Hej.
Købte i december 2001 den omtalte Toyota. Har flere gange trukket CV på 900
kg, uden problemer. Prøvede også Santa Feen, men kunne ikke få leveret før i
2002, hvilket jeg ikke kunne vente på, og derfor valgte Toyotaen.
Gensalgsværdien er nok ganske rigtig større på Toyotaen end, Hyundaien. Men
i dag hvor der efterhånden er en del Santa Feer på gaden, kikker jeg da
misundeligt efter dem, da de er flotte, og kører rigtig godt, og så får du
alt i udstyr som standart. Den sidste, Citroën Picasso, havde jeg også kik
på, men syntes den var lige lille nok i varerummet til mit behov, men det er
så et behov-spørgsmål. Af denne grund prøvekørte jeg den aldrig.
--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk
www.dragebix.dk - Danmarks største drageforretning!
"Gitte Sørensen" <gydda@sol.dk> wrote in message
news:acsh21$gvm$1@sunsite.dk...
> Hej alle
>
> Vi går og overvejer lidt om vi skal udskifte vores 3 år gamle Toyota
> SportsVan med en ny bil.
>
> Vi har været rundt og kigge på forskellige, og vi står nu tilbage og
vakler
> mellem 3 modeller - så det kunne være spændende at høre, om nogen her i
> gruppen har erfaring med dem som campingvognstrækkere. Vognen, der skal
> trækkes er en Sprite Super 410TF, der har en egenvægt på 875 kg og en
> tilladt totalvægt på 1200 kg.
>
> De tre biler valget står imellem er:
>
> Toyota SportsVan 2.0 D
> Hyundai Santa Fe Van 2.0 GL CRDi
> Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi
>
> Det drejer sig om varevogne i alle tre tilfælde, men så vidt jeg kan se er
> specifikationerne de samme som for de tilsvarende personbiler.
>
> Jeg er nok ikke så meget i tvivl om, at der er moment nok i alle
modellerne,
> da det jo drejer sig om dieselmotorer i alle tre tilfælde.
> Jeg er mere nysgerrig efter, om der er nogle der har kommentarer til
f.eks.
> stabiliteten i vogntoget eller om der måske skulle være nogle detaljer vi
> har overset ved bilerne, der gør dem uhensigtsmæssige til kørsel med
> campingvogn.
>
> - Gitte
>
>
>