Post data til URL...
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-05-02 11:49

Hej folkens,

Jeg sidder og er ved at lave en class der skal poste noget XML til en
url...

Den skal altså lave et post request...
Problemet er at fsockopen ikke vil connect til en URL... f.eks.
fsockopen("secure.server.com/tingest/gethere.php", "443" osv osv..);

Nogle der har en løsning? Eller hvordan f***** løser jeg det?

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-05-02 12:18

On Tue, 28 May 2002 12:48:41 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Den skal altså lave et post request...
>Problemet er at fsockopen ikke vil connect til en URL... f.eks.
>fsockopen("secure.server.com/tingest/gethere.php", "443" osv osv..);

fsockopen laver en TCP- eller en UDP-forbindelse. Det er så op til dig
at fylde noget på den.

Du kan tilgå en URL direkte med fx fopen. Men den lader til at
insistere på port 80...

Under alle omstændigheder tyder det på, at du vil have gang i en
SSL-forbindelse (HTTPS), siden du forbinder til port 443. Det er ikke
noget, der lige er til at lege med manuelt. Du kan nu gøre to ting:

1. Brug fopen/OpenSSL, når PHP 4.3.0 en eller anden gang udkommer.
http://www.php.net/manual/en/function.fopen.php
==
As of PHP 4.3.0 (not yet released), if you have compiled in support
for OpenSSL, you may use "https://" to open an HTTP connection over
SSL.
==

2. Brug cURL - den kan sagtens åbne https-forbindelser:
http://www.php.net/manual/en/ref.curl.php

--
- Peter Brodersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-05-02 13:00

> 2. Brug cURL - den kan sagtens åbne https-forbindelser:
> http://www.php.net/manual/en/ref.curl.php

Jeg er allerede igang med at installere cURL :)

Så det bliver "sjovt" at rode med det...

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-05-02 13:32

On Tue, 28 May 2002 14:00:29 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Jeg er allerede igang med at installere cURL :)
>
>Så det bliver "sjovt" at rode med det...

Det er i hvert fald let - fx:

http://stock.ter.dk/curl_demo

Jeg er dog ikke sikker på hvad, SSL_VERIFYRESULT kan antage af
værdier.

--
- Peter Brodersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-05-02 13:58

> Det er i hvert fald let - fx:
>
> http://stock.ter.dk/curl_demo
>
> Jeg er dog ikke sikker på hvad, SSL_VERIFYRESULT kan antage af
> værdier.

Hmmm, underlig... min Apache fucker totalt op når jeg prøver at
installere cURL?
Bruger den nøjagtige samme version med den skriver f.eks. ./bin/httpd i
apachectl filen? Så kan den ikke finde filerne?!

Hmmm... findes det ikke en compilet PHP extension af cURL så jeg blot
kan bruge den med dl() ?

mvh
Johan