Andet multimedie
bentjuul 3670
Splejse flere billeder
Fra : Frank Jensen

Dato : 11-12-00 09:48

Hvilket program skal jeg bruge for at splejse flere billeder sammen.

--
Frank Jensen

Fra : Thomas

Dato : 11-12-00 12:56

"Frank Jensen" <mfj@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program skal jeg bruge for at splejse flere billeder sammen.

Til en slags collage eller samle flere billeder til et f.eks. landskab?

Hvis det er til en collage kan du vel bruge ethvert
billedredigeringsprogram. Hvis du derimod har stået og drejet 360 grader
rundt, mens du har skudt en serie billeder findes der programmer, som kan
samle dem til ét billede. Jeg havde engang lånt et Canon PowerShot digitalt
kamera, som blev leveret med sådan et program, jeg kan ikke lige umiddelbart
huske hvad det hedder, men mener det var noget med stitch, måske
photostitch?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : s

Dato : 11-12-00 14:57

Hej.
Jeg har brugt et som hedder : THE PANORAMA FACTORY V2.2

Og du kan hente det her: http://www.panoramafactory.com/

Fra : Niels Svendsen

Dato : 11-12-00 23:43

Hvis det er til pnoramabilleder, er der et ganske godt og gratis program på denne adresse
http://www.pixaround.com/index.asp
Hvis du vil se en prøve på panoramafotos på nettet, så prøv her www.baldersbo.ninja.dk der er 2 fotos på forsiden, og hvis du går ind under fotos, er der også 2 panoramaer i en bedre udgave (samme motiv) men pas på de 2 er ret tunge.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.