Andet multimedie
bentjuul 3670
Visning af jpg-filer i IE
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-02 08:47

Jeg arbejder med IE5, Windows2000 og Office XP.

Når jeg vil åbne en jpg-fil er de associeret med Exploren og det er for så
vidt meget godt, og jeg vil gerne bibeholde denne associering.
Problemet er, at nogle gange vises billedet kolo-enormt stort og andre gange
er det en tålelig "normal" billedstørrelse. Jeg er klar over, at det er
indstillinger for de enkelte billeder, der gør forskellen, men men men....

....kan jeg som bruger gøre noget i mine egne indstillinger (f.eks. under
IE), det går, at jeg ikke oplever denne forskel?

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : Homer

Dato : 27-05-02 09:22

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...kan jeg som bruger gøre noget i mine egne indstillinger (f.eks. under
> IE), det går, at jeg ikke oplever denne forskel?

Det tror jeg!

Jeg bruger IE6.0, og her var "automatisk tilpasning af billedstørrelse"
slået til som standard. Jeg havde dog ikke behov herfor, og slog den derfor
fra:

Menuen "funktioner" | "Internetindstillinger ..." | fanebladet "Avanceret"
- et stykke nede er en undermenu om "Multimedier", hvori man blandt andet
kan slå den automatiske tilpasning til og fra.

Jeg håber du også kan finde den hos dig,
VH Homer

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-02 10:06

> [...]
> kan slå den automatiske tilpasning til og fra.
>
> Jeg håber du også kan finde den hos dig,

Det lyder rigtig interessant - desværre ser det ikke ud til, at denne
indstilling kan vælges på en IE5. Øv.

Andre gode bud?

Hilsen
Anette Linnea

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-05-02 14:45

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> wrote in message

> Det lyder rigtig interessant - desværre ser det ikke ud til, at denne
> indstilling kan vælges på en IE5. Øv.

Jaeh, du kunne jo fx. opgradere til IE6, det vil med garanti ikke tømme din
tegnebog :)

Michael

Fra : emj

Dato : 27-05-02 17:11

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> skrev i
<3cf1f708$0$11947$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Det lyder rigtig interessant - desværre ser det ikke ud til, at denne
>indstilling kan vælges på en IE5. Øv.

Da det alligvel er en stor sikkerhedsrisiko forbundet med at køre IE5,
så kunne du jo benytte lejligheden til at inatallere IE6.0
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Esben

Dato : 27-05-02 11:39

> [...]
>
> ...kan jeg som bruger gøre noget i mine egne indstillinger (f.eks. under
> IE), det går, at jeg ikke oplever denne forskel?

IE5 viser så vidt jeg husker kun billeder som de er - dvs. samme
pixelstørrelse uanset opløsning og størrelse på browservinduet. Men hvorfor
bruger du ikke et program som ACDsee til at kikke billeder med? Det er
hurtigt ,nemt at bladre mapper med billeder igennem, og nemt at zoome etc.

--
Esben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-05-02 13:25

Esben wrote:

> IE5 viser så vidt jeg husker kun billeder som de er - dvs. samme
> pixelstørrelse uanset opløsning og størrelse på browservinduet. Men hvorfor
> bruger du ikke et program som ACDsee til at kikke billeder med?

Eller Irfanview, der er hurtigere og som tilmed er gratis.
http://www.irfanview.com

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-02 07:47

> Eller Irfanview, der er hurtigere og som tilmed er gratis.
> http://www.irfanview.com

Det er begge udmærkede forslag, og jeg ville til enhver tid skynde mig at
installere dem på min private pc, hvis jeg skulle miste dem.
Men men men - på denne pc er Explorer5 et givent udgangspunkt, og jeg vil se
om jeg ikke kan finde nogle håndtag at skrue på dér, men der lader ikke til
at være meget lys. Øv.

Mvh
Anette Linnea