lækker sovs eller dressing
Fra : Claus Jensen

Dato : 08-02-01 21:45

hej

vi skal have gæster til rødt kød i morgen , konen og gæsterne skal have
hjemmelavet bearnaise sauce , men da jeg er på kur ( har tabt 6,5 kg siden 1
januar) kunne jeg godt tænke mig at der var en god fedt fattig dressing
eller sauce til ,så hvis der er nogle der har en god opskrift ,så svar
endelig

mvh claus

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 08-02-01 23:19

Tillykke med vægttabet... Det er flot.....

Hvis ikke saucen som de andre skal have er ægte hjemmerørt men med pulver,
så lån et par breve og kog op med skummetmælk.

Der behøver ikke andet i. Der skal bare bruges lidt mere pulver (eller
mindre mælk) Knorr´s bearnaise med skummetmælk bliver faktisk ok. )

Det er begrænset hvor meget fedt der i det.....

Bearnaise (rørte æggeblommer med hvidvin og klaret smør) er ikke just
slankemad, det har du ret i.. )

Jeg har med held købt en rødvinsauce som jeg lavede med vand og puttede lidt
tern af friske æbler i. Det var faktisk ikke så dårligt....

Prøv dig frem og velbekomme...

Kristian

Fra : Jens Myrup Pedersen

Dato : 09-02-01 01:03

>Der behøver ikke andet i. Der skal bare bruges lidt mere pulver (eller
>mindre mælk) Knorr´s bearnaise med skummetmælk bliver faktisk ok. )

Det er et rigtigt godt råd, som jeg tit selv bruger. Men jeg synes det har
en tendens til at brænde lidt let på, så sørg for at røre i det hele tiden

mvh

Jens

Fra : Peter Westh

Dato : 09-02-01 12:58

Prøv http://www.foedevaredirektoratet.dk/opskrifter/opskrift/o0630030.html

MVH

Peter

Claus Jensen <gentle_eyes@vip.cybercity.dk> skrev i en

Fra : Eva

Dato : 13-02-01 11:42

Hej Claus - håber, at din middag gik godt.

Her er et tip til en anden gang:

Hvis du kan lide kolde saucer, så prøv at købe Fromage frais, Total 0%
(græsk yoghurt - fås i NETTO) eller Cheasy fraiche - de er alle ret magre.

Til rødt kød smager der godt, at røre det op med salt og friskrevet
peberrod - eller endnu bedre en lille klat wasabi-pasta (japansk grøn
peberrod, der især bruges til sushi - fås på tube i fx ISO - der er utrolig
meget smag i, så pas på .
Finthakket frisk basilikum i store mængder og salt og peber er også godt.

Til fisk river jeg tit et halvt råt løg ned i "creme fraichen" - sammen med
evt. friskhaffet dild - plus salt og peber.

Og salt, peber og friskpresset hvidløg og evt. en smule revet alm. løg er
herligt til fx rejer, krebs og artiskokker.

Men prøv dig frem med diverse krydderier og urter - det er supernemt, når
man ikke skal stå og og røre i gryder.

kh
Eva

Fra : Claus Jensen