Hvilke Ram til en toshiba notebook
Fra : @ndersson

Dato : 02-06-02 18:49

Jeg har været rundt på nettet for at finde ud af hvilke ram der skal være i
en T2130cs notebook fra toshiba. Jeg kan ikke engang finde nogle tekniske
forklaringer vedr. processer og lig.
Er der en her der bare lige kender en side. eller hvor man køber disse ram

Hilsen

Andy

Fra : Sten Gundersen

Dato : 02-06-02 19:47

Hej Andy

T2130CS / T2130CT
i486 dx 4 75 Mhz, 8 Mb RAM
520 Mb HDD, 3,5" Diskdrive
10,4" Dual Scan STN colorscreen (T2130CS)
10,4" TFT colorscreen (T2130CT)

Der skulle maks kunne sættes 24 mb EDO ekstra, der sikkert koster en formue,
du kan sikkert købe en hel tilsvarende "brugt" maskine (med ekstra ram) til
samme pris som den ny Ram.

Prøv om du evt. kan finde noget Kingston Ram til den.

Søg "T2130CS" på Google og der dukker en masse op.

Sten.

> [...]
> forklaringer vedr. processer og lig.
> Er der en her der bare lige kender en side. eller hvor man køber disse ram

begin 666 tnix.gif
M1TE&.#EA# `)`( ``````/___R'Y! $```$`+ `````,``D`0 ()C(^IR^T/
%HSP%`#L`
`
end

Fra : @ndersson

Dato : 02-06-02 20:11

"Sten Gundersen" <sgufjernmig@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme pris som den ny Ram.
>
> Prøv om du evt. kan finde noget Kingston Ram til den.
>
> Søg "T2130CS" på Google og der dukker en masse op.

Har prøvet at søge. Kingston Ram ?? hedder det ikke noget specielt ?? 168
pins notebook ram eller et eller andet..

Hilsen

Andy

Fra : Sten Gundersen

Dato : 02-06-02 20:34

..
> Har prøvet at søge. Kingston Ram ?? hedder det ikke noget specielt ?? 168
> pins notebook ram eller et eller andet..

Kingston er et Ram-mærke

Det hedder EDO ram, ved ikke hvad stik/slot-standarden er til din maskine.

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget.

Men prøv ar ringe skrive til en forhandler. f.eks. http://www.proconsult.dk

Kontakt evt. kingston.

http://www.kingston.com/dkroot/default.asp

Sten

Fra : @ndersson

Dato : 02-06-02 22:55

> [...]
>
> Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget.
>
> Men prøv ar ringe skrive til en forhandler. f.eks.

Hej Sten
Tak for hjælpen, det prøver jeg.

Hilsen

Andy

Fra : Sten Gundersen

Dato : 03-06-02 18:30

Så fandt jeg lidt.

http://www.dane-memory.com har rammen i deres pruduktprogram.

Ramtypen hedder NW2029U.

Det kan fås her i DK http://www.bluecom.com/memory/details.cfm?MID=6036 ,
kender ikke prisen, men har set den til mellem 70 og 120$

Hilsen Sten