Mail laaaang tid undervejs???
Fra : Frank Storm

Dato : 30-05-02 07:50

Hej ng

Jeg er vant til at sidde og skrive med min kæreste når hun er på arbejde og
jeg har fri ...jeg bruger outlook express 6.0 og er kunde hos TDC adsl...jeg
har fået det problem at den mail jeg sender til min kæreste og retur kan
være både halve og hele timer forsinket...vi har ALTID fået hinandens mail
næsten når vi trykkede på send knappen men nu når min kæreste svarer mig går
der mindst 3 kvarter inden jeg får mailen???? problemet har været der i ca.
14 dage ...er der andre der har oplevet det ????

Fra : Notahe

Dato : 30-05-02 07:56

Frank Storm wrote:
> [...]
> men nu når min kæreste svarer mig går der mindst 3 kvarter inden jeg
> får mailen???? problemet har været der i ca. 14 dage ...er der andre

Det kan jo også være på hendes arbejdsplads, der er et problem.
Spørg hende om hendes kolleger har samme problem.
Har tit oplevet det på min arb.plads, som er en større installation.

/N

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 08:12

Thu, 30 May 2002 08:49:38 +0200, skrev "Frank Storm"
<franke@webhiker.dk>:

>.vi har ALTID fået hinandens mail
>næsten når vi trykkede på send knappen men nu når min kæreste svarer mig går
>der mindst 3 kvarter inden jeg får mailen?

Der er nogen TDC-kunder, der har det problem, især når man poster
til andet end TDC.

Prøv, at send indlægget i news:tele.internet.

Jo flere, der gør det, jo bedre, for så bliver de opmærksom på at
der er et problem.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 30-05-02 08:37

On Thu, 30 May 2002 08:49:38 +0200, "Frank Storm" <franke@webhiker.dk>
wrote:

> [...]
>der mindst 3 kvarter inden jeg får mailen???? problemet har været der i ca.
>14 dage ...er der andre der har oplevet det ????

Der har vistnok været et virus filter hos Tele DK, som forsinker mail,
men det synes ikke at være i drift pt.
--
Svend Olaf

Fra : Lennart

Dato : 30-05-02 10:30

> Der har vistnok været et virus filter hos Tele DK, som forsinker mail,
> men det synes ikke at være i drift pt.
> --

Det er et virusfilter, som gerne skulle dæmpe Klez virussen i at spredes alt
for meget. Det beyder at der opstår lange ventetider på serveren. Især SMTP
har det med at time ud.

MVH
Lennart
Som udtaler sig på vegne af ham selv......

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 10:46

Thu, 30 May 2002 11:30:18 +0200, skrev "Lennart"
<lennart@os.dk.remove>:

>Det er et virusfilter, som gerne skulle dæmpe Klez virussen i at spredes alt
>for meget. Det beyder at der opstår lange ventetider på serveren. Især SMTP
>har det med at time ud

Men det er langt fra alle, der har det problem, jeg har aldrig
oplevet det og jeg har prøvet at teste på mange forskellige
domæner blandt mine venner og bekendte.

Fra : Lennart

Dato : 30-05-02 17:25

SMTP

> Men det er langt fra alle, der har det problem, jeg har aldrig
> oplevet det og jeg har prøvet at teste på mange forskellige
> domæner blandt mine venner og bekendte.

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener. Kan du ikke lige uddybe?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 19:20

Thu, 30 May 2002 18:24:35 +0200, skrev "Lennart"
<lennart@os.dk.remove>:

>Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener

At jeg ikke har haft nogen forsinkelsesproblemer med TDCs
mailserver.

Fra : Lennart

Dato : 30-05-02 21:48

> At jeg ikke har haft nogen forsinkelsesproblemer med TDCs
> mailserver.

Jeg forstår godt din undren. Jeg overlever også nogen gange at mail kommer
frem med det samme, mens andre er lang tid undervejs. Forklaringen er helt
klart filtret, med hvorfor det opfører sig periodisk langsomt, ved jeg ikke.

Lennart

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 30-05-02 17:33

On Thu, 30 May 2002 11:30:18 +0200, "Lennart" <lennart@os.dk.remove>
wrote:

>Det er et virusfilter, som gerne skulle dæmpe Klez virussen i at spredes alt
>for meget. Det beyder at der opstår lange ventetider på serveren. Især SMTP
>har det med at time ud.

Jeg troede filteret ikke var i drift, men det kan også være at noget
er blevet mere effektivt. Indtil i forgårs så jeg denne forsinkelse:

(InterMail vM.4.01.03.23 201-229-121-123-20010418) with ESMTP
id <20020528164705.ZEGW26588.fepK.post.tele.dk@pfepa.post.tele.dk>
for <xxxyyy@post.tele.dk>; Tue, 28 May 2002 18:47:05 +0200

by pfepa.post.tele.dk (Postfix) with ESMTP id 1C5DE48A5C7
for <xxxyyy@post.tele.dk>; Tue, 28 May 2002 18:18:39 +0200 (CEST)

I det konkrete eksempel var der en forsinkelse på ca. 29 minutter.
--
Svend Olaf

Fra : René Jensen

Dato : 30-05-02 18:22

Frank Storm wrote:
> [...]
> der mindst 3 kvarter inden jeg får mailen???? problemet har været der i ca.
> 14 dage ...er der andre der har oplevet det ????

Det kan have noget at gøre med den mail-server du benytter. Mange
mail-servere i større organisationer og virksomheder sætter alt sendt
post i en kø, som så bliver afsendt f.eks. hvert 15. minut. Det betyder
at sendes der en mail et sekund efter at mail-serveren har afsendt køen
- med den post, som ventede på at blive sendt - må den altså vente
indtil serveren igen vil sende alt post, der er blevet stillet i kø.

Dertil kommer at mail-servere kan køre anti-virus programmer, som
scanner alt indkommende og udgående mails for virus. F.eks. ved jeg at
CA har en mail-server for hele europa, der står i England, der bliver
alt post screenet, og skulle der være en mail med virus, bliver mailen
slettet, og modtager vil få en ny mail, hvor systemet fortæller at
pågældende mail indholdte virus.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-05-02 22:36

On Thu, 30 May 2002 19:22:05 +0200, René Jensen
<rene.jensen@adslhome.dk> wrote:

>Det kan have noget at gøre med den mail-server du benytter. Mange
>mail-servere i større organisationer og virksomheder sætter alt sendt
>post i en kø, som så bliver afsendt f.eks. hvert 15. minut.

Hvad skulle formålet med det være?

>Dertil kommer at mail-servere kan køre anti-virus programmer, som
>scanner alt indkommende og udgående mails for virus.

Og sådan et filter satte TDC op for et par uger siden.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : JOHANSEN

Dato : 30-05-02 21:45

"Frank Storm" <franke@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
ca.
> 14 dage ...er der andre der har oplevet det ????

Jeg har samme problem,
her er hvad TDC skriver:
Tak for din mail

Der er lagt nye filtre på vores mailservere for at stoppe den nye virus
W32.klez.

Dette kan have følgende effekter:

1. Forsinkelse på mail.

2. POP, SMTP & Webmail kan virke langsom.

Der er desværre endnu ikke kommet en tidshorisont på, hvornår problemt
bluver løst.

________________________

Venlig Hilsen

Opasia Hotline

TDC - Internet

Olof Palmes Allé 34, DK-8200 Århus N

Tlf.: 80808035

<http://www.opasia.dk/kundeservice>

--
mVh
Jens

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 07-06-02 11:37

wrote:

> [...]
>der mindst 3 kvarter inden jeg får mailen???? problemet har været der i ca.
>14 dage ...er der andre der har oplevet det ????

Ja men det skal retfærdigvis nævnes at TDC faktisk i perioden har
gjort opmærksom på det , p.g.a. opgradering o.l. angives det at der
kan være mindre forsinkelser på mail o.l. .

ER du Opasia kunde kan du altid gå ind i "driftstatus" o.l. , husker
ikke den nøjagtige adresse , men det er rimeligt nemt at finde .

Der er osse et nyhedsbrev man kan abonnere på fra Opasia /TDC hvor man
får en info når der er driftsforstyrrelser o.l. .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard