E-Mail
webnoob 5265
Anden gratis newsserver ?
Fra : Per Frandsen

Dato : 02-06-02 18:42

Hejsa

Jeg mener at have brugt en anden news server engang. Den hed noget med sun
et eller andet, er der nogen der kender den ?

Den som jeg bruger hos TDC lige nu, er temmelig ustabil :(

Hilsen Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 18:55

Sun, 2 Jun 2002 19:42:25 +0200, skrev "Per Frandsen"
<tosseper@hotmail.com>:

>Jeg mener at have brugt en anden news server engang. Den hed noget med sun
>et eller andet, er der nogen der kender den ?

sunsite.dk

>Den som jeg bruger hos TDC lige nu, er temmelig ustabil :(

Brug dtext.news.tele.dk til ikke binære grupper, hvis du vil have
hele udvalget.

Den er hurtigere, da den ikke er belastet af binært snask.

Fra : Jan

Dato : 07-06-02 13:05

> Brug dtext.news.tele.dk til ikke binære grupper, hvis du vil
have
> hele udvalget.
Hvordan abonnerer man på den. Har prøvet at tilføje den, men der
kommer en meddelelse om at serveren ikke findes.

vh
Jan

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-02 13:29

"Jan" <jsle@hotmail.com> skrev:

> Hvordan abonnerer man på den. Har prøvet at tilføje den, men
> der kommer en meddelelse om at serveren ikke findes.

Er du sikker på at du har skrevet rigtigt (og det rigtige sted):
   dtext.news.tele.dk

Den virker fint herfra.

I modsætning til Sunsite.dk skal du ikke logge på dtext-serveren -
så hvis du har ændret opsætningen fra Sunsite skal du huske også at
slette loginoplysninger.

PS: Kan du lokkes til at kigge på linket i min signatur?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : NmC

Dato : 15-07-02 19:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> slette loginoplysninger.
>
> PS: Kan du lokkes til at kigge på linket i min signatur?

Hvorfor er dtext.news.tele.dk bedre?
mvh
-nmc

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-07-02 20:29

Mon, 15 Jul 2002 20:19:07 +0200, skrev NmC <nc8@sol.dk>:

>Hvorfor er dtext.news.tele.dk bedre?

Bedre end hvad?

Hvis det er TDCs newsserver.

Fordi dens frontend ikke er belastet af binære grupper, som udgør
en stor belastning for newsservere.

Fra : NmC

Dato : 16-07-02 01:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Bedre end hvad?
>
> Hvis det er TDCs newsserver.
>
> Fordi dens frontend ikke er belastet af binære grupper, som udgør
> en stor belastning for newsservere.

Der blev, i denne tråd, tidligere sagt, at dtext.news.tele.dk skulle være
bedre end news.inet.tele.dk, hvis man kun skulle bruge tekst. Hvorfor?
--
-NmC
"I'm telling it like it is!" -Malcolm X

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-02 02:30

Tue, 16 Jul 2002 02:21:31 +0200, skrev NmC <nc8@sol.dk>:

>Hvorfor?

Og det skulle Jesper H.s og mit svar, da gerne fortælle.

Fra : Jesper Harder

Dato : 16-07-02 01:39

NmC <nc8@sol.dk> writes:

> Der blev, i denne tråd, tidligere sagt, at dtext.news.tele.dk skulle
> være bedre end news.inet.tele.dk, hvis man kun skulle bruge
> tekst. Hvorfor?

Den er hurtigere. (fordi den ikke belastes af alle dem som downloader
warez og pron).

Fra : NmC

Dato : 16-07-02 12:55

Jesper Harder wrote:

> Den er hurtigere. (fordi den ikke belastes af alle dem som downloader
> warez og pron).
ok, tak