Mærkeligt problem...! (php og formular)
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 30-05-02 16:16

Hej NG...

Jeg har lige et problem som jeg ville høre om der er nogen som kender til
det..

Jeg har lavet en side hvor jeg bruger PHP.. et sted har jeg en formular som
afgiver nogle variabler som bruges til at se om brugeren har indtastet
noget, deraf hvis han ikke har indtastet noget vil formularen blive vist,
hvis han har vil der bare blive sendt en tekst til browseren.

hvis jeg kører denne side lokalt på en apache webserver vil det ikke virke.
selv om man indtaster noget i formularen, er det som om den ikke registrere
det og viser formularen igen efter man har trykket send.
men hvis jeg derimod ser hjemmesiden fra en anden computer over nettet, så
virker det optimalt..

er der nogen som kan give en forklaring på dette eller selv har været ude
for det ville jeg gerne høre fra jer...

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-02 16:41

> [...]
> det og viser formularen igen efter man har trykket send.
> men hvis jeg derimod ser hjemmesiden fra en anden computer over nettet, så

Hmmm... kører du hjemmesiden også fra din lokale webserver?

Det kunne være på grund af PHP 4.2....

Prøv at hente variablerne med
$_GET["variabelnavn"]; //Hvis du bruger get mehthod i form
$_POST["variabelnavn"]; //Hvis du bruger post method i form

mvh
Johan

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 30-05-02 19:55

Jeg har prøvet at placere $_get["var"]; i starten af dokumentet og
$_post["var"]; efter formularen.. men den gør stadig det samme..

Det er vist en gammel PHP ver. jeg har på min maskine, så jeg tror ikke det
er problemet..

Fra : Ole Junker

Dato : 30-05-02 23:06

On Thu, 30 May 2002 17:15:57 +0200, "Kasper B. Rasmussen"
<k.birk@email.dk> wrote:

> [...]
>virker det optimalt..
>
>er der nogen som kan give en forklaring på dette eller selv har været ude

Hej

Prøv lige at kontrollere, om ikke "register_globals" er sat "off" på
din lokale server.

Hvis det er tilfældet, så har du årsagen.

Sæt "register_globals" "on" i din php.ini fil, så virker det.

Ole Junker
ojunker[hos]e-box.dk

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 31-05-02 23:32