dato : 03-06-02 11:09

Hej

Når jeg starter et spil falder min opdaterings frekvens fra 85 Hz til
50 Hz, hvad kan det skyles? Er det noget jeg kan ændre? Hvordan?

Mit udstyr:
ATI Radeon VIVO 64 MB DDR
Samsung SyncMaster 900 NF

På forhånd tak
Anders

Fra : Martin K

Dato : 03-06-02 11:21

Anders Lybecker wrote:
> Hej
>
> Når jeg starter et spil falder min opdaterings frekvens fra 85 Hz til
> 50 Hz, hvad kan det skyles? Er det noget jeg kan ændre? Hvordan?

Til 50 Hz....?!? Det har jeg sq aldrig hørt om! Tror du ikke nærmere det er
60 Hz? Men for at få den til at holde op, benytter jeg MultiRes 1.40. Er let
at bruge, og virker perfekt!

--
Martin K

Fra : Anders Lybecker

Dato : 03-06-02 15:57

>Til 50 Hz....?!? Det har jeg sq aldrig hørt om! Tror du ikke nærmere det er
>60 Hz? Men for at få den til at holde op, benytter jeg MultiRes 1.40. Er let
>at bruge, og virker perfekt!

Tak, det prøver jeg når jeg kommer hjem.

Ved du hvad det skyldes? Hvorfor falder opdaterings frekvensen?

Anders

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 03-06-02 16:15

"Anders Lybecker" <Anders(FILTER)@Lybecker.com> skrev i en meddelelse

> Tak, det prøver jeg når jeg kommer hjem.
>
> Ved du hvad det skyldes? Hvorfor falder opdaterings frekvensen?

Mit bud er, at du kører XP.

Jeg oplevede i hver fald dette problem i spil, da jeg skiftede til WinXP.

Jeg ved ikke om det er en eller andet bug.

Mvh Michael

Fra : Martin K

Dato : 04-06-02 08:09

Michael Aggerholm, Brabrand wrote:
> Mit bud er, at du kører XP.
Det behøver han da ikke nødvendigvis...

> Jeg oplevede i hver fald dette problem i spil, da jeg skiftede til
> WinXP.
Der findes da også i Win2000

> Jeg ved ikke om det er en eller andet bug.
Så vidt vides, er det noget med at nVidia-driverne ikke har denne
refreshrate ting indbygget som de havde før i tiden! Men det kan
heldigvis rettes...

--
Martin K

Fra : Henrik Bendix

Dato : 05-06-02 16:15

>Når jeg starter et spil falder min opdaterings frekvens fra 85 Hz til
>50 Hz, hvad kan det skyles? Er det noget jeg kan ændre? Hvordan?

Det er et generelt problem i spil under Windows.
Heldigvis kan det løses
Se her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3094&SegmentID=7553