Rejseforsikring ved kørselv
Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 02-06-02 08:38

Hejsa

Hvad skal man tænke på af forsikringer når man skal på kør selv ferie, kan
det betale sig at tegne en rejseforsikring.

Vi skal til Italien

mvh
Lars

Fra : sten basbøll

Dato : 03-06-02 20:26

"Lars H. Jørgensen" <lars_gitte@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal man tænke på af forsikringer når man skal på kør selv ferie, kan
> det betale sig at tegne en rejseforsikring.

Hej Lars
Jeg har spurgt en god ven i branchen
Med hensyn til dit spørgsmål om rejseforsikringer ved kør-selv-ferie, mener
man, at man bør tegne en sådan forsikring. Tænkt på hvad man efterlader sig
i bilen, når man går på sightseeing, spiser frokost eller overnatter? Man
kan jo ikke tømme bilen hver gang. Og Italien ? Pyh-ha.
Tag kontakt til Europæiske Rejseforsikring eller hos AIG tager de netop
højde for tyveri fra aflåst bil.Paragraf 3.1.2 siger "Forsikringer dækker
ved brand og tyveri fra aflåst hotelværelse, feriebolig eller bil samt
beskadigelse af sikredes medbragte bagage."
Vedkomne tegner en sådan forsikring - kontakt evt. Inge Weingarte 49220810
E-mail-adresse:
kurrejser@iw-rejser.dk

eller kontakt AIG (amerikansk forsikringsselskab
Tlf.: 33 73 24 11.
Er det svar nok.?
mvh sten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-06-02 22:09

"sten basbøll" <sogs@image.dk> wrote in message

> [...]
> ved brand og tyveri fra aflåst hotelværelse, feriebolig eller bil samt
> beskadigelse af sikredes medbragte bagage."

Er det normalt ikke unødvendigt at tegne en speciel rejseforsikring? Jeg har
en ganske almindelig indboforsikring og en ganske almindelig kaskoforsikring
til bil (LB forsikring).
Da jeg sidste år lidt syd for Ancona ved en parkering fik knust ruden i
venstre fordør, fik jeg dækket både døren og den taske med indhold, der blev
stjålet (bortset fra lidt kontanter, der vel aldrig dækkes) samt en
super-duper hjælp fra SOS til udbedring af rude (tolkning og finden
værksted, der kunne montere en ny siderude) - alt sammen på min almindelige
forsikring.
Jeg har af en assurandør fået at vide at 80 % af de rejseforsikringer man
sælger er overflødige - men ring dog til dit forsikringsselskab og spørg.
Har man ikke en famillieforsikring (indboforsikring) er det selvfølgeligt en
anden sag.

mvh
Jan

Fra : Koppetsch

Dato : 03-06-02 22:43

Prøv evt. at kontakte dit nuværende forsikringsselskab, hvor du har din
familieforsikring. Mange selskaber tegner rejseforsikring, som et tillæg til
familieforsikringen.

Johannes

Fra : Henning Keseler

Dato : 04-06-02 19:08

> [...]
>
> Hvad skal man tænke på af forsikringer når man skal på kør selv ferie, kan
> det betale sig at tegne en rejseforsikring.

Prøv at undersøg hvad din familieforsikring dækker, mange er dækket fuldt ud der og
behøver ikke at tegne yderlig forsikring.
Hvis du er medlem af FDM kan du evt. for 95 kr købe FDM udlandshjælp, (tidligere
det gule hæfte), som giver erstatningsbil allerede fra første dag, eller hotelovernatning
i 3 dage, internationale kreditbreve til værksted, advokatbistand osv.

mvh. Henning

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 08-06-02 16:06

Hejsa

Tak for jeres fine svar, er det ikke rigtigt at "det gule hæfte" fra FDM kun
giver en slags kredit men ikke dækker hvis man skal have en erstaningsbil.

mvh
Lars

Fra : Jan Frøslev

Dato : 09-06-02 07:43

Du mener "FDM Udlandshjælp" hvori der er et gult "checkhæfte"?
Der er mulighed for at få erstatningsbil i op til 3 dage, hvis din egen er
på værksted.
Nu må du ikke hænge mig op på det, men jeg mener det er 3 dage, derefter
skal man kontakte SOS-international.
Jeg læser op fra det orange hæfte, hvor der på forsiden er en trekant.
På side 5 står der noget om "reparation af bilen".

MVH
Jan Frøslev