Bachs blomsterremedier
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 29-05-02 11:44

Hej
Jeg havde lidt god tid i byen i dag og gik ind i Matas efter en brochure om
Bachs blomsterremedier som før har været omtalt her på NG.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at give det til Midas inden en udstilling
da han ikke bryder sig særlig meget om udstillinger, men der findes jo mange
forskellige slags. Er der nogle der har prøvet det? Og hvilken slags ?
Kan jeg evt. bruge Rescue Remedy, der ser ud til at skulle bruges ved
stresssituationer (og det må en udstilling vel være)
Vibeke L

Fra : Denise

Dato : 29-05-02 12:01

Hej Vibeke
Det er den, en lille bitte, bitte flaske med gummitut for oven. (Marianne
ret hvis det er forkert).
Hilsen Denise

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 29-05-02 12:07

Ja, men sådan ser de allesammen ud
Det ser dog ud til at Rescue har en gul etiket, hvor de andre er hvide.
Mon det er den?
Vibeke L

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 29-05-02 12:39

Hej, jeg kender ikke så meget til katteudstillinger, men må jeg spørge hvad
det er Midas gør? Hvad er det du vil opnå med blomstermedicin? Beroligelse
eller?

Jannie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-05-02 12:41

Hej Vibeke
ja det er rescue remedy, der er den gængse til at
"berolige" katte de øvrige er nogle hvor man går ind og vurdere kattens
personlighed og sindstilstand og derefter
"blander" et personligt remedie

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, other have cats

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 29-05-02 13:40

Hej, er det helt i orden at man berolige sin kat før en udstilling?.

Ja undskyld spørgsmålet, men jeg er jo kund vandt til hundeudstilling og der
er det diskvalifisering hvis man giver hunden noget for at berolige den, man
dømmer også hunden på dens temperament og det vil give et helt andet billede
af en hund som er beroliget før udstillingen.

Er det ikke også sådan på en katteudstilling?

Jannie

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 29-05-02 14:38

Hej
Det er rigtigt at Kennel klubben ikke vil have at man påvirker temperamentet
på sin hund inden en udstilling, i følge deres udstillingsreglement. Der
står ikke det samme hos Felis Danica, men selvfølgelig er det ikke tilladt
at dope sin kat, jeg kan dog ikke tro at den omtalte blomstermedicin kan
kaldes doping. Jeg vil dog undersøge det nærmere inden jeg køber medicinen.
Hvis det ikke er tilladt må jeg jo bare håbe at Midas ikke bliver nomineret

Hilsen Vibeke L

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-05-02 14:46

Hej Jannie
Bach's er udelukkende "naturmedicin" med en helt
anden virkning end de kemiske stoffer man ellers
kan bruge til at "dope" med og det bliver ikke betragtet
som medicin i den gængse forstand

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 29-05-02 17:06

Tak for svarene, ved nærmere eftertanke kan jeg godt at det umuligt kan være
med i denne kategori, er det ikke noget med at det er ioner som bliver
tilbaage efter fortynding med vand 1000 gange?

Sådan husker jueg det;)))) Fint nok, du kan sikkert roligt give dit pus
det;) Fortæl os hvordan det løber af staben på udstillingen!

Jannie