Synth-klaviatur med knapper à la en harmon~
Fra : LR

Dato : 02-06-02 20:29

Kan man få et klaviatur, som kan sluttes til midi, som har knapper i stedet
for tangenter? Altså som på en harmonika med knapper?

Mvh.

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 02-06-02 21:09

Du kan få en rigtig harmonika med mid ind/ud. Er det mon det, du
leder efter?
En søgning på harmonika og midi på Google gav en del links.
Her er to af dem:
http://www.procordion.dk/odyssee.htm
http://www.accordionhouse.dk/Produkt.htm#ProdM

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : LR

Dato : 02-06-02 21:21

Indigo 2 - Heine Svendsen skrev i meddelelsen
<3CFA7B5E.7F088FAF@indigo2.dk>...

>Du kan få en rigtig harmonika med mid ind/ud. Er det mon det, du
leder efter?

Jeg leder i første række på et mideykeyboard, men en almindelig
knapharmonika kunne vel egentlig også gøre det, hvis den har midi-ind
og -udgang. Hvad mon sådan en svend kan koste?

Jeg siger tak for svaret og linksene.

Mvh.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-06-02 23:06

Hej "LR" <noemail@cc.dk>

>leder efter?
>
>Jeg leder i første række på et mideykeyboard, men en almindelig
>knapharmonika kunne vel egentlig også gøre det, hvis den har midi-ind
>og -udgang. Hvad mon sådan en svend kan koste?

Nogle har en akustisk del og nogle har enkelt-toner i basserne, en
rigtig accordeon man bruger til at spille. Der er også forskel på hvor
mange kor den har, om den har cassotto osv - udover den elektroniske
del.

Hvis den skal være ny så vil jeg gætte på den koster ret mange penge.
Noget i retningen af hvad et godt kvalitets-orgel koster.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : HT

Dato : 03-06-02 07:23

"LR" <noemail@cc.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få et klaviatur, som kan sluttes til midi, som har knapper i
stedet
> for tangenter? Altså som på en harmonika med knapper?
>
> Mvh.

Det kan du godt, ja. Jeg kan desværre ikke lige på stående fod finde nogle
links til det, men jeg har set sådan et dyr engang! Men du kan prøve at
kontakte dem her og spørge dem til råds.

http://www.johngodtfredsenmusik.dk/index.htm

Mvh.

HT

Fra : FINN

Dato : 03-06-02 08:33

LR <noemail@cc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:addrsf$2l88$1@news.cybercity.dk...

Der er et par italienske keyboardproducenter bl.a GEM og ELKA der har lavet
nogle udgaver med knapper istedet for tangenter men det er nok noget der kun
tages hjem på bestilling.
Prøv evt www.emk.dk

Mvh.Finn

Fra : Jakob

Dato : 03-06-02 15:29

LR wrote:

> Kan man få et klaviatur, som kan sluttes til midi, som har knapper i
> stedet for tangenter? Altså som på en harmonika med knapper?

Der er ét her:

http://privat.schlund.de/o/officeandtown/stoffel/alt_controller/cavagnolo_midy_20.html

Om det er til at få fat i ved jeg intet om.

Jakob

Fra : LR

Dato : 03-06-02 17:54

Jeg siger tak for svarene.