Mobiltelefon med ekstra kraftig højtaler /
Fra : Mads Egede Bock

Dato : 01-06-02 21:59

Hej NG

Er der nogen her, som kender en mobiltelefon, der har en ekstra kraftig
højtaler / forstærker - den skulle gerne være så kraftig, at hvis
almindelige hørende finder det noget ubehageligt at skrue op . . .

Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-02 22:03

"Mads Egede Bock" <mebsnabelabkmspunktuminfo@example.net> wrote in message

> Er der nogen her, som kender en mobiltelefon, der har en ekstra kraftig
> højtaler / forstærker - den skulle gerne være så kraftig, at hvis
> almindelige hørende finder det noget ubehageligt at skrue op . . .

Nu kan jeg ikke lige give dig en presis model...

Men mon ikke de telefoner med indbygget "håndfri" kan bruges?

Jeg mener fx Panasonic telefonerne har indbygget en kraftig højttaler. Som
så samtidigt bruges til den håndfrie funktion. Hvor lydstyrken jo så må være
høj..

Ved ikke om der findes mobil´er med høre slynge. Eller hvad det heder.
Således at den kan "sende" til høre aperatet.

Fra : JMo.

Dato : 01-06-02 22:56

On Sat, 1 Jun 2002 23:02:53 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>Ved ikke om der findes mobil´er med høre slynge. Eller hvad det heder.
>Således at den kan "sende" til høre aperatet.

Teleslynge findes som tilbehør til nyere Nokia'ere.
LPS-1 til de telefoner der bruger HDC-9P headset og LPS-3 til dem der
bruger HDC-5

Fra : Mads Egede Bock

Dato : 01-06-02 23:46

Desværre giver teleslyngen ikke nogen særlig god lyd og samtidig er det
lidt beværlig at bruge - det er optimale er "blot" en ekstra kraftig
højtaler - det giver en bedre lyd og er naturlig at bruge

Mads

Fra : Dennis Lange

Dato : 01-06-02 22:26

Mads Egede Bock <mebsnabelabkmspunktuminfo@example.net> skrev:

> [...]
> kraftig højtaler / forstærker - den skulle gerne være så kraftig, at
> hvis almindelige hørende finder det noget ubehageligt at skrue op . .

For eksempel Alcatels 511 har indbygget håndfri funktion, der altså gør at
højttaleren kan give så meget lyd at den kan benyttes uden den holdes op til
øret. Der gives faktisk en advarsel brugerhåndbogen om at benyttelse af den
håndfri funktion mens man holder tlf op til øret kan give varig høreskade...
Er det højt nok?

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-06-02 22:29

On Sat, 01 Jun 2002 22:58:51 +0200, Mads Egede Bock
> [...]

>højtaler / forstærker - den skulle gerne være så kraftig, at hvis
>almindelige hørende finder det noget ubehageligt at skrue op . . .

Min Siemens me 45 har noget håndfri noget, jeg kan slå det til og så
ligge telefonen på bordet og så stadig høre hvad der bliver sagt ( det
kan alle andre i rummet så også). Men jeg kan så tale telefon imens
jeg evt. skriver på computer.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Mads Egede Bock

Dato : 01-06-02 23:48

De "håndfrie" telefoner I omtaler - indeholder de ikke en ekstra
højtaler og dermed "kræver" at blive lagt på bordet?

Mads

Fra : Dennis Lange

Dato : 02-06-02 08:43

Mads Egede Bock <mebsnabelabkmspunktuminfo@example.net> skrev:

> De "håndfrie" telefoner I omtaler - indeholder de ikke en ekstra
> højtaler og dermed "kræver" at blive lagt på bordet?

Jeg er ikke sikker på jeg er helt med...
Mht ekstra højttaler - så nej, det tror jeg ikke, den der er kan bare give
højere lyd end normalt...
Mht kræver - tænker du på om det er så højt at man ikke kan holde ud at have
den for øret? Umiddelbart ja, men det kommer vel an på hvor god din hørelse
er.
Mon ikke det bedste er at gå ned til en forhandler og få en demonstration og
opleve det ved selvsyn - eller rettere selvhør...

Fra : Mads Egede Bock

Dato : 02-06-02 12:29

Hej Dennis

Jeg tror det er den tidligere omtalte Siemens, der har 2 højtalere - jeg
har ikke selv set det, men ham som skal bruge den, har prøvet den, og
umiddelbart var den lidt svær at bruge.

Mht. til "kræver" - er det nødvendigt at telefonen kan levere lyd der er
kraftig nok til at kompensere for et 60-70db høretab Det betyder i
praksis at uden høreapparat er almindelig tale = stilhed!

I dag bruger han en ombygget Erricsom - den har fået skiftet højtaleren,
men det nummer kan man ikke med de nye.

Mht. forhandler har du helt ret. Dette post var blot en forespørgsel på
erfaringer . . .

Mads

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 02-06-02 21:34

"Mads Egede Bock" <mebsnabelabkmspunktuminfo@example.net> skrev i en
meddelelse news:3CFA018D.4070607@example.net...
> Hej Dennis
>
> Jeg tror det er den tidligere omtalte Siemens, der har 2 højtalere - jeg
> har ikke selv set det, men ham som skal bruge den, har prøvet den, og
> umiddelbart var den lidt svær at bruge.

Siemens ME45 (og S45) har kun en højttaler indbygget og den kan snakke
temlig højt når den er på håndfri funktion.

Morten

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 02-06-02 23:01

> De "håndfrie" telefoner I omtaler - indeholder de ikke en ekstra
> højtaler og dermed "kræver" at blive lagt på bordet?

Panaonic GD93 har en ekstra højtaler på bagsiden, så den er nok ikke så
praktisk til formålet (med mindre din ven har en meget fleksibel mund :)

Med venlig hilsen Mark Andreas Christenesn

Fra : rick

Dato : 03-06-02 13:15

"Mads Egede Bock" <mebsnabelabkmspunktuminfo@example.net> skrev i en
meddelelse news:3CF9358B.1030806@example.net...
> [...]
> højtaler / forstærker - den skulle gerne være så kraftig, at hvis
> almindelige hørende finder det noget ubehageligt at skrue op . . .

Hej Mads,

En tidligere kollega til mig bruger høreapparater og har fortalt at Siemens
mobiltelefoner var de bedst egnede til folk med hørevanskeligheder. Jeg
prøvede i øvrigt også hans telefon og var ret begejstret over lydkvaliteten.
Desværre kan jeg ikke huske, hvilken model det var.

Hilsen rick...