Hvad er diagnosen?
Fra : Bjarne F.

Dato : 02-06-02 21:43

Hej gruppe,

Jeg har i de senere år fået en tiltagende tendens til spændinger i
underarmene efter en aften med lidt at drikke. Det er ikke sådan at
armene er synligt hævede, men de føles blot meget spændte, og jeg synes
at blodårene på håndryggen virker hårdere end sædvanligt. Jeg kan af og
til føle lidt det samme i den nederste del af benene og i fødderne, men
det er værst i armene. I fredags fik jeg ved en privat fest 2 øl, 2-3
glas rødvin og 2 irsk kaffe, og ved sengetid var mine arme så spændte,
at det grænsede til det smertefulde. Jeg har aldrig oplevet noget
tilsvarende ved alminde vædskeindtagelse i løbet af dagen, kun ved
fester. Om det er fordi der er alkohol i, eller om det er fodi jeg
indtager mere vædske end jeg har behov for ved jeg ikke. Jeg drikker
ikke alkohol til daglig, og ligger under 50 genstande årligt. Jeg er 50
år, aldrig syg, får ingen medicin, er på den anden side heller ikke
helsefanatiker, men har halvdårlig kondi og vejer 6-7 kilo for meget.
Ved sidste blodtryksmåling for 4 måneder siden var tallene ca. 140/85.

Peger ovenstående symptomer i retning af en eller anden sygdom under
udvikling, eller...?

Hilsen Bjarne

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 03-06-02 20:41

Hej

Jeg kan selvfølgelig ikke stille en diagnose - lad du en læge om det, men
jeg tror ikke du har drukket for meget væske - måske tvært imod.
Bortset fra det virker det godt nok som en mindre forgiftning (fra
alkoholen)- der måske forhøjer dit blodtryk?

Det er en god idé at drikke meget vand og sodavand, når man drikker alkohol.

Alt kun baseret på egne erfaringer.

VH Birgitte