Stakkels (måske?) 3 benet kat.
Fra : Gitte Havmøller

Dato : 28-05-02 15:09

Vores ene Abby har fået problemer med sit ene bagben, et arveligt problem
med for stort ledbånd. Nå, en rutinemæssig operation - og så alligevel ikke
! Hun er idag blevet opereret for 5.gang. Indlagt ugen ud - og vi krydser
fingre for at det går i orden denne her gang. Hvis ikke står vi mellem en
amputering eller en aflivning. Vi vil helst vælge amputering, da vi jo
elsker den lille guldklump. Er der nogen der har erfaringer med en 3 benet
kat ?

Gitte Havmøller
Priorgade 15,1
9000 Aalborg
Mail: pomfrit@stofanet.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-05-02 15:23

"Gitte Havmøller" <pomfrit@-nospam-stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Er der nogen der har erfaringer med en 3 benet
> kat ?

Ikke direkte. Men jeg havde en killing, der brækkede det ene bagben
da han var 6 uger gammel. Han kunne ikke støtte på benet og inden
der var gået ret mange dage kunne han løbe lige så hurtigt på sine 3
ben, som de andre killinger kunne på deres 4 ben. Desuden mener jeg
da flere gange at have set katte på tv med kun 3 ben og de har
tilsyneladende klaret sig fint. Jeg synes helt sikkert, at du skulle give
det en chance.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-05-02 15:56

( først - Helle - jeg beklager at jeg kom til at svare til dig privat .
jeg trykkede vist på den forkerte knap . )

Hejsa Gitte

Det sidste jeg har set ( mener det var på Discovery ) var en hund, som
manglede ikke mindre end TO ben .. oven i købet både højre for- og
bagben .. den havde altså ikke engang en "balance" .. Vil du tro, at den
fjollede hund kunne løbe mindst lige så hurtigt på sine to ben, som de
fir-benede .. ?? Den var hurtig og fræk .. og som de sagde i udsendelsen
" hvis den bliver træt, så læner den sig op af et træ " ...

Det er selvfølgelig lige i overkanten med TO manglende ben .. men det er
i hvertfald en historie som fortæller at dyr er gode til at tilpasse sig
... Jeg har flere gange set hunde med tre ben, som ikke har haft
problemer .. og jeg er sikker på at katte er lige så dygtige !!

Held og lykke med det hele ...

Knus fra Pia

Pia@lihme.com
New Photoalbum :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

"

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 17:04

"Gitte Havmøller" <pomfrit@-nospam-stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> amputering eller en aflivning. Vi vil helst vælge amputering, da vi jo
> elsker den lille guldklump. Er der nogen der har erfaringer med en 3 benet

Jeg tror sagtens den kan have et ganske godt liv med tre ben. Sålænge I er
glade for dyret, den ikke har ondt og den er mobil, så tænker den sq nok
ikke så meget over det manglende ben.

tobenede Kenneth
...og firbenede Bob

Fra : Pernille Scharff

Dato : 29-05-02 10:35

Hej Gitte,

her er en svensk artikel om en kat der fik amputeret sit ene ben:

http://www.katt.nu/ber-20020415.htm

Umiddelbart synes jeg da det lyder meget positivt - held og lykke med
det!

/Pernille

Fra : Martin Kristensen

Dato : 29-05-02 11:52

Hej !

En af mine bekendte har en kat der var ude for en trafikulykke (blev
påkørt af en bil) og som i den efterfølgende redningsaktion fra
dyrlægens side fik amputeret det ene bagben.

Jeg troede aldrig at katten ville komme sig ovenpå den omgang, men
idag - ca. 1 år efter - opdager man slet ikke at katten kun har 3 ben
når den i leg kommer ræsende gennem stuen. Selvfølgelig er der ting
den ikke kan, men den kommer fint nok op på skødet af gæsterne og også
helt op på bordet når det gælder om at være nysgerrig.

Mit indtryk er, at katten simpelthen har vænnet sig til ideen - og
ikke føler det er mærkeligt at der "mangler noget".

Det skal dog siges at katten var reltativt ung da ulykken skete (< 1
år) - og det har formodentlig også hjulpet den med at komme hurtigere
over det.

Håber det alligevel kan berolige dig, hvis nu det skulle komme så vidt
med din egen kat.

Hilsen,

Martin

"Av Fager" Norske Skovkatte