Hvalpe afsked (og goddag)
Fra : Jo-Ann

Dato : 29-05-02 00:55

Så var det idag de første 3 af mine hvalpe rejste hjemmefra. Det var lidt
hørt. Særligt den ene lille tæve som er kørt helt til Berlin. Hun minder
MEGET om sin mor, og måske derfor var jeg lidt "ekstra knyttet" til hende.

Nå, men netop som den 3 af hvalpene var ude af døren, så ringede min veninde
om jeg ikke ville komme og hjælpe hende. Hendes tæve var ved at føde, og det
2 døgn for tidligt.

Såå...huhej ud af døren, og så derover. Ja og sørme joh, hun havde tænkt sig
at føde. Efter lidt "start vanskeligheder" med lige at komme af med
vandblæren, så kom den første hvalp langt om længe ud. En meget stot,
baglæns født hanhund ! Ja og derefter gik det bare slag i slag. På et
tidspunkt kom der 3 hvalpe på 15 min !!

Alt i alt blev det til 7 hvalpe. Der var 6 hanner og 1 tæve...alle sunde og
raske dejlige små hvalpe. Ja og den kære mor, som ligesom min egen tæve var
en førstegangs fødende, klarede det også strålende.

Ja, så jeg har næsten ikke "haft tid til" at opdage jeg har "mistet" 3
hvalpe idag.

Jeg har da også allerede hørt fra alle 3 hvalpe. De er uden problemet kommet
hjem. Selv hende til Berlin sagde intet hele vejen hjem, men skiftevis sov
og pjattede lidt rundt. INGEN af dem har pevet eller været urolig - og de
har alle spist lige fra de satte deres ben i det nye hjem. HERLIGT - sikke
en dejlig dag !

Ja, og så kan dem som har lyst til det læse dette indlæg, og dem som ikke
har, ja - jeg håber så de lod være, istedet for at irritere sig over det !

KH

Jo-Ann - som godt nok er NOGET træt nu....

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 29-05-02 07:02

"Jo-Ann" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en meddelelse
> Så var det idag de første 3 af mine hvalpe rejste hjemmefra. Det var
lidt
> hørt. Særligt den ene lille tæve som er kørt helt til Berlin.

Tak for beretningen om dine 3 hvalpe der er fløjet fra reden .. godt
at de alle 3 befinder sig godt i deres nye hjem ...

Og tillykke til din veninde med hendes hvalpe ...

Smil fra Ami

Fra : Sander s

Dato : 29-05-02 07:30

> [...]
>
> KH
>
> Jo-Ann - som godt nok er NOGET træt nu....

Hej Jo- Ann

Tak for den dejlige historie !
Det var dejligt, at læse om hvalpene. Jeg har jo været helt grædefærdig,
efter, at have læst de seneste tråde. Jeg var selv en af dem, som ikke kunne
klare, at se omtalte TV-program. Læse om det her i NG, har været slemt nok,
så endnu engang, tak for dine hvalpeberetninger.
Det er altid dejligt, at høre, når ens hvalpe har klaret det "at flytte
hjemmefra".
Også tillykke til den nye hundemor og hendes ejer ! : )

Mange hilsner fra Cia

www.tjekmig.dk

Fra : Annika P

Dato : 29-05-02 07:36

> Alt i alt blev det til 7 hvalpe. Der var 6 hanner og 1
> tæve...alle sunde og raske dejlige små hvalpe. Ja og den kære
> mor, som ligesom min egen tæve var en førstegangs fødende,
> klarede det også strålende.
Tillykke til de små nye - samme race eller anden?? (og kan se om
opleves engang online??

> Jeg har da også allerede hørt fra alle 3 hvalpe. De er uden
> problemet kommet hjem.
Dejligt at de melder tilbage kan jeg forestille mig.
Og skønt at der ikke virker til at være startproblemer med at de har
hjemve :)

--
Annika Pedersen
http://annika.dk

Fra : Jo-Ann

Dato : 29-05-02 08:37

Hej Annika !

Det er langhårede gravhunde - og ja, lidt senere på dagen - så opdatere jeg
hjemmeside med billeder som jeg tog igår aftes. Amanda og hendes hvalpe vil
så kunne følges her:
http://kennel-kildevang.homepage.dk

Der vil dog nok blive knap så mange billeder, da deres mennesker moar ikke
har noget digital kamera, eller pc. så jeg skal hver gang over og tage
billeder, og hjem og opdatere..meeen...de skal da nok have besøg af
"jordmodere" et par gange

Mvh

Jo-Ann

Fra : Sander s

Dato : 29-05-02 11:18

> [...]
jeg
> hjemmeside med billeder som jeg tog igår aftes. Amanda og hendes hvalpe

Hvor er de dejlige. Er 7 hvalpe ikke mange, for en gravhund eller er det et
normalt kuld ?

Mvh. Cia

www.tjekmig.dk