At sende HTML-mails?
Fra : Lars Overgaard

Dato : 29-05-02 15:08

Jeg er lidt i tvivl om dette er den korrekte NG, så bær over med mig, hvis
det er helt hen i skoven.

Min chef har bedt mig undersøge mulighederne for at sende HTML-baserede
nyhedsbreve til udvalgte kunder.
Hvordan fremstiller man en HTML-mail?
Hvilke programmer kan anbefales?
Hvem ligger inde med relevante links?
Hvad har jeg glemt at spørge om?

/pft
Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-05-02 15:21

"Lars Overgaard" <lars@linuxnet.dk> skrev:

> Min chef har bedt mig undersøge mulighederne for at sende
> HTML-baserede nyhedsbreve til udvalgte kunder.

For en ordens skyld - husk at spørge dem *før* i sender
nyhedsbrevet ud.

> Hvordan fremstiller man en HTML-mail?

Lige som en hjemmeside.

> Hvilke programmer kan anbefales?

Det kommer an på hvor avanceret HTML du har brug for. Til enkle
nyhedsbreve, med lidt formateret skrift og evt. et par billeder,
kan du klare dig med den editor der ligger i f.eks. Outlook eller
Outlook Express. Hvis du skal sende nyhedsbrevet programmatisk, kan
du lige så godt benytte en almindelig HTML-editor til brevteksten.

Udsendelsen kan klares med VBA - hvis du altså har en ældre version
uden indbygget emailsikkerhed - eller via en hjemmeside. Det er dog
kun relevant hvis det er unikke breve du vil sende (f.eks. med et
personligt afmeldingslink i hver mail). Ellers kan du bare smide
adresserne i BCC-feltet.

> Hvad har jeg glemt at spørge om?

Hvis ikke du kender til markedsføringslovens §6 (vedr. spam) endnu,
så kik på den inden I begynder.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Overgaard

Dato : 30-05-02 09:38

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Overgaard" <lars@linuxnet.dk> skrev:

Tak for dit svar. Jeg fik i hvert fald noget at arbejde videre med.

> For en ordens skyld - husk at spørge dem *før* i sender
> nyhedsbrevet ud.

Er gjort. Vi er vant til at sende nyhedsbreve...bare ikke i HTML-format.
Kunderne har selv ønsket at modtage dem, så den side skulle være i orden.

> Hvis ikke du kender til markedsføringslovens §6 (vedr. spam) endnu,
> så kik på den inden I begynder.

Den er vi helt på hjemmebane i

/Lars