Kvalitet af Chieftec-PSU?
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 30-05-02 23:13

Jeg overvejer at købe et Chieftec-fulltower. Hvor god er 340 W PSU'en? Er
det nødvendigt med fx. 430 el. 550 W? systemet er til blandet brug (DivX,
DVD, surf, spil). Der skal sidde følgende hardware i:
Asus A7V266-E
Athlon XP 1800+
Vandkøling (lukket Coolerkit-system)
512 MB PC2100 ram
Radeon 7200 VIVO
2 evt. 3 hd
Brænder+DVD+DXR3
Netkort+lydkort
Evt. 2-3 80 mm Papst'er

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 31-05-02 11:39

De forskellige Chieftec sælgere sælger forskellige strømforsyninger i
kabinetterne, så det gør det svært at besvare dit spørgsmål.
Jeg har købt mit kabinet hos www.proconsult.dk og der kan du selv vælge
strømforsyningen. Min er en SeaSonic 300 W og det er den mest lydløse
strømforsyning jeg har haft. Electronics Center http://www.bbec.dk/ er enig
i at den er støjsvag.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : HowaX

Dato : 31-05-02 12:20

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det nødvendigt med fx. 430 el. 550 W? systemet er til blandet brug (DivX,
> DVD, surf, spil). Der skal sidde følgende hardware i:
Jeg har en chieftec kasse med samme mærke psu ... og jeg kan kun sige at den
virker .. men ellers er der ikke noget at komme efter ... den er ikke godt
kvallitet .. jeg kender endda en som var nød til at få sin byttet fordi den
gik istykker efter nogle uger .. men det kan jo selvfølelig også bare være
en tilfælde .

Fra : Hans Pedersen

Dato : 31-05-02 14:18

On Fri, 31 May 2002 00:12:30 +0200, "Rasmus Ipsen"
<rip_gekko@mail.tele.dk> wrote:

>Er det nødvendigt med fx. 430 el. 550 W?

Det er jeg ret overbevist om det ikke er. Jeg har målt strømforbruget
på min æske, hvor specs kan ses på min hjemmeside. Den bruger aldrig
over 250W, og det er endda inkl. min 19" mon. der i sig selv bruger
90W.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476