TV2's program: "Flået levende"... chokeren~
Fra : Ally

Dato : 27-05-02 23:43

Jeg er DYBT chokeret... helt ind til hjertet!!! Jeg er SÅ ked af, at jeg
opdagede den udsendelse, for normalt prøver jeg at skåne mig selv for den
slags. Men, selvom jeg nok skiftede over på en anden kanal 30 gange i løbet
af udsendelsen, så fik jeg set RIIIIIGELIGT til at få mit hjerte til at
springe galop et par gange.

De relativt få ting, jeg fik hørt (imens jeg lukkede øjnene) var gruefulde.
Hvad er det, der får mennesker til at behandle dyr på den måde? De
forskræmte øjne hos både kattene og hundene... mit hjerte græd! Hvem kan,
efter at have set sådan en udsendelse, kunne få sig selv til at købe en
frakke med pelskant?

Mit hjerte vil altid banke for dyr, og kunne jeg, så ville jeg med største
fornøjelse give de hunde- og kattedræbere en smag af deres egen medicin! Det
første, jeg gjorde, var at give min hund Dina verdens største kæletur! Hun
så på mig som om jeg var skingrende skør... men hun skulle vide, at jeg
elsker hende, og kun vil hende det allerbedste. Hvor ville jeg dog ønske, at
alle andre mennesker ville behandle dyr med samme respekt og kærlighed som
jeg tilstræber!

Kærlige men sørgmodige hilsener

Ally og Dina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-05-02 00:25

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvem kan,
> efter at have set sådan en udsendelse, kunne få sig selv til at købe
en
> frakke med pelskant?

Ingen forhåbentlig .. for helt ærligt tror jeg ikke bare det er i
Tyskland osv disse ting går som varmt brød .. det findes sikkert også
i lille DK men kan man via sådanne udsendelser folk til at undlade at
købe den slags skind ville vi nok være nået et godt skridt ..for uden
købere kan sælgerene altså ikke overleve ...

Godnathilsfra en lisså rystet Ami

Fra : Holm

Dato : 28-05-02 06:25

Ally <quincy_md@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf2b690$0$97282$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er DYBT chokeret... helt ind til hjertet!!!

Kan ikke sige det bedre selv !

Jeg gjore som dig og mine hunde fattede ikke hvorfor jeg græd som en pisket.
Det er det værste jeg i mit liv har set og det slog mig igen og igen at
disse dyr, midt i deres ulidelige mishandling aldrig forsvarede
sig..........

At se ind i disse dyrs øjne og læse deres frygt og smerte........Jeg kan
blot føje endnu flere mennesker på min "afsky-liste" !!!

Mange sørgmodige hilsener
Holm

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-02 07:18

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> writes:

> [...]
> forskræmte øjne hos både kattene og hundene... mit hjerte græd! Hvem kan,
> efter at have set sådan en udsendelse, kunne få sig selv til at købe en

Det kunne jeg sagtens, faktisk så har jeg en! Det er blot et spørgsmål
om at købe den dert rigtige sted. De fleste grønlandske slædehunde
ender deres liv som pels.

Generel kommentar: Skal vi lade være med at spise vores flæskesteg
fordi grisene i <nævn et land> har det dårligt? Jeg syntes at det er i
orden at man mener at dyr ikke skal slås ihjel for menneskets skyld,
men så må man også tage konsekvensen: Nemlig at overhovedet ikke eje
noget der kommer fra dyr og ikke at spise noget der kommer fra døde
dyr. Hvor må det være svært; ingen lædersko, inge læderjakke, ingen
gele der er stivnet med husblas, hunden må heller ikke få det
almindelige foder, for der er dyrerester i.

Jeg vil ikke gå yderligere ind i denne debat, for jeg er godt klar
over at de fleste herinde er så fanatiske at de mener at jeg skal
henrettes ved daggry for højforrædderi pga. denne udtalelse.

For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i
Kina har det dårligt!

Mvh Trine og EOD

http://usenet.dk

Fra : Bettina

Dato : 28-05-02 07:41

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> fordi grisene i <nævn et land> har det dårligt? Jeg syntes at det er i
> orden at man mener at dyr ikke skal slås ihjel for menneskets skyld,

Hej Trine

jeg tror ikke denne diskussion handler om, hvorvidt man må slå dyr ihjel
eller ej.
Jeg så gudskelov ikke udsendelsen, bare at læse om den her giver mig åndenød
og ondt i hjertet, men så vidt jeg kan forstå på de andre indlæg, er den
rystende del, den modbydelige måde dyrene bliver behandlet og aflivet på.

Selvfølgelig skal man spise flæskesteg, og jeg kan heller ikke se noget
forkert i, at hundekød er en delikatesse i Kina, selvom jeg ikke kunne
drømme om selv at spise det.
Men at spise det er én ting, at mishandle dyrene mens de er i live er noget
andet og rædselsfuldt.

Bettina

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-05-02 07:59

"Bettina" <bep@bankinvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> drømme om selv at spise det.
> Men at spise det er én ting, at mishandle dyrene mens de er i live

ja netop og jeg har i øvrigt meget svært ved at forestille mig kød fra
stressede kinesiske hunde smager særlig godt og hundenene må
nødvendigvis være stressede når de inden de bliver slagtet ligger
bundne på benene og med konservesdåser over snuderne ..men du har helt
ret i at en ting er at spise kød eller bruge pelsen fra et dyr en
anden ting er hvordan dyret har haft det mens det lever og på hvilken
måde dyret bliver aflivet .. men når det drejer sig om brugen af dyret
har jeg altså meget svært ved at man slagter dyret for at bruge pelsen
eller stødtænder osv .. noget andet er man slagter dyret humant og
bruger hele dyret ..

Havengoddag hils fra Ami

Fra : Anders Vad

Dato : 28-05-02 19:04

Hej Ami

Mht. om kød fra stressede dyr smager godt. Det smager ganske udemærket, prøv
selv efter næste gang du sætter tænderne i en frikadelle. Danske slagtesvin
bliver drevet frem til stikstien i en smal gang hvor de ikke har mulighed
for at stikke af. Og vil grissebassen ikke frem.... så får den lige et lille
klask bagi. Disse svin er max. stressede inden de bliver aflivet.

Personligt syntes jeg ikke der er nogen i vejen med at spise kød/ gå med
pels fra nogen dyr. Bare de er aflivet så hurtigt som muligt og med mindst
mulig smerte overhovedet. Dyrplagere har jeg intet til overs for!!!

Mvh
Anders.

Fra : Brian

Dato : 28-05-02 18:22

Nej det tror jeg heller ikke, nu så jeg heldigvis heller ikke udsendelsen,
og det er jeg meget glad for, men programmet var det helt store samtale emne
på jobbet idag.

een ting er at man afliver dyr og bruger dem som mad, af den ene eller anden
årsag, det kan man så være enig i eller lade være, men dyrene skal (undskyld
jeg bander) kraftedeme behandles ordentlig både under obevaring og ikke
mindst under aflivningen, der skal foregå humant og uden smerte for dyret,
og hvis man så bruger resten af dyret også...fint men human behandling. alt
andet er noget svineri

Nu kunne jeg absolut ikke selv tænke mig at sætte tænder i hverken Misser
eller Vapser, men nogle steder han man en lidt anden opfattelse af hvad der
er mad-dyr.

MEN MEN MEN, een ting jeg ikke på noget tidspunkt kan acceptere, det er brug
af dyr udelukkende udsmykning, eks pelse og skind, sålænge det er et rest
produkt ok, men som tidligere nævnt, skal dyrene behandles ordentlig før og
under aflivning.

efter hvad jeg har hørt var der et par stykker i programmet, der skulle
usættes for deres egen medicin, bare lidt længere tid end de selv udsatte
hundene for, jeg synes det er mærkeligt at, når mennesker udsættes for
tortur, forsøges der gjort en hel masse, men når det er dyr sååååhhh....

med sørgmodige hilsner

Brian

Fra : Holm

Dato : 28-05-02 07:58

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uwuto7q30.fsf@trinekc.dk...

> Det kunne jeg sagtens, faktisk så har jeg en! Det er blot et spørgsmål
> om at købe den dert rigtige sted. De fleste grønlandske slædehunde
> ender deres liv som pels.

Tillykke med det !!

> Generel kommentar: Skal vi lade være med at spise vores flæskesteg
> fordi grisene i <nævn et land> har det dårligt?

Faktisk har grise det langt bedre end disse hunde og katte !
Så du overhovedet programmet ??

> Jeg vil ikke gå yderligere ind i denne debat, for jeg er godt klar
> over at de fleste herinde er så fanatiske at de mener at jeg skal
> henrettes ved daggry for højforrædderi pga. denne udtalelse.

Det er ikke fanatisme at kæmpe for retfærdig behandling af nogen levende
væsener !!
....Næe...du kan mene hvad du vil.....og leve med det !

> For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
> vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i
> Kina har det dårligt!

Har det dårligt ???? Så du programmet spørger jeg igen ???? Det er netop det
der er hele essensen...at de skal behandles ordentligt !!!!!

Der er tale om den totale dyremishandling her , men hvis det er ligegyldigt
for dig så køb et par hunde /katte pelse mere....

Husk at jeg taler om den behandling dyrene får mens de er i live og den
bestialske måde de ender deres dage på !! Jeg taler ikke om dyr som er døde,
i døden er der fred og ingen smerte ....det er der i livet !!

....Og så du ikke programmet , så synes jeg du skulle se det når det bliver
genudsendt...så er der nok noget du vil forstå bedre ....håber jeg .

Tanker
Holm

Fra : Louise Kragh

Dato : 28-05-02 08:24

Er børnearbejde og børneprostitution i Cambodja så også lige meget? Det er
jo også laaaangt væk - selvom det primært er vestlige turister der benytter
sig af sidstnævnte...

Jeg synes det er fint at bruge dyr til mad, tøj etc, og jeg synes det er
helt iorden at folk går med pelsfrakker - sålænge det ikke er fra truede
dyrearter. Men når det er stjålne kæledyr som mange af dem i udsendelsen
f.eks. var, er det ikke ok. Og uanset om det er hunde, grise, høns eller
elefanter synes jeg at det er et must at dyrene behandles ordentligt mens de
lever, og slås ihjel på en human måde.
At der så findes barbariske og grusomme mennesker uden respekt for liv ,som
er strandet på et eller andet dybt tilbagestående stadie i forhold til
kultur og etik kan man så bare prøve at ændre på...
I Kina er der også masser af folk der sætter babyer af hunkøn ud for at dø,
fordi man så hellere vil prøve lykken igen for at få en søn (jvf "et barns"
politiken), i Kina kører man landets egne studenter over med tanks fordi de
demonstrere for demokrati mm. Et land så stort, verdens tredjestørste
atommagt, som skider højt og flot på dyrevelfærd og menneskerettigheder
(tibet...) synes jeg bestemt ikke er ligegyldigt.

Mvh
louise

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-05-02 08:33

> [...]
>
> For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
> vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i

Her er jo ikke tale om, at katte i Kina har det dårligt, som du så
overlegent slynger ud, for at sætte dem på plads, der tager afstand fra
denne bestialske dyremishandling.
Jeg ved ikke, om du så programmet, jeg kunne godt mistænke at du gjorde og
at det ikke rørte dig det fjerneste, for det er jo bare dyr og de er til for
at blive brugt på den ene eller anden måde!
Måske gør jeg dig uret, det håber jeg, for det er vanskeligt for mig at
forstå en så kold og kynisk indstilling til at levende væsner bliver
mishandlet på det grusomste!
Måske vil du bare "lave røre i andedammen", fordi du jo meget godt ved, at
folk der skriver her generelt er meget glade for dyr og har det forfærdeligt
oven på en sådan udsendelse!

Måden de hunde og katte blev behandlet på, kan på ingen måde sammenlignes
med behandlingen af slagtedyr herhjemme, selvom meget godt kunne gøres
bedre!

Måske opfatter du alle dem, der skriver og tager afstand fra dette barbari
som nogle rørstrømske fjolser, men ved du hvad, hellere det end at være en
person, som tager den slags roligt og uanfægtet!

Eva

Fra : Ally

Dato : 28-05-02 11:09

> Det kunne jeg sagtens, faktisk så har jeg en! Det er blot et spørgsmål
> om at købe den dert rigtige sted. De fleste grønlandske slædehunde
> ender deres liv som pels.

Tillykke med det. Personligt ville jeg ikke prale af den slags, hverken i
virkeligheden eller i en gruppe som her, men dig om det.

> [...]
> gele der er stivnet med husblas, hunden må heller ikke få det
> almindelige foder, for der er dyrerester i.

Jeg er egentlig også nysgerrig efter, om du overhovedet så den udsendelse?
Hvis du ikke gjorde, så forstår jeg godt dit synspunkt. Hvis du gjorde, så
er jeg næsten ligeså rystet over din ignorance som over udsendelsen. Det er
ikke et spørgsmål om at blive vegetar. Det er et spørgsmål om at behandle
dyr med respekt. De scener, der udspillede sig i den udsendelse, har absolut
INTET med respekt for dyr at gøre. Katte blev hængt i tråd til de blev kvalt
foran de andre katte, der var skræmt fra vid og sans. Hunde blev brutalt
dræbt foran de andre hunde, hvoraf mange var stjålne hvalpe. En af hvalpene
havde et lille hjerte i dens halsbånd.

> Jeg vil ikke gå yderligere ind i denne debat, for jeg er godt klar
> over at de fleste herinde er så fanatiske at de mener at jeg skal
> henrettes ved daggry for højforrædderi pga. denne udtalelse.

"Fanatiske"??? Skal man være "fanatisk" for at blive rystet over sådan en
udsendelse? Hvis man skal, så ja, jeg er fanatisk! Jeg er fanatisk
dyreelsker!!! Hvilket man vist ikke just kan kalde dig!

> For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
> vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i
> Kina har det dårligt!

"... katte i Kina har det dårligt"!!! Igen... har du overhovedet set den
udsendelse? Hvis ikke, så lad være med at udtale dig om sådanne ting. Din
ignorance er da slående! Tag du din jakke med pelskant på og gå en tur.
Imens vil vi andre sætte os hen og sende de stakkels dyr i østen en kærlig
tanke!

Med stærkt undrende hilsen

Ally og Dina

Fra : John

Dato : 28-05-02 12:06

> [...]

> For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
> vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i

Din proklamation hvad andre er, beviser blot at du ikke er
værdig at debatere med. Din egen fanatisme om at denne form
for mishandling skal nedprioteres til fordel for noget "andet", er endnu
en skamplet på at dyrmishandling den dag idag i år 2002 til
stadighed består.

Jeg får sku´ snart mere kvalme af at læse indlæg af denne kaliber,
end jeg fik af den udsendelse i går, som du garanteret aldrig så!.

Venlig hilsen
*:) - John.

Fra : Bjergskoven

Dato : 28-05-02 12:38

> [...]

> For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
> vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i

Nu afgør vi jo heldigvis selv, hvad vi anser for vigtigt,så hvis du har
vigtigere ting at koncentrere dig om, så er det jo helt fint.Men du har da
trods alt fundet det vigtigt at kommentere sagen i denne NG.

Nu handlede udsendelsen ikke om katte generelt i Kina, men om de indfangede
katte og dem der blev opdrættet til foremålet og hvordan de blev stuvet
sammen i bure hvor de bange og skræmte kunne se på at andre katte blev kvalt
langsomt i en ståltrådsløkke.De tog ca. 5 min. for en kat at dø på denne
måde.

Hundene sad på ladet af en lastbil,hvorfra de blev fisket op med en
ståltrådsløkke,banket 4 gange i hovedet med en tyk pæl, for derefter og
blive smidt på jorden og pelset.Andre blev bundet i et stykke ståltråd og
fik derefter stukket en kniv i lysken hvorpå de under højlydte skrig kvalte
sig selv i smerte fra knivstikket og ståltråden om deres hals.

Hvis du har set udsendelsen og stadig synes at der vigtigere ting i denne
verden,så er det jo din egen sag.
Jeg tror også at de andre der har skrevet indlæg om denne sag, mener at
verden er fuld af forfærdelige ting som vi også bør koncentrere os om, men
det hindrer jo ikke at man bliver berørt og oprørt over udsendelsen igår og
har lyst til at få luft for sine frustrationer.

Det at der foregår grusomme ting andre steder i verden, retfærdiggør jo ikke
at man vender det døve øre til hundene og kattene i Kina og Thailand.

Hilsen
Merete

Fra : Kosmonauten

Dato : 28-05-02 13:25

"Bjergskoven" <info@bjergskoven.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>
Hej Merete,
sikke et kanon godt indlæg!!
Det er store ord som rammer dybt i mig.
Det er flot at kunne se ud over sin "egen races" problemer.
Der kan ikke skrives nok om børnearbejde og børneprostitution *men* det er
ingen undskyldning for at "glemme" at vi ikke er alene på denne jord!
Kald mig bare "pladderhumanist" men den dag lille "Fifi" bliver stjålet
udenfor Brugsen, så vil de selv samme mennesker ha indsat både
Frømandskorpset og Kronprinsen i jagten på de tyveknægte.
Det er fuldstændigt underordnet om det er hunde, katte, køer, kanarie fugle
eller svigermødre, vi skylder dem en god behandling, men symptomatisk for
den menneskelige race er at vi mangler en total respekt for alt andet
levende.
Men vi er knaldhamrende dygtige til at systematisere og sætte lidelse i
produktion.

Mvh
Martin

Fra : JBH

Dato : 28-05-02 20:17

Trine Kornum Christiansen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
>For ørvigt mener jeg at dyr skal behandles ordentligt, men at der er
>vigtigere ting i denne verden end at koncentrere sig om at katte i

Hej
Ja, det er rigtigt at der er vigtigere ting i verden. Der er lande hvor
mennesker tortureres ihjel (stening),
men enten så du ikke udsendelsen eller også må du da være syg i hovedet når
du kan tage afstand eller være så ligeglad med så sadistiske
aflivningsmetoder.

Vi kan ikke lave om på hvad de foretager sig i de arabiske lande eller i
Kina, men vi kan fandme starte med at rydde op i vores egen lille andedam og
få de modbydelige Halal slagtninger forbudt. Den slagtemetode er efterhånden
forbudt i mange andre lande vi ynder at sammenligne os mad.
Jeg er nu heller ikke sikker på at det som foregår på ræve og minkfarmene i
Dk. altid tåler dagens lys. Rævene aflives svjv. med en strømstav i røven
aht. skindet. Har du ikke lyst til at prøve sådan en "dildo"

mvh
JBH

Fra : Bettina

Dato : 29-05-02 08:13

"JBH" <JBH@12move.dk> wrote in message news:ad0lcn$1l5$1@sunsite.dk...

> [...]
efterhånden
> forbudt i mange andre lande vi ynder at sammenligne os mad.

Sakset fra dyrenes beskyttelses hjemmeside: (bare for at sige, at ikke al
halaslagtning nødvendigvis er dyrplageri)
Det mener Dyrenes Beskyttelse om halalslagtning
Alle Dyr skal bedøves inden de slagtes

30-04-2002 - Landbrugsdyr

Dyrenes Beskyttelse har brugt mange ressourcer på at få en lovændring, så
det bliver forbudt at slagte dyr uden bedøvelse.
Vi vil fortsat presse på hos myndighederne for at få dette krav igennem.

I udsendelsen "Rene Ord for Pengene" blev der mandag den 29. april bragt et
indslag om halalslagtet oksekød. Det blev bl.a. nævnt, at Dyrenes
Beskyttelse ikke har noget imod halalslagtning, og det har fået flere
medlemmer til at kontakte os vedrørende dette emne.

Dyrenes Beskyttelse mener, det er helt uacceptabelt at slagte dyr uden
forudgående bedøvelse.
Men langt størstedelen af de dyr, der bliver halalslagtet, bliver bedøvet
før de bliver slagtet.
Der bruges en såkaldt kasteboltpistol inden dyret bliver skåret i halsen.
Pistolen slår dyret bevidstløs, men ødelægger ikke hjernevævet.
Den slagtemetode adskiller sig ikke afgørende fra den almindelige
slagtemetode, der bliver brugt til kvægslagtning.
De fleste muslimer accepterer denne form for halal-slagtning.
Ca. 2000 kreaturer slagtes hvert år uden forudgående bedøvelse. Der er i
langt de fleste tilfælde tale om shechtning - den jødiske slagtemetode som
absolut intet har at gøre med den dansk godkendte halalslagtning, hvor
dyrene altså bedøves inden aflivning.
Dyrenes Beskyttelse tager afstand fra shechtning, og arbejder på at få den
slagtemetode forbudt.

Fra : mus

Dato : 29-05-02 13:55

Tror du har misforstået hvad det er der hidser folk op.
spiser selv kød, og det har jeg tænkt mig at blive ved med, så længe dyrene
bliver slået hurtigt og så smertefrit ihjel som muligt og så længe de har
det godt i deres levetid.
Det er jo ikke så meget at man slår dyrene ihjel, det er måden hvorpå man
gør det.

Fra : Heidi Høegh

Dato : 28-05-02 08:27

Hej

For det første syntes jeg at det var virkelig positivt at denne udsendelse
blev vist, for måske kan det endelig være med til at folk begynder at tænke
sig om, inden de køber noget der minder eller er pels, og måske købe en
Mercedes i stedet som status symbol.

Jeg syntes det er ondt, grusomt, forfærdeligt, skrækkeligt ja det er ikke
til at sætte ord på det der foregår, og jeg vil håbe at de mennesker der er
med til den mishandling en dag forstår hvad de har været med til, og de
derfor skal leve med det på deres samvitighed resten af deres liv (selvom
jeg desværre ikke tror det).

Og nej jeg syntes bestemt ikke at det kan sammenlignes med det at vi her i
Danmark slagter grise og køer osv. for at bruge dem som føde. Vi kan hurtigt
blive enige om at vores landbrugsdyr burde have det bedre, men direkte og
sammenligne, kan man efter min mening ikke.

Og nej jeg syntes ikke der er vigtigere ting her i verden, der er andre ting
der er lige så vigtige men ikke vigtigere. Kald mig bare fanatiker, tosset
osv. det praller af

Heidi Høegh

Fra : Bjergskoven

Dato : 28-05-02 12:19

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tænke
> sig om, inden de køber noget der minder eller er pels, og måske købe en

Ja det var godt at denne udsendelse blev vist.Det var den mest grusomme form
for dyremishandling,der får vores behandling af burhøns og hestetransporter
sydpå, til at blegne.

Man må virkelig have respekt for de journalister, der satte sig for at lave
dette program.Det må have været umenneskeligt hårdt at overvære disse ting
og samtidigt lade som om man var skindhandler på indkøb.

Den første betingelse for at kunne stoppe disse grusomheder, er jo at det
kommer til offentlighedens kendskab og det har udsendelsen da været med til.

Det næste er, at vi som forbrugere sidder med den altafgørende magt i dette
spørgsmål såvel som andre spørgsmål om dyreetik.
Vi skal nægte at købe produkter hvor disse skind indgår. Vi skal spørge
butikken hvor vi køber vores frakke eller tegnebog,hvad det er lavet af, og
får vi ikke en tilfredsstillende forklaring og bevis på oprindelsen af skind
og pels, så lad være med at købe det.

Vi kan lade være med at rejse til Thailand og Kina,lade være med at købe
disse landes produkter,lade være med at støtte deres turistindustri.
I denne verden er det desværre pengene der taler højest,så hvis vi skal have
nogen mulighed for at stoppe disse uhyrlige behandlinger af hunde katte og
andre dyr, så er det på landenes pengepung.

Alle der medvirkede i udsendelsen havde et ansvar, ligefra arbejderne der
mishandlede dyrene til de døde,dem der opdrættede hunde og katte, og til
skindgrossisten i Hamborg og til de butikker der måske intetanende solgte
produkter der indeholdt hunde og katteskind.

Lad os håbe at udsendelsen medfører en øget bevidsthed omkring disse
produkter, i de lande den er blevet vist.

Hilsen

Merete

Fra : Gaardsøe

Dato : 28-05-02 18:04

> [...]

form
> for dyremishandling,der får vores behandling af burhøns og

Enig..... Jeg må indrømme, at der løb en tåre ned af kinden...fy for sat..
de sagesløse dyr..
jeg vil ikke bidrage med noget i denne diskussion... for hvis der er nogen,
som syntes det ok.. noget sådan foregår... tænder jeg helt af... Jeg vil
hellere være med til at stoppe det.. men hvordan ?

I øvrigt talte jeg med..en god ven i dag.. som er Falckmand om denne
udsendelse, Han har for mange år siden været Falckmand på Grønland. Han
siger at det dengang var meget normalt at" hold fast... man tævede udtjente
slædehunde.. ihjel.. med en kølle/kæp.. med det eneste formål at hårene
skulle rejse sig,, fordi hundene blev bange. hvilket gjorde hårne på skindet
blev stående.... efter de var døde og blev flået.

Er der nogen, som vil bekræfte.. denne historie...

Hvad fanden...... er det for en verden vi lever i..

Mvh. Lars

Fra : JBH

Dato : 28-05-02 20:06

Gaardsøe skrev i meddelelsen
<3cf3b82c$0$11896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
skindet
>blev stående.... efter de var døde og blev flået.
>
>Er der nogen, som vil bekræfte.. denne historie...

Det har jeg også hørt, jeg har også set i en udsendelse, et TV hold havde
lavet i kina, at man her rister dyr (hunde/katte) levende for jo mere dyret
har lidt inden det døde, jo bedre skulle kødet være.

mvh
JBH

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 28-05-02 20:25

"Gaardsøe" skriver:

> [...]
> skulle rejse sig,, fordi hundene blev bange. hvilket gjorde hårne på skindet
> blev stående.... efter de var døde og blev flået.

Hejsa!
Jeg kan godt nok hverken af- eller bekræft din historie, men synes dog den lyder
en anelse skrøne-agtig. Der er ingen tvivl om at nogle slædehunde på Grønland
bliver behandlet aldeles uacceptabelt. Men der er store forskelle, både
geografisk, og også ganske individuelt, på hvilken indstilling man har til sine
hunde. Mange elsker deres hunde mindst lige så højt som man gør i Danmark, og
der er efter min mening intet forkert at hundene også efter deres død bliver
brugt "fornuftigt".

Forhåbentlig er din vens beretning enten en skrøne, eller i hvert fald en metode
der ikke længere bruges...

Hilsen Dorthe