MGP(19-direkte)
Fra : NH

Dato : 27-05-02 19:05

Det har været sjovt at læse de fornærmede ng-brugere's
responser oven på MGP,
og særlig sjov var den pige,der ringede til 19-direkte,
som syntes,man skal tabe og vinde med samme sind,
meeeeen,hun syntes alligevel at hele øst-europa var korrupt.LOL!!!
Er det det berømte danske mindreværdskomplex der er tale om?
Ligesom når vi skurrer over dommere, når Danmark bliver slået ud ved VM.
Gør som Casper,slå en lille trille op og le ved det,
istedet for at bebrejde en hel verdensdel.
Jeg hørte ingen snak om ufortjent sidsteplads,da Danmark vandt MGP.
Er der iøvrigt andre lande der både har været nr.1 og nr.24.
En bedrift i sig selv.

Fra : Flemming

Dato : 27-05-02 19:38

On Mon, 27 May 2002 20:04:46 +0200 "NH" <tul@tdcadsl.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Er der iøvrigt andre lande der både har været nr.1 og nr.24.
> En bedrift i sig selv.

Har norge ikke været både nummer 1 og sjok flere gange?

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-05-02 20:52

In an article of 27 May 2002 NH wrote:

> Gør som Casper,slå en lille trille op og le ved det,
> istedet for at bebrejde en hel verdensdel.

Nemlig. Og som jeg og de omkring 20 andre, som jeg så MGP sammen med, var
enige om bagefter, skal vi endelig få et dårligt resultat, så gør det dog
ordentligt. 7 point er 7 point for meget.

Og hva' fa'en ligner det at give os hele 4 point? Hvilket land kan dog have
en så musikalsk dårlig smag? De øvrige 22 lande gav os 0,14 point i snit, så
landet, der gav os 4 point, har givet os hele 2941 % mere end gennemsnitet.
Det er sgu da et tydeligt bevis på, at det land har givet point på en ganske
ukvalificeret måde.

--
Uffe Holst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-05-02 05:54

Hi hi

Hilsen Åge

_____________

Uffe Holst <uhc@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:P2.K2.kJ23Lj2CqPbLiac.NR@post6.tele.dk...

Fra : I2

Dato : 27-05-02 22:08

Jeg tror nok også at vi har prøvet det, altså at være nr. 1 og nummer sidst
et par gange. Vi var ikke engang med i år, så dårligt var vi sidste år.

Ingrid (hollænder)
http://www.iblog.dk/tv2blog - mere tv-2 om lidt ...

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-05-02 22:33

Hej "I2" <kysbruden@NOSPAMgmx.net>

>Jeg tror nok også at vi har prøvet det, altså at være nr. 1 og nummer sidst
>et par gange. Vi var ikke engang med i år, så dårligt var vi sidste år.
>
>Ingrid (hollænder)

Var Hollænderne lige så dårlige tabere som danskerne?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Gizmoduck

Dato : 28-05-02 03:38

On Mon, 27 May 2002 23:32:32 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>Hej "I2" <kysbruden@NOSPAMgmx.net>

>Var Hollænderne lige så dårlige tabere som danskerne?

det tror jeg ikke kan lade sig gøre...

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : ottesen

Dato : 28-05-02 07:01

"NH" <tul@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg hørte ingen snak om ufortjent sidsteplads,da Danmark vandt MGP.
> Er der iøvrigt andre lande der både har været nr.1 og nr.24.

Jeg kunne også rigtig godt lide den sarkatiske tone der var i indslaget
vedr MGP på tv2 nyhederne i går kl 19:00 (find det evt. på tv2.dk) Det
sluttede af med en kommentar fra hende pigen der tilsyneladende
undskyldte sangen med at den var for "dyb". "Den sang handler sgu om
noget...altså..". hvortil speakeren svarede "..altså.. med sit originale
og opfindsomme tema: boy meets girl..."... grineren.

/ottesen

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 28-05-02 10:15

At DK tabte ved MGP er der ikke noget at gøre ved. Der er altid kun Èn
vinder af et MGP, alle andre er tabere.

At det så skulle gå så galt, havde ingen drømt om. Nej. Men debatten
bør ikke om handle, at Malene og hendes sang var dårlig. Men dels at
DR ikke har fornyet sceneshowet i rigtig mange år.
Hvornår har Lei og Lupe Moe ikke stået kønsløst i baggrunden og
skreget kor?? I dag handler MGP ikke kun om sang og musik, men også
sceneshow og markedsføring. Publikum vil have overraskelser. DR SKAL
fornye sig om 2 år.

Men debatten bør også omhandle at den ansvarlige MGP ledelse bør være
mere kritisk på de sange de enkelte lande stiller op med.
Aldrig har der været så mange kopi-sange med, som i år.
Jeg henviser til et indlæg jeg har skrevet tidligere her i debatten:

Årets MGP var en ren kopi maskine. Lyt en gang til Vindersangen I
wanna fra Letland, og lyt så til Ricky Martins sang She
Bangs.........Det er én og samme melodi, men med en anden tekst. og
sådan kan man fortsætte:

Den franske lød som Celine Dion. Den lithauske var Right Said Fred.
Flere af discosangene var dybt inspireret af Kylie Minogue (findland
og tyskland) Belgien sendte deres egen udgave af Tom Jones, Østrig
havde opfriske den gamle døgflue hitter fra D:ream der hedder things
can only be better. Estlands bidrag lød som R Kellys I Believe i can
fly på speed. Kroatiens vesna pisarovic sang et omkvæd der lige så
godt kunne være EYE Q´s The wolrd outside my door.

Sveriges Afro-dite sang en ny tekst på melodien af It never Rains In
Southern California som bl.a. Albert Hammond har inspillet ( i en mere
laid back udgave)

MGP skal være originalt og overraskende. Årets MGP er en ren
katastrofe. Fremtidige MGP bør gennemgåes af en slags Musikpoliti
inden showet afvikles.

C U at the next Eldorado........

Fra : Robert Eriksen

Dato : 28-05-02 20:51

Daniel Jørgensen wrote:

> At DK tabte ved MGP er der ikke noget at gøre ved. Der er altid kun Èn
> vinder af et MGP, alle andre er tabere.
Ja det gik faktisk væsentlig bedre end sidste år hvor vi var de første
der tabte.
I år var der en masse lande der tabte før os men det er underligt gledet
helt ud af debatten.