Form og PHP
Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 30-05-02 11:05

Hej NG
Håber, at I kan hjælpe mig med et stort problem.. Jeg har lavet en form, som
poster noget i en txt fil.. Jeg har brug for en kode, der altid sætter det
nyeste forrest. Lidt ligesom en gæstebog, men der må KUN være 5 indlæg. Alle
andre efter de første 5 indlæg skal bare slettes. Er det muligt.. Det tror
jeg, at det er. ;)

- ZtinKyFinGaZ

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-02 11:19

ZtinKyFinGaZ wrote:

> [...]
> andre efter de første 5 indlæg skal bare slettes. Er det muligt.. Det tror

Hvordan ser din specifikation ud i txt filen?
Det er lidt nødvendig at kende denne for at jeg kan hjælpe yderligere...

mvh
Johan

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 30-05-02 17:22

Jeg mangler faktisk et helt PHP-script. Det behøver ikke at være avanceret
:).

- ZtinKyFinGaZ

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 30-05-02 20:59

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "ZtinKyFinGaZ"
<ask@4.it> just offered me, he muttered some weird stuff, and I had to
correct this gibberish:

>Jeg mangler faktisk et helt PHP-script. Det behøver ikke at være avanceret

Så er du kommet til den forkerte gruppe.
Her yder vi hjælp til selvhjælp, ikke komplette løsninger.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 30-05-02 21:10

> Så er du kommet til den forkerte gruppe.
> Her yder vi hjælp til selvhjælp, ikke komplette løsninger.

Jeg vælger, at tage dit svar som tegn på, at du har en betydelig dårlig dag.
Eller er det sådan, at du altid har en så "dårlig dag". Hvis man nu kommer
ind som nybegynder, kan man så ikke få hjælp, eller er man tvunget til selv
at finde ud af alt, hvad man skal bruge, indtil man kan hjælpe andre folk
med deres problemer. Jeg havde brug for et simpelt script, som skrev til en
txt fil, men nu kan det jo ligesom være ligemeget, hvis svaret er sådan. Det
script kan jo næppe være på over 5 linjer!

- En skuffet ZtinKyFinGaZ

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-05-02 21:42

On Thu, 30 May 2002 22:09:35 +0200, "ZtinKyFinGaZ" <ask@4.it> wrote:

>Jeg vælger, at tage dit svar som tegn på, at du har en betydelig dårlig dag.

æv... så har jeg også haft en dårlig dag.

>- En skuffet ZtinKyFinGaZ

hedder du virkelig det?

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-05-02 23:06

> [...]

>at finde ud af alt, hvad man skal bruge, indtil man kan hjælpe andre folk

Det er let at få hjælp, hvis man viser, at man har gjort en indsats
først. Eksempelvis at kigge på php.net's udmærkede manual-sider, der
også har gode eksempler.

>Jeg havde brug for et simpelt script, som skrev til en
>txt fil, men nu kan det jo ligesom være ligemeget, hvis svaret er sådan. Det
>script kan jo næppe være på over 5 linjer!

Kig på fopen(), fgets(), fwrite() og fclose():

http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php
http://dk.php.net/manual/en/function.fgets.php
http://dk.php.net/manual/en/function.fwrite.php
http://dk.php.net/manual/en/function.fclose.php