Et hurtigt spørgsmål om grafikkort
Fra : Peter M

Dato : 27-05-02 13:15

Har jeg ret i at Nvidia GeForce2 MX/MX400 er bedre end Nvidia RIVA TNT2
Model 64 til spil??

Peter

Fra : Martin K

Dato : 27-05-02 13:16

Peter M wrote:
> Har jeg ret i at Nvidia GeForce2 MX/MX400 er bedre end Nvidia RIVA
> TNT2 Model 64 til spil??

Det må man sige ja til , men hvorfor holder du dig ikke i tråden?

--
Martin K

Fra : Peter M

Dato : 27-05-02 13:35

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må man sige ja til , men hvorfor holder du dig ikke i tråden?

Sorry, det var en tanketorsk

PS. kan jeg bruge SISoftware Sandra til at lave hastighedscheck på mit
grafikkort??? Og hvis ikke, hvordan kan jeg så??

Fra : Martin K

Dato : 27-05-02 13:37

Peter M wrote:
> Sorry, det var en tanketorsk
>
> PS. kan jeg bruge SISoftware Sandra til at lave hastighedscheck på mit
> grafikkort??? Og hvis ikke, hvordan kan jeg så??

Det mest oplagte (synes jeg), er da at benytte 3DMark2001SE
(http://www.madonion.com) - hvis det kun er rå spil/3D-ydelse du er ude
efter!

--
Martin K

Fra : Peter M

Dato : 27-05-02 15:24

> Det mest oplagte (synes jeg), er da at benytte 3DMark2001SE
> (http://www.madonion.com) - hvis det kun er rå spil/3D-ydelse du er ude
> efter!

Nu har jeg lavet en 3DMark2001SE test.
Resultat 2772 efter opdatering med de nyeste Detonator drivere. Min maskine
er : ASUS P4B266 Board med 256 DDR RAM, P4 1.7 GH, og NVIDIA GeForce2 MX
grafikkort.

Er resultatet ok med det hardware eller kan jeg gøre andet for at forbedre
resultatet??

Fra : Martin K

Dato : 27-05-02 15:39

Peter M wrote:
> [...]
> GeForce2 MX grafikkort.
>
> Er resultatet ok med det hardware eller kan jeg gøre andet for at

Der er det nok et nyt gfx-kort der skal til. Jeg har følgende system, og får
4150 point...

AMD Athlon XP 1700+@1466
Asus A7A266-E
512 Mb DDR-Ram (Kingston)
Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR
osv. osv.

Et GeForce 3 Ti200 ville jeg mene var et godt køb. Godt nok ikke det
hurtigste pt. men man kan få det til en pris jeg synes er rimelig for et
gfx-kort!

--
Martin K

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 27-05-02 16:31

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Der er det nok et nyt gfx-kort der skal til. Jeg har følgende system, og
> [...]

Hmm, det kan du vist godt få mere ud af.

Med:

XP1600+@1470
Epox 8kha+
512MB Kingston DDR 2100
Hercules GF2 Ti 64 DDR @260/450

Får jeg 5200 og 4700 uden OC af CPU og GFX-kort med standard indstillinger
af 3dMark2001SE i 100 Hz.

Har I optimeret RAM'en? Jeg kører CAS 2-2-2 med 1T CMD og 4 bank interleave.

M.v.h.

Fra : [5000] Bo

Dato : 27-05-02 17:24

Grafikkortet betyder en hel del ved 3D Mark 2001 SE.

Jeg har en P4 1600@2136 med et ASUS P4S533 bundkort, samt et GF4Ti4400 - og
jeg scorer 9600 point

Jeg har prøvede samme konfiguration med et Gf2Gts og fik ca. 4500-5000 så
det betyder en del.

mvh Bo

Fra : Fam. Johansson

Dato : 27-05-02 19:10

"[5000] Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg scorer 9600 point
>
> Jeg har prøvede samme konfiguration med et Gf2Gts og fik ca. 4500-5000 så

Hejsa.

Jeg har en AMD 2100+@1733 på Asus a7v333 med 256 mb ddr2700 ram Msi GFTi4400

Dette giver en score på 10064 med 28_90beta driver.

mvh. Kimmo

Fra : [9000] Totter

Dato : 27-05-02 20:49

Hvor downloader du den betadriver?

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 27-05-02 21:40

"[9000] Totter" <given@besked.com> wrote in message

> Hvor downloader du den betadriver?

http://www.nvchips-fr.com/download/downloads.php?Category=10

M.v.h.

Fra : Fam. Johansson

Dato : 27-05-02 22:18

"[9000] Totter" <given@besked.com> skrev i en meddelelse
> Hvor downloader du den betadriver?

Jeg fandt den her : http://www.msi.com.tw/support/driver/vga_driver.htm
Mvh. Kimmo

Fra : Martin K

Dato : 28-05-02 10:04

Mads Holmer-Jensen wrote:

> Hmm, det kan du vist godt få mere ud af.

Hvordan... fortæl fortæl! OC vil jeg dog på ingen måde bevæge mig ud i!

> [...]
> indstillinger af 3dMark2001SE i 100 Hz.
>
> Har I optimeret RAM'en? Jeg kører CAS 2-2-2 med 1T CMD og 4 bank

Hvad tænker du på med at optimere rammene... Det sidste der med CAS og 1T
CMD og 4 der får bank eller hvordan det nu var , forstod jeg ikke helt.
Kunne du evt finde motorsaven frem, og skære det ud til tydeligere...

På forhånd tak..

--
Martin K

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 28-05-02 11:34

> Hvad tænker du på med at optimere rammene... Det sidste der med CAS og 1T
> CMD og 4 der får bank eller hvordan det nu var , forstod jeg ikke helt.
> Kunne du evt finde motorsaven frem, og skære det ud til tydeligere...

Sure - du skal ind i BIOS og RAM indstillingerne (kan hedde noget med
"advanced chipset features" alt efter MOBO). Nogle MOBO har nogle
standard-indstillinger: Normal - Fast - Fastest - Turbo. Hvis ikke kan du
indstille CAS manuelt jvf. dette:

http://www.tweakmax.com/html/cas/cas-1.cfm

Ellers søg på Google på CAS optimering elller lignende. Nogle systemer (RAM)
kan ikke køre på Turbo, men da vores systemer jo er nogenlunde ens, vil jeg
udfra kendskabet til mit eget mene at dit godt kan (kender IKKE dit MOBO!).

M.v.h.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 28-05-02 11:40

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@stofanet.dk> wrote in message

> Hvis ikke kan du
> indstille CAS manuelt jvf. dette:
>
> http://www.tweakmax.com/html/cas/cas-1.cfm
>
> Ellers søg på Google på CAS optimering elller lignende.

Se også dette:

http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=115

M.v.h.