Hvorledes gøres et billede skrivbart
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 02-06-02 23:19

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg har valgt en baggrundsfarve. Oven
på den ligger jeg et forholdsvis stort billede men dette billede skal være
skrivbart. Forstået på den måde at dette billede også skal være en del af
baggrunden sådan at man kan skrive tekst hen over det.

Hvorledes gøres dette i FP2000

Dennis

--
Fjerne REMOVE ved svar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-02 00:25

Mon, 3 Jun 2002 00:18:41 +0200, skrev "\(7000\) Dennis"
<cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk>:

>Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg har valgt en baggrundsfarve. Oven
>på den ligger jeg et forholdsvis stort billede men dette billede skal være
>skrivbart.

Du kan også sagtens sætte et baggrundsbillede, men så vil det jo
normalt blive gentaget og det er du formentlig ikke interesseret.
Du kan sætte det som vandmærke og ved hjælp af style placere det
på siden, men jeg er desværre ikke den rette til at forklare det,
jeg kender ikke FP særlig godt og synes den slags er besværligt
at lave i FP...

Men du kan meget nemt lave det ved at kopiere flg. ind i <head> i
htmlvisning:

<!--
body   {background: gray url(billede.jpg) center center
no-repeat fixed}}
-->

Her er gray baggrundsfarven og baggrundsbilledet er placeret midt
på siden.

Du har så mulighed for at placere det forskellige steder på siden
top left/center/right
i midten venstre, midten eller højre side øverst
Du kan også i stedet for top vælge center eller bottom efterfulgt
af de samme tre valgmuligheder, her vil billedet så være i midten
eller nederst på siden.

Endelig kan du bruge % og placere det præcist på siden, hvor du
vil.
10% 10%
vil placere det 10% fra venstre side og toppen.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-02 08:10

Man kunnejo ogsåvælgebare atlave en tabel/celle,og sidde sit billede ind som
baggrund i den tabel/celle
Kræve dog at billedet ikåke har nogle afrundede hjørne, og hvis, så at de
har det sammen farve som baggrundfarven.
100 gange nemmere end at bruge CSS til sådan enlille ting.

root/væk.....