Hvilken billig-printer?
Fra : Thomas T

Dato : 28-05-02 11:34

Min forældres 5-10 år gamle blækprinter er stået af.
Så nu vil de gerne have ny og da farveprinterne bliver smidt i nakken på
folk idag, skal det da være sådan en.
Men de kan kan jo også købes for billigt (egne erfaringer med noget billigt
hp). Jeg har selv købt en Epson Stylus 880 for ca. 1 år siden, som jeg er
meget glad for, men den kan jeg desværre ikke finde nogen steder mere.

Hvad kan anbefales idag til omkring 500,- til 1000,-

Med rimelig blækforbrug o.s.v.........

HVAD HAR DU KØBT ??

ThomasT

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 28-05-02 12:11

> [...]
> meget glad for, men den kan jeg desværre ikke finde nogen steder mere.
>
> Hvad kan anbefales idag til omkring 500,- til 1000,-

Jeg har lidt erfaring med Epson - dog ikke de bedste! Men som du selv
skriver kan de købes for billigt (hvilket en af mine venner gjorde).
Alligevel vil jeg anbefale en Epson Stylus C60
(http://www.epson.dk/products/printers/inkjet/styc60/), som kan erhverves
til ca. 720,- kr (http://www.edbpriser.dk). Grunden til dette, er at jeg i
mellemtiden har hørt fra flere at deres Epson-printer fungerer perfekt.

Mvh.
Claus

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-02 11:57

> [...]
> meget glad for, men den kan jeg desværre ikke finde nogen steder mere.
> Hvad kan anbefales idag til omkring 500,- til 1000,-

Jeg vil klart anbefale EPSON C80. Den koster godt nok ca. 1500 men har 4
separate blækpatroner, hvilket kan spare MANGE penge i længden. Evt. C60/C70
som er billigere i anskaffelse, men hvor man kører med kun 2 patroner (sort
+ farver). Jeg har ikke set kvaliteten af prints fra C60/C70, men C80
printer rigtig flot.

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-02 12:17

Hej!

Thomas T wrote:

> HVAD HAR DU KØBT ??

Laserprinter

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Casper H.

Dato : 28-05-02 12:27

> Hvad kan anbefales idag til omkring 500,- til 1000,-

Kan varmt anbefale HPs DeskJet 920 eller 930C, der koster ml. 800-1200. Den
printer pæn tekst, og sprøde billeder. findes på edbpriser.dk til 899.-

MVH

Casper H.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 28-05-02 13:05

Bilka har en Canon farvprinter til 299,-.......Til den pris kan det vel ikke
gå helt galt....

Mvh
/Søren

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-02 14:29

> Bilka har en Canon farvprinter til 299,-.......Til den pris kan det vel
ikke
> gå helt galt....

Antaget at det første sæt blækpatroner følger med.

mvh
Kim Jensen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 29-05-02 10:33

Jepper....Og når de er tomme køber man en ny printer! - Det er sgu' en
pudsig verden vi lever i......:o/

Mvh
/Søren

Fra : Leony

Dato : 28-05-02 14:39

"Thomas T" <FRERN-DETTEthth@c.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu vil de gerne have ny og da farveprinterne bliver smidt i nakken på
> folk idag, skal det da være sådan en.

Hvor får man farvepatroner smidt i nakken, for der skal jeg da et smut hen.
Patroner til min HP Deskjet koster 3-400 kr.

> Hvad kan anbefales idag til omkring 500,- til 1000,-

Det er lidt svært at sige.
Hvis vi dømmer ud fra prisklassen har dine forældre ikke det helt store
behov. Jeg ville dog helt sikkert bruge tættere på 1000 end 500 kr på en
printer.
Hvis du køber en printer i det prislag, får du ikke en superprinter. Derfor
tror jeg at det mere eller mindre er et spørgsmål om at købe et mærke du har
tillid til.
Om den printer godt eller ej afhænger af øjet der ser.
Nogle printere er bedre til billeder, men slemme til tekst og omvendt. Man
kan ikke få det hele.
Har du overvejet at købe brugt?
Hvis dine forældre kun har brug for at printe tekst, så synes jeg, de/du
skulle overveje en laserprinter. Jeg har selv en Minolta, som jeg ikke
fortryder at jeg har købt. Så i det nye PC-Planet at HP har lavet en der
koster 2200. Det er lidt over prislejet, men de får en printer der er
overlegen til tekstudskrift.

> Med rimelig blækforbrug o.s.v.........

I de tests jeg har læst har HP det bedste blækforbrug, men samtidig de
dyreste patroner.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-02 14:43

> ...og da farve***printerne*** bliver smidt i nakken på...
> Hvor får man farvepatroner smidt i nakken, for der skal jeg da et smut
hen.
> Patroner til min HP Deskjet koster 3-400 kr.

Hvem har snakket om farvepatroner?

mvh
Kim Jensen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 28-05-02 16:05

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse news:3cf3891f$0$23812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hen.
>
> Hvem har snakket om farvepatroner?
>

> mvh
> Kim Jensen

Hej
Blækprintere skal helt klart være fra HP vælg selv hvor dyrt det skal være, ikke den store forskel
på kvaliteten af udprintningen men som altid godt papir er at foretrække.
Det skal lige nævnes at HP ikke er så kræsen til papir som andre fabrikater.
Ang. farveprint gik udfra at der også var en farvemonitor
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-05-02 09:29

> [...]
fabrikater.
> Ang. farveprint gik udfra at der også var en farvemonitor

Nu ved jeg ikke hvorfor du foreslår *mig* en HP-printer - istedet for den
oprindelige spørger - og hvordan du får viklet en farvemonitor ind i det
hele må stå hen i det uvisse....

mvh
Kim Jensen

Fra : Leony

Dato : 29-05-02 10:44

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem har snakket om farvepatroner?

Du har ret. Der er ingen der har snakket om farvepatroner.
Det var farveprintere der blev sagt/skrevet. Undskyld.
Men dyre farvepatroner hænger vel sammen med billige printere.
Det som de taber på gyngerne, tjenes jo ind på radiobilerne.