P4 2GHz...Hvilket motherboard?
Fra : Anders Lassen

Dato : 27-05-02 15:27

Hejsa

Jeg skal investere i en P4 2 GHz Northwood, og har dertil brug for et
motherboard. Løsningen skal være stabil, kan i proffer anbefale et godt
motherboard?

Derudover skal jeg lige høre om jeg skal købe et motherboard med DDR- RAM,
eller om jeg kan fortsætte med den 512 MB SD-blok, som jeg har i forevejen?

Mvh
Anders

Fra : Bent Lylloff

Dato : 27-05-02 17:22

"Anders Lassen" <dsl38495@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derudover skal jeg lige høre om jeg skal købe et motherboard med DDR- RAM,
> eller om jeg kan fortsætte med den 512 MB SD-blok, som jeg har i

Jeg kan varmt anbefale MSI 845 Ultra med Raid du kan selv kigge på denne
adresse: www.msicomputer.com/
Prøv at slå op på Edbpriser og se anbefalingerne.
Jeg kører selv med P4 1,8 og DDR ram.
MVH
Bent

Fra : max

Dato : 27-05-02 17:40

> [...]
>
> Derudover skal jeg lige høre om jeg skal købe et motherboard med DDR- RAM,
> eller om jeg kan fortsætte med den 512 MB SD-blok, som jeg har i

Tjae.. Siden du vælger en P4 fremfor en AMD tyder på du er lidt forsigtig
eller
fornuftig om man vil.. Og ikke vil have speeeed frem for alt, så jeg kan
ikke se
som helst grund til at smide dine goe gamle sdram ud, nye ram er dyre og du
bemærker sku ikke forskellen med mindre du sidder med div. test programmer
og syns det er fedt den er bedst og hurtigst idag. Så jeg vil klart anbefale
dig
at finde et mb der kører med sdram, du sparer mindst 1000 kr..
Er der ikke noget om at Intel sænker priserne een af dagene.. ?
mvh max

Fra : Martin S.

Dato : 27-05-02 20:30

<SNIP>
[...]

Det er vist en joke.. ikke sandt...

Asus P4S533 DDR board, køb nogle DDR ram der er gode. OC 2,0 til hvad du nu
kan nå op til - 2,5-2,6.
Så behøver du end ikke overveje at der er noget der hedder AMD.
Jeg kører selv P41,6@2,4, uden problemer (og 110% stabilt.)
Martin

Fra : Leony

Dato : 28-05-02 07:31

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjae.. Siden du vælger en P4 fremfor en AMD tyder på du er lidt forsigtig
> eller fornuftig om man vil. Og ikke vil have speeeed frem for alt, så jeg
kan ikke se

Hvorfor er det specielt fornuftigt at købe en Intel i forhold til en AMD?
Den pris/ydelsesbevidste forbruger køber vel AMD, den "need for speed"
hungrende køber vel Intel P4.

> Er der ikke noget om at Intel sænker priserne een af dagene.. ?

Jo.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 28-05-02 07:27

> [...]

> Jeg skal investere i en P4 2 GHz Northwood, og har dertil brug for et
> motherboard. Løsningen skal være stabil, kan i proffer anbefale et godt

http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/index.html
Test af 19 boards med i845 chipset.
Mon ikke du bestemmer dig for et Soyo, Abit eller Gigabyte.
Du kan kigge i bundkort-gruppen, her har spørgsmålet været stillet et par
gange.

> Derudover skal jeg lige høre om jeg skal købe et motherboard med DDR- RAM,
> eller om jeg kan fortsætte med den 512 MB SD-blok, som jeg har i
forevejen?

Du skal kun bruge dine gamle RAM hvis du ikke har råd til andet. Hvis man
skal opgradere så kan man ligeså godt gøre det ordentligt fra starten.
Du køber jo heller ikke en Ferrari og sætter en Trabant motor i.

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-05-02 07:38

> [...]
>
> Derudover skal jeg lige høre om jeg skal købe et motherboard med DDR- RAM,
> eller om jeg kan fortsætte med den 512 MB SD-blok, som jeg har i

Asus P4S533 ser fornuftig ud. Skulle være god til OC.