GF4mx driverproblem?
Fra : Jonas Gaarde

Dato : 28-05-02 23:22

Jeg bruger Win Me og overvejer at købe et MSI GF4mx 460, mest for at få
TIVO-funktionen.
På Midtdata's hjemmeside står der imidlertid noget om at driverne til GF4mx
ikke er stabile under Win 95/98/Me, men virker fint med Win XP.
O.K. tænker jeg og overvejer at købe en Win XP med, men ser så her i gruppen
en masse indlæg om ustabile drivere under XP og ikke et eneste om
ustabilitet under Me.
Hvem skal man tro? Er der kød på Midtdata's påstand, eller er de bare ude på
at sælge nogle flere Windows XP-er? Med andre ord: Kan kortet køre stabilt
under Win Me?

Et tillægsspørgsmål: Er det overhovedet det rigtige kort, jeg har set mig
varm på? Hvis I har bedre forslag med TV-in/out til max 1500,- hører jeg
gerne om det.
Mit nuværende grafikkort mangler TV-in - ellers er det i princippet hurtigt
nok til mig....

Mine vigtigste data: Athlon XP1700+, ECS K7S5A bundkort, 256 Mb Samsung DDR
266, Asus v7100 GF2mx, Maxtor D740X fluid 60 Gb, IBM 75GXP 30 Gb, 5.1
lydkort, DVD, brænder, o.s.v., o.s.v.

Jonas

Fra : Hagman

Dato : 28-05-02 23:25

Hvis jeg var dig, ville jeg blot:

1) Slette WinME.
2) Installere Win2000 eller WinXP.
3) Downloade den nyeste driver.
4) Nyd din nye PC :)

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-05-02 00:00

Mener du virkelig at XP er bedre end Me? Når man læser denne gruppe kunne
man godt få den opfattelse at XP er værre end kræft i endetarmen!
Den eneste grund til at jeg overvejer at skifte OS er oplysningerne på
Midtdata's side.
Men tak for rådet - det løser bare ikke mit problem, som jo handler om at få
et kort med TV-in!

Fra : JRS

Dato : 29-05-02 00:08

> [...]
> Midtdata's side.
> Men tak for rådet - det løser bare ikke mit problem, som jo handler om at

Vil ikke udtale mig om XP (da jeg selv ikke er for glad for det) , men ME er
nok noget af det ringeste Microsaft har lavet længe .. Kørte selv med det et
års tid og var egentligt meget tilfreds, indtil jeg installerede Win2K og så
hvor godt det kører .. Mit råd : Installer Win2K i stedet for ME .. Det
kører med hurtigere og mere stabilt ..

MVH
JRS

Fra : Hagman

Dato : 29-05-02 00:12

> Vil ikke udtale mig om XP (da jeg selv ikke er for glad for det)

Det må du jo selv om :)

> [...]
> års tid og var egentligt meget tilfreds, indtil jeg installerede Win2K og

> hvor godt det kører .. Mit råd : Installer Win2K i stedet for ME .. Det

Enig !

Fra : Onkel

Dato : 29-05-02 00:45

"Jonas Gaarde" <jonas.gaarde@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
gruppen
> en masse indlæg om ustabile drivere under XP og ikke et eneste om

Jeg har aldig hørt om at der skulle være driver problemer med nvidia GF4 MX
og win 98/ME.

En af dem der har haft problemer med nvidias drivere og XP var Óðin og han
fandt ud af at problemet ikke var nvidias drivere eller XP men VIA
bundkortet.

Windows XP rulez og er klart det bedste styresystem MS nogensinde har lavet,
jeg nyder liegefrem at bruge det. WIN 98/ME kan jeg slet ikke tolerere, ej
heller styresystemer hvis brugerflade minder om win98/ME som NT og 2000, jeg
ved godt at der er en NT kerne i XP (heldigvis for det) men brugerfladen er
ændret.

Fra : Hagman

Dato : 29-05-02 01:09

> [...]
jeg
> ved godt at der er en NT kerne i XP (heldigvis for det) men brugerfladen

Ja, WinXP er det bedste, flotteste og mest stabil OS.
Jeg ville ALDRIG installere et andet.

Hagman.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 29-05-02 20:29

Hagman wrote:

> lavet,

> jeg

> er

> Ja, WinXP er det bedste, flotteste og mest stabil OS.
> Jeg ville ALDRIG installere et andet.

heller ikke det næste flotte, bedre og endnu mere stabile OS fra hvem
andre end Mikroblød?

Dennis

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 29-05-02 21:29

Tak for jeres input. Jeg er ikke blevet ret meget klogere, men mon ikke det
ender med at jeg hoster op og giver XP en chance...

Inden det kommer til at handle for meget om Windows-versioner (off-topic?)
vil jeg gerne vende tilbage til mit egentlige problem: Hvem kan anbefale et
grafikkort med TV-in/out som er mindst GF2 (eller tilsvarende), højst koster
1200-1500,- og ikke larmer helt ekstremt?

Se evt. mit oprindelige indlæg...