Andet multimedie
bentjuul 3670
Samme tekst på mange billeder
Fra : PoVa

Dato : 01-06-02 07:57

Hej

Jeg laver mine digitalbilleder på en cd og kigger dem på familiens
dvd-afspiller.

Nu kunne jeg godt tænke mig om der er en nem måde (Batch) eller et program,
hvorpå jeg kan sætte samme tekst på f.eks. 30 billeder (eksempelvis dato)
uden at jeg skal klippe og klistre hver enkelt tekst over på hver enkelt
billede. Jeg bruget PSP 7, så hvis det kan lade sig gøre i det program, vil
jeg gerne have en opskrift på det, ellers oplysning om hvilket program det
ellers kan lade sig gøre i.

Hilsen PoVa

Fra : Claus S.

Dato : 01-06-02 09:46

"PoVa" <PV@PC.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> jeg gerne have en opskrift på det, ellers oplysning om hvilket program det

Hej

Jeg kan anbefale PIE (Picture Information Extractor)
http://www.picmeta.com/whatis.htm
Den koster nogle få håndører, men gør et rigtigt god job.

Claus S.
/Skanderborg\

Fra : emj

Dato : 01-06-02 08:53

PoVa skrev i <3cf87011$0$9061$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>uden at jeg skal klippe og klistre hver enkelt tekst over på hver enkelt

Du kan ikke batchkonvertere dig til det i PSP7, men du kan lave en
frame, hvor du indsætter oplysningen og så er det meget enkelt at give
hvert enkelt billede en ramme via Image/picture frame funktionen

I Photoshop, kan du lave en Action, som kan automatisere prosessen for
dig, men det kræver jo at du har programmet.
HIlsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : PoVa

Dato : 01-06-02 09:46

Halløj igen

Tak for svarene.
Det var da et herligt program, det der PIE, men jeg kunne umiddelbart ikke
få det til at gøre det jeg ønskede, men det viser mange andre ting som er
nyttige.
Med hensyn til PSP kræver det nu nok, at jeg bruger et par dage til at
eksperimentere med tingene i, men jeg går i gang, og vender tilbage hvis det
ikke lykkes for mig.

hilsen PoVa

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 01-06-02 16:23

Hej

Se på Styr på fotografierne http://www.cse-it.dk, det
kan sætte dato + tekst på billeder, så det kan ses
på DVD.

Mvh
Carsten