Litter Pearls Kattegrus
Fra : ~*Jannie*~

Dato : 28-05-02 23:12

Jeg skal vælle kattegrus i fremtiden og ønsker at høre om nogle har erfaring
for Litter Pearls Kattegrus, hvordan virker det ? det lige så godt som de
skriver om?

Jannie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 29-05-02 06:45

Hej Jannie

Jeg og især Neo var ikke begejstret for det
Neo kunne ikke lide at sætte poterne i det, han kunne ikke dække til - for
perlerne trillede bare afsted. Han havde perler siddende i poterne og han
slæbte det med rundt i hele lejligheden Ikke særligt fedt at træde på de
perler. Og ikke særligt fedt at ligge på dem i sengen *G*
Efter ikk så mange dage - sejlede det i bunden af bakken, perlerne kunne
ikke suge tisset.
Vi vil ikke anbefale det, men måske det er blevet bedre nu - vi afprøvede
det lige da det kom frem.

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 29-05-02 10:25

Tak Joan, jeg vil hermed droppe det ellers så smukke katte perlergrus;))

Fra : Børge Bech Jensen

Dato : 01-06-02 11:47

Hej Jannie

Min erfaring siger mig, at de fleste sælgere finder på nye "herlige" ting,
som deres produkter kan i forhold til andre firmaers produkter, man skal
ikke altid tro på det, som de trækker frem som noget unikt. Jeg kender ikke
det produkt, som du omtaler, men det er sikkert lige så godt som så meget
andet. Der findes flere billige produkter, som både fjerner lugtgenerne og
klumper, så det er nemt at rense kattebakken, så hvorfor smide en masse
penge ud på de "unikke" produkter, som ikke kan mere end dem, der er billige
???

Venlig hilsen, Børge Bech Jensen
www.ShaggyTail.dk

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-06-02 07:46

Hej Børge, ja du har ret, nogle gange er det godt det nye de kommer med
andre gange er det simpelthent noget l...;))) det er også derfor jeg prøver
at høre andres mening her og så enten selv prøve og se hvad jeg tænker om
det. Mange af de ting som kommer p marked forsvinder lige så hurtiugt hvis
folk ikke vl købe det, så vi bestemmer i sidste ende;))

Nyd den skønne dag!

Fra : Birgitte

Dato : 01-06-02 12:25

Jeg har brugt Litterperls i flere måneder her i huset, vi har ca. 7-10 katte
gående inde af gangen, og vi har 6 kattebakker med 2 poser Litter Perls i
hver bakke.
Hver dag tømmer jeg bakkerne for afføring, og tager ved samme lejlighed
skovlen og roder rigtig godt rund i bunden, så perlerne fordelses og blandes
godt rundt hele tiden.
På den måde sopper kattene ikke i urin som automatisk vil ligge på bunden.
Ulempe:
Perlerne triller rundt på gulvet, men dette kan forbedres ved, at man lægger
en græsmåtte foran bakkerne.
Iblandt de katte jeg har gående inde, er der kun 1 kastrat, 2 unghankatte
som er fertile, og 1 meget fertil hunkat der strinter, og hvi urin er meget
stærk,- faktisk som en fertil hankats, resten er hunkatte.
Litter Perls udskifter jeg hver 3 og vasker bakkerne godt af i Virkon S før
de fyldes med nye Litter Perls.
Vi har absolut ingen lugtgener eller problemer med at kattene ikke vil gå i
bakkerne pga. Litter Perls.
Eneste ulempe er; at hankattene ikke kan lugte sin egen urin efter besøg,
som de nu engang elsker at kunne.
Faktisk så siger alle, der besøger vores katteri, at de ikke kan forstå, at
der ikke lugter af kattep.. med så mange katte vi har gående ind, og jeg
vover at påstå, at det er Litter Perls der tager lugten.
Det eneste der lugter er afføringen, som jo ikke dækkes af kattesand.
Men fjerner med afføringen 1-2 gange daglig, og røre godt rundt i bakken som
jeg har beskrevet ovenfor, så virker Litter Perls.
Dog vil jeg påpeje, at det ikke holder stik, at man kun bruger 1 pose Litter
Perls pr. kat pr. måned, man bruger altså noget mere.
Vores datter bor i en mindre lejlighed, hvor hun har 2 katte gående.
Hun har 1 kæmpestor kattebakke hvor der kan være 3 poser Litter Perls i, det
holder til ca. 4 uger og koster ( kr. 120-140 pr mdr ).
Men der er delte meninger om disse Perler, vi har nu gode erfaringer med
dem, også selvom vi har mange katte, der deler kattebakker.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 02-06-02 07:44

Hej Birgitte, tusind tak for dit svar;))) Du har virkeligt hjulpet mig i min
beslutning, så længe jeg har en kat vil jeg bruge den "gamle" metode;))
Hyggeligt at høre hvordan du gør det!!

Ha' en dejlig dag!

Jannie