Nye "sider" der tvinges tilbage til forsid~
Fra : Jonathan Lavik

Dato : 27-05-02 16:00

Hey..

Jeg har et kæmpe problem..

Hvis jeg sætter et link/en ny side til at åbne i samme ramme som
jeg i forvejen er i, går dette helt fint. Men hvis jeg sætter
linket/siden til at åbne i et nyt vindue, vises den nye side i 2
- 3 sekunder, hvorefter min forside indlæses i det nye vindue.
Hvad skal jeg gøre??

Håber i kan hjælpe mig - På forhånd tak.

MVH Jonathan Lavik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-02 16:22

Mon, 27 May 2002 15:00:16 +0000 (UTC), skrev Jonathan Lavik
<silvanesti@hotmail.com>:

> [...]
>linket/siden til at åbne i et nyt vindue, vises den nye side i 2
>- 3 sekunder, hvorefter min forside indlæses i det nye vindue.

Godt spørgsmål, må vi se en side med fejlen?
ellers er det svært at komme med et svar.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 27-05-02 22:41

"Jonathan Lavik" <silvanesti@hotmail.com> skrev...
> Hey..

Hey selv...

> [...]
> linket/siden til at åbne i et nyt vindue, vises den nye side i 2
> - 3 sekunder, hvorefter min forside indlæses i det nye vindue.

Vildt gæt - har du et eller andet "skummelt" script på din forside, der gør,
at der bliver "holdt sammen" på dine frame-sider (fx for at undgå, at folk
linker direkte til en af dine undersider uden så at få menuen med, eller at
folk "fanger" din side i deres egen frame).... Det kunne for mig lyde som
om, at det var det, der var problemet - men kom med et link og lad selv
kigge på din kode.

Mvh. Camilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-05-02 23:06

Mon, 27 May 2002 23:41:20 +0200, skrev "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk>:

> Det kunne for mig lyde som
>om, at det var det, der var problemet - men kom med et link og lad selv
>kigge på din kode.

Det er sikkert sådan noget, men det er jo svært at komme med en
løsning uden at kunne se siden.

Fra : Jonathan Lavik

Dato : 28-05-02 17:41

Link: http://www.kpi.dk/

Klik på "Nyhedsbreve" i menuen og derefter på "Nyhedsbrev Marts 2002"..

VH Jonathan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-02 21:24

Tue, 28 May 2002 16:41:02 +0000 (UTC), skrev Jonathan Lavik
<silvanesti@hotmail.com>:

>Klik på "Nyhedsbreve" i menuen og derefter på "Nyhedsbrev Marts 2002"..

Det fordi, du i din *.js-fil har
if (window == top) { top.location.href="http://www.kpi.dk";}
som forhindrer siden i at åbne i fremmede siders frame, men som
også gør, at siden vil åbne i framesettet og her kan den kun gøre
det med indexsiden.

Så på de sider, du vil have til at åbne i nyt vindue, må du
undlade ovenstående.