Hvor skal man starte?
Fra : Lina L

Dato : 02-06-02 12:39

Jeg kunne godt tænke mig at lære noget java, men ved slet ikke hvor jeg skal
starte.
Kender I et godt sted, eller evt. en bog eller et hæfte, der kan lære en de
grundlæggende ting omkring java?

Fra : Claus Christensen [8~

Dato : 02-06-02 12:42

Lina L wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at lære noget java, men ved slet ikke hvor
> jeg skal starte.
> Kender I et godt sted, eller evt. en bog eller et hæfte, der kan lære
> en de grundlæggende ting omkring java?

Hvad med:
http://www.daimi.au.dk/dIntProg/noter.html
Claus

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 02-06-02 16:56

Et udmærket sted at starte er faktisk suns egen java-tutorial.
Den er tilgængelig online fra
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/
og den kan også downloades - led selv efter den via developer.java.sun.com
eller
java.sun.com, så vidt jeg husker er den ikke svær at finde.

Mvh. Steen

Fra : RB

Dato : 03-06-02 21:01

DL her ->> http://java.sun.com/docs/books/tutorial/information/download.html

Fra : Jacob Nordfalk

Dato : 16-06-02 02:14

Lina L wrote:

> [...]
>starte.
>Kender I et godt sted, eller evt. en bog eller et hæfte, der kan lære en de

http://javabog.dk

Jacob Nordfalk

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 09-07-02 22:57

"Jacob Nordfalk" <nordfalk@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

eller blandt SSLUG's - Linux - Friheden til at.... serien.. findes der også
bogen Friheden til at programmere i Java... Ganske nyttig bog.

http://www.sslug.dk/linuxbog/?b=java

----
Dennis Bak Andersen
buhhko@hund.dk

Fra : dm00821@edb.tietgen.~

Dato : 17-06-02 00:41

On Sun, 2 Jun 2002 13:38:47 +0200, "Lina L" <lind@nomail.dk> wrote:

> [...]
>starte.
>Kender I et godt sted, eller evt. en bog eller et hæfte, der kan lære en de

Prøv evt. at kigge på "An Introduction to object-oriented programming
with Java" af C. Thomas Wu.

Den er meget pædagogisk og med mange små opgaver. Bliver bl.a. brugt
på sem. 1 på datamatiker stud. Odense.

ISBN: 0-07-116850-8

stefan