www.musikviden.dk
Fra : Daniel Beldring \(Mu~

Dato : 26-05-02 22:32

Jeg har lige uploadet et nyt forum til www.musikviden.dk -Det henvender sig
både til "almindelige mennesker", som interesser sig for musik, men i stor
grad også til musikere! ... Derfor ville jeg høre, om i kan sige mig hvad
det mangler??? Altså af kategorier?

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-05-02 09:54

"Daniel Beldring (Musikviden.dk)" <mtv@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:acrjqe$hc5$1@sunsite.dk...
> [...]
> grad også til musikere! ... Derfor ville jeg høre, om i kan sige mig hvad

Udover et sted at købe kaffe, så kunne det vel være rart med hitlister, som
ikke var baseret på Radio2. Nu hører jeg ikke Radio2 og derfor virker den
noget uvedkommende. Så mangler der interviews. Kunne det ikke være fedt hvis
der kom nogle danske interviews, som lagde sig lidt op ad Sound on Sounds
artikler? Der er ikke rigtig nogen i Danmark som går bagom. Alle taler med
de kendte, musikerne, men ingen om "the making of....". Så få fat i nogle
producere og få dem til at røbe deres hemmeligheder. Sladder fra studiet!

God fornøjelse, Daniel.
Ulrik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-02 19:44

Daniel Beldring (Musikviden.dk) <mtv@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:acrjqe$hc5$1@sunsite.dk...
> [...]
> grad også til musikere! ... Derfor ville jeg høre, om i kan sige mig hvad
__________

Det er ellers en fin side men når du nu selv spørger så er den meget
mangelfuld hvad angår kategorier. De allermest populære kategorier mangler:
Dansebandsmusik, countrymusik, rock´n´roll-musik, spillemandsmusik,
slagermusik, dansktopmusik.
Der er ikke omtale af nogle grupper (skråstreg) sangere som er kendt i
den brede befolkning. Jeg kendte ingen af dem som blev omtalt på forsiden.
Intet om Heidi Hauges nye cd, intet om Leif Kerstein og Winchesters nye cd,
intet om Flemming Antonys nye cd, som indeholder en genindspilning af
fodboldlandsholdets slagsang "Rød hvide farver".

Hilsen Åge

Fra : Lars Rindsig

Dato : 27-05-02 20:42

Åge Halldorsson wrote:

> Det er ellers en fin side

Jeg kan slet ikke se noget (udover logo'et, men det er da pænt), for
siden strander, når den forsøger at kontakte Tradedoubler :\

> Dansebandsmusik, countrymusik, rock´n´roll-musik, spillemandsmusik,
^^^^^^^^^^^^^^^
> slagermusik, dansktopmusik.
^^^^^^^^^^^^^

Jeg er sådan set ikke ude på at tisse på din sukkermad, bare nysgerrig -
argumenterede du ikke for stykke tid siden for, at dansebandmusik og
dansktopmusik var det samme?

> Intet om Heidi Hauges nye cd, intet om Leif Kerstein og Winchesters nye cd,

Leif *hvem*?! Igen er jeg egentlig bare nysgerrig - hvor stor en
procentdel af den danske befolkning mener du har hørt om Leif Kerstein
og Winchester? (Bare et slag på tasken ...) Jeg har i hvertfald aldrig.

lars

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-05-02 00:20

Lars Rindsig <news@larsrindsig.dk> skrev i

> [...]
> en procentdel af den danske befolkning mener du har hørt om
> Leif Kerstein og Winchester? (Bare et slag på tasken ...) Jeg

Det tælles ikke i procent men i enkeltindivider.

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-05-02 06:01

Lars Rindsig <news@larsrindsig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CF28BFC.6060301@larsrindsig.dk...

> [...]
> procentdel af den danske befolkning mener du har hørt om Leif Kerstein
> og Winchester? (Bare et slag på tasken ...) Jeg har i hvertfald aldrig.

Det eer en fejl i din opdragelse, haha. Leif Kerstein leder Danmarks
suverænt populæreste countryorkester. Noget kunne derfor tyde på at du ikke
inmteresserer dig for country og at det er derfor. Så kender du måske heller
ikke "Midtnight Cowboys" og "Cowgirls". Begge disse grupper er også meget
populære. Sidsnævnte gruppe gør sig f.eks. på den danske salgsliste.

Hilsen countryexperten

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-05-02 07:18

Åge Halldorsson wrote:

> Det eer en fejl i din opdragelse, haha. Leif Kerstein leder Danmarks
> suverænt populæreste countryorkester.

Oh. Så blev man så klogere.

> Noget kunne derfor tyde på at du ikke
> inmteresserer dig for country og at det er derfor.

Ork, jo. Jeg kan godt lide Louvin Brothers og Jimmie Dale Gilmore og
Gram Parsons og The Carter Family og Merle Haggard og Hank Williams,
Maddox Brothers, Johnny Cash, Lefty Frizzell etc. Og Steve Earle og
Freakwater og Dwight Yoakam. Den slags. Men jeg har stadig ikke hørt om
Leif Kerstein.

> Så kender du måske heller ikke "Midtnight Cowboys" og "Cowgirls".

Det kan jeg ikke påstå, nej.

lars

Fra : Wertigo

Dato : 28-05-02 10:29

> Det kan jeg ikke påstå, nej.

Well jeg er ikke specielt glad for Country, men jeg kender da faktisk
Cowgirls (i hvert fald af navn). Det er det fritidsband Lis Sørensen, Sanne
Salomonsen og Tamra Rosanes har dannet (der kom en CD sidste år). Godt nok
mener Åge også, at de to førstnævnte er totalt ukendte ('i den brede
befolkning' etc...), men jeg formoder, at du har hørt om dem...

MvH Mikkel

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-05-02 00:44

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> __________
>
> Det eer en fejl i din opdragelse, haha. Leif Kerstein leder
> Danmarks suverænt populæreste countryorkester.

Fejl! Leif Kerstein leder Danmarks (måske) populæreste
dansktoporkester med country på programmet - en væsentlig forskel.

> Noget kunne
> derfor tyde på at du ikke inmteresserer dig for country og at
> det er derfor.

Du bliver ved med dit gejl! Fat dog at country og dansktop med
cowboytøj er to vidt forskellige ting.

> Cowboys" og "Cowgirls". Begge disse grupper er også meget
> populære. Sidsnævnte gruppe gør sig f.eks. på den danske
> salgsliste.

De spiller nemlig country - *uden* det lalleglade dansktop-"beat".

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Johnny Bonde

Dato : 30-05-02 23:45

www.underholdningsnettet.dk

anmelder Kiersteins CD

mvh Johnny Bonde

Fra : Lars B.

Dato : 27-05-02 22:13

In article <3cf27d26$0$97311$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> [...]
> mangelfuld hvad angår kategorier. De allermest populære kategorier mangler:
> Dansebandsmusik, countrymusik, rock´n´roll-musik, spillemandsmusik,

Det er sikkert fordi at den slags halm-i-hovedet musik ikke er de
allermest populære genrer.

> [...]
> intet om Flemming Antonys nye cd, som indeholder en genindspilning af
> fodboldlandsholdets slagsang "Rød hvide farver".

Ovenstående er sikkert ikke omtalt fordi de ikke er kendt i den brede
befolkning.

Og hvis du aldrig har hørt om : Britney Spears, Bryan Adams og Mariah
Carey er det vist på tide at du får slået hul på den osteklokke du
åbenbart lever i.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 28-05-02 00:18

> [...]
> kategorier mangler: Dansebandsmusik, countrymusik,
> rock´n´roll-musik, spillemandsmusik, slagermusik,

Du taler om de allermest populære kategorier i Sdr. Fjært?

(R&R alá Åge er jo ikke R&R)

> Der er ikke omtale af nogle grupper (skråstreg) sangere som
> er kendt i den brede befolkning.

Jeg er naturligvis ikke så bred som dig, men jeg kendte da de
fleste.

> Intet om Heidi Hauges nye cd,

Hvem?

Nu var det jo ikke "www.slam-musikmuseet.dk"