Er Teledanmark talentløs, eller er det bar~
Fra : René Eske Jensen

Dato : 27-05-02 21:16

Hej med jer

Dette indlæg er mest skrevet for at få luft for mine frustrationer som ADSL
kunde hos teledanmark.

Da der ikke er andre internet udbydere i mit område der tilbyder ADSL har
jeg valgt at få ADSL igennem Teledanmark. Efter at jeg i længere tid har
forsøgt at oprette en hjemmeside vha. support fra deres hjemmeside er jeg
nød til at skrive dette indlæg. For det første - det er yderst svært at
finde et sted på deres hjemmeside (www.teledanmark.dk) hvor man kan få lov
at oprette sin egen hjemmeside. Når man så endelig finder siden der
beskriver hvordan man gør, så er et link til et sted hvor man så rent
faktisk opretter hjemmesiden. Dette link er ikke korrekt, men opasia (hvor
linket fører hen) foreslår en anden side. Her skal man bruge sit kundenummer
og password, og man føres til en side hvor der står noget i retning af: "her
kan du oprette din hjemmeside" - problemet er at det kan man bare ikke! Nå,
men så må man jo bare ringe til dem. En lang samtale får mig guided hen hvor
jeg skal, men flere gange endte de link som support medarbejderen giver mig
dødt, eller et sted hvor jeg burde kunne oprette en hjemmeside, men istedet
får en side som ikke virker.

Nu har jeg jo så surfet en del rundt på både teledanmark og opasias
hjemmeside, og de forekommer mig så rodede at det stort set ikke er muligt
at oprette sin egen hjemmeside uden at have en meget lang samtale med
support. Det er da for ringe! Det er ligesom om at de har vældig travlt med
at sælge deres abbonnementer (der er reklamer for ADSL stort set overalt på
deres hjemmeside), men når så man er hoppet på vognen så er man stort set
overladt til sig selv.

Oven i mine frustrationer over min hjemmesideoprettelse, kan jeg som
sidebemærkning sige at jeg har konverteret fra Telefona til TDC (for
overhovedet at få ADSL), hvilket har resulteret i dobbelt telefonregning,
lange samtaler med både TDC og Telefona (som i bund og grund er samme
selskab) uden resultat.

Talentløst!!!

Mvh. Rene

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 27-05-02 23:46

"René Eske Jensen" <rene.eske@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> For det første - det er yderst svært at finde et sted på deres hjemmeside
> (www.teledanmark.dk) hvor man kan få lov at oprette sin egen
> hjemmeside.

Jep - for alt sådan noget sker via http://internet.opasia.dk/kundeservice/

Men ellers vil jeg give dig ret i deres sider ( Opasia.dk og teledanmark.dk)
ikke er særlig brugervenlige og tit ikke opdateret (døde link m.m.)

Ret træls og for dårligt af et firma i deres størrelse.

--
Ulrik Christiansen
@: usenet@uac.dk * Homepage: www.uac.dk

Fra : Jan

Dato : 28-05-02 11:26

> For det første - det er yderst svært at finde et sted på deres hjemmeside
> [...]

Hvis du har Netexpress hvad laver du så på teledanmark's hjemmeside ?

Fra : René Eske Jensen

Dato : 28-05-02 17:56

"Jan" <janner@mail.dk> wrote in message news:acvnrp$poc$1@sunsite.dk...

> Hvis du har Netexpress hvad laver du så på teledanmark's hjemmeside ?

Jeg har teledanmark ADSL, derfor skulle supporten også være på TDC's
hjemmeside.

/Rene

Fra : Klitgaard

Dato : 28-05-02 12:03

Mener det er på http://eservice.opasia.dk det foregår.

--
....Klitgaard

Fra : Jan

Dato : 29-05-02 22:55

> Mener det er på http://eservice.opasia.dk det foregår.

Ikke når han har BB ADSL

/Jan

Fra : René Eske Jensen

Dato : 30-05-02 07:34

Og historien fortsætter. Nu har jeg endeligt fået oprettet en side på
home19, men jeg kan ikke komme til den via ftp. Jeg skal vælge et password,
og så skriver de at jeg modtager mit brugernavn via mail - jeg får bare
aldrig den mail. Efter et opkald til support erfarere jeg at brugernavnet er
lig med det navn jeg har valgt efter "home19.inet.tele.dk". Men problemet er
at med det brugernavn op password jeg har valgt kan jeg ikke logge på ftp
serveren. Så jeg har haft ringet til support igen, og de kan heller ikke få
det til at virke. Talentløst!

Summa sumarum, efter 5 dage og 7 opkald til support har jeg stadig ikke fået
den service jeg har betalt for. Og hver gang jeg kigger på TDC's/Opasias
hjemmeside finder jeg nye og graverende fejl!

Mageløst!

Mvh. Rene

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 07:53

Thu, 30 May 2002 08:34:18 +0200, skrev "René Eske Jensen"
<rene.eske@jensen.tdcadsl.dk>:

> [...]
>serveren. Så jeg har haft ringet til support igen, og de kan heller ikke få

Du må ikke bruge passive mode, når du vil logge på, det kan evt.
være fejlen.

Ellers prøv i en af de interne TDC-grupper, der er nok større
chance for hjælp, selvom det ikke er supportforum.

news:tele.internet.www, som ikke er meget brugt eller

Fra : René Eske Jensen

Dato : 30-05-02 19:50

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Du må ikke bruge passive mode, når du vil logge på, det kan evt.
> være fejlen.

Fejlen var at brugernavn kun er de første 6 bogstaver i det der kommer efter
"home19.inet.tele.dk/" og ikke som support fortalte mig, hele navnet. Efter
at have oprettet hjemmeside fik jeg også at vide at jeg ville modtage en
mail med oplysninger om brugernavn - den har jeg aldrig modtaget.

Nu er jeg oppe at køre, en uge og otte opkald senere. Det er skandaløst at
det skal være så svært!

Mvh. Rene

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-06-02 13:54

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Du må ikke bruge passive mode, når du vil logge på, det kan evt.
>være fejlen.

I passive mode vil han fint logge på, men han kan ikke overføre
filer eller liste indhold.

--
Allan Olesen, Lunderskov.