Andet multimedie
Batch resize?
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 02-06-02 10:39

Subj. er der nogen programmer der kan det? (A la Paint Shop Pro's Batch
batch convert) - Jeg har små 100 billeder som skal fra 1600x1200 til
800x600. Er der kun "the hard way"?

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 11:07

Sun, 2 Jun 2002 11:39:08 +0200, skrev "Søren Ribergård Møller"
<some@ware.dk>:

>Subj. er der nogen programmer der kan det? (A la Paint Shop Pro's Batch
>batch convert) - Jeg har små 100 billeder som skal fra 1600x1200 til
>800x600. Er der kun "the hard way"?

ACDSee kan klare det.
Kan downloades i en 30-dages trialversion.
http://www.acdsystems.com/

Og det skulle undre mig, om ikke Irfanview kan klare det.
http://irfanview.tuwien.ac.at/english.htm
Freeware

Fra : merlin

Dato : 02-06-02 15:49

> Subj. er der nogen programmer der kan det? (A la Paint Shop Pro's Batch
> batch convert) - Jeg har små 100 billeder som skal fra 1600x1200 til
> 800x600. Er der kun "the hard way"?

Uden at vide det vil jeg da tro at Photoshop kan klare det.
Kan det ikke deT?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 16:03

Sun, 2 Jun 2002 16:49:27 +0200, skrev "merlin"
<merlin@merlin.sprex.dk>:

>Uden at vide det vil jeg da tro at Photoshop kan klare det.
>Kan det ikke deT?

Sikkert, men mon Søren har lyst at bruge 7 - 8000 kr. for at
kunne det ønskede, når der findes billigere alternativer?

Fra : merlin

Dato : 02-06-02 18:45

> Sikkert, men mon Søren har lyst at bruge 7 - 8000 kr. for at
> kunne det ønskede, når der findes billigere alternativer?

Så meget koster det ikke.
Desuden kan man hente en 30dages trial på adobe.com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-06-02 18:54

Sun, 2 Jun 2002 19:45:13 +0200, skrev "merlin"
<merlin@merlin.sprex.dk>:

>Desuden kan man hente en 30dages trial på adobe.com

Ja, men man kan ikke gemme med den.

Billigste pris på edbpriser.dk er for 7.0 International kr.
6.975,-.

Og prisen for 6.0 er højere.

Fra : kjaer

Dato : 02-06-02 20:59

"merlin" <merlin@merlin.sprex.dk> skrev i en meddelelse news:3cfa5965$0$9089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Så meget koster det ikke.
> Desuden kan man hente en 30dages trial på adobe.com

Hvem sagde "crack den dog"

Fra : Mogens

Dato : 02-06-02 16:56

On Sun, 2 Jun 2002 11:39:08 +0200, "Søren Ribergård Møller"
<some@ware.dk> wrote:

>Subj. er der nogen programmer der kan det? (A la Paint Shop Pro's Batch
>batch convert) - Jeg har små 100 billeder som skal fra 1600x1200 til
>800x600. Er der kun "the hard way"?

Prøv Mihov Resizer, et lille freeware program som
er perfekt til opgaven

http://www.mihov.com/eng/ir.html

mvh Mogens

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 02-06-02 18:52

Søren siger mange tak - og brugte ACDSee (da han havde det i forvejen, men
åbenbart ikke var klar over at det kunne resize!)

Fra : Madsen

Dato : 02-06-02 23:27

Søren Ribergård Møller skrev:

> Subj. er der nogen programmer der kan det?

Hvis du kører med WinXP og har installeret 'Image Resizer' fra denne
adresse: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
- så er det faktisk ret let(h).

Du markerer de billeder du vil ændre størrelsen på, højreklikker på
dem, vælger 'Resize Pictures' og bliver derefter præsenteret for
denne boks: http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/resize.gif

Madsen.