Tiscali, hvordan opsiger man ??
Fra : Kim

Dato : 29-05-02 06:32

Jeg skal have opsagt mit abonnement hos Tiscali.
Man hvordan i alverden bærer man sig ad ?

Jeg har sendt brev tilbage i april, jeg har sendt fax til dem 2
gange, og E-mailet dem 1 gang. Har ikke hørt en dyt fra dem.
Derudover har jeg ringet én gang. Da fik jeg at vide, at man skulle
sende et brev, eller en fax ???? Hmm...supporteren knaldede røret
på, inden jeg fik fortalt ham, at det havde jeg lissom prøvet.

Nogen gode forslag ??

Mvh, Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 06:43

Wed, 29 May 2002 07:32:09 +0200, skrev "Kim" <kimspur@image.dk>:

>Nogen gode forslag ?

Spørg i en intern Tiscaligruppe også, der plejer da at være
rimelig god hjælp at få der.

Fra : Henning

Dato : 29-05-02 10:00

On Wed, 29 May 2002 07:32:09 +0200, "Kim" <kimspur@image.dk> wrote:

> [...]
>sende et brev, eller en fax ???? Hmm...supporteren knaldede røret
>på, inden jeg fik fortalt ham, at det havde jeg lissom prøvet.

Du har jo allerede opsagt linien? Har du opsagt pr. 1. juni, hiver du
stikket ud den dag, og afviser efterfølgende regnigner. Bruger du
derimod forbindelsen bare een dag, har du stiltiende accepteret
fortsat abonnement.

Fra : Martin Møller

Dato : 29-05-02 14:53

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:9159fugrgjofnakic9409ejd072dc5ncc0@4ax.com...

> [...]
> stikket ud den dag, og afviser efterfølgende regnigner. Bruger du
> derimod forbindelsen bare een dag, har du stiltiende accepteret

Problemet er at han ikke kan bevise at han har opsagt linien så længe han ikke har modtaget en accept fra Tiscali. Nej, skriv en
opsigelse til dem og send den anbefalet så du har en kvittering (bevis) på at du har sendt dem opsigelsen.

Martin

Fra : Henrik Larsson

Dato : 29-05-02 17:49

> [...]
ikke har modtaget en accept fra Tiscali. Nej, skriv en
> opsigelse til dem og send den anbefalet så du har en kvittering (bevis) på

Jeg mener også at en fax er godt nok.

Man får jo en kvitering fra den modtagende fax om den har modtaget den.

Men spørg i dk.videnskab.jura.

Mvh Henrik

Fra : Gregers Petersen

Dato : 29-05-02 19:07

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse
> ... og send den anbefalet så du har en kvittering
> (bevis) på at du har sendt dem opsigelsen.

Nemlig.
Man bør _altid_ sende så vigtige dokumenter som anbefalet brev.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-05-02 22:43

On Wed, 29 May 2002 20:06:42 +0200, "Gregers Petersen"
<usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote:

>Man bør _altid_ sende så vigtige dokumenter som anbefalet brev.

Nej, men hvis ikke man får et svar, så bør man sende en rykker vedlagt
en kopi af det oprentlige brev, som anbefalet. Ingen grund til at
bruge penge på anbefalede brev hvis ikke det er nødvendigt.

Jeg fik engang for flere år siden en regning fra Tele2, ikke noget
galt i det, men den var på over tusinde kroner mere end forventet, og
nummeret der var brugt til den store regning var et jeg tiderliger
havde haft som bi nummer på en ISDN. Jeg skrev en mail, intet svar,
jeg sendte et brev intet svar, jeg sendte et anbefalet brev MED SVAR
KORT, intet svar, jeg lænede mig tilbage indtil der kom en rykker, jeg
ringede, de havde ikke fået et brev fra mig med en indsigelse over
regningen, jeg spurgte om hun havde en FAX i nærheden, som jeg kunne
FAX'e kviteringen fra Post Danmark, så hun kunne se hvem der havde
modtaget mit brev, som jeg kunne se var modtaget med dato og
klokkeslæt, og så kunne hun pluskelig godt se at de havde fået et brev
fra mig.

Pointe, når man bruger penge på et anbefalet brev, så brug de sidste
kroner på at få et svarkort med det samme, det er billiger og ikke
mindst hurtiger, end at bede PD om kvitering på aflevering af det
anbefalede brev når man har brug for den kvitering.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste