Lægen Esther Møller, født m.v.
Fra : Flemming Damgaard La~

Dato : 26-05-02 19:52

Hej gruppe.

Kan nogen oplyse mig om hvornår den kendte læge Esther Møller er født ?
(vistnok i Næsbyhobed-Broby hvor hendes far var lærer)

Lever hun stadig ?

Med venlig hilsen
Flemming Damgaard Larsen MF
E-mail: arfdl@ra.dk

Fra : Arne Eckmann

Dato : 26-05-02 21:43

On Sun, 26 May 2002 20:51:42 +0200, "Flemming Damgaard Larsen"
<arfdl@ra.dk> wrote:

>Hej gruppe.
>
>Kan nogen oplyse mig om hvornår den kendte læge Esther Møller er født ?
>(vistnok i Næsbyhobed-Broby hvor hendes far var lærer)

Med Google kan du hurtigt finde flg. referencer:

<http://www.one2speak.dk/foredragsholdere/Steffen%20Moller/dromme.htm>

Ovenstående link er en reklame for et foredrag af hendes søn, Steffen,
og her i 2002 betegnes hans mor altså som stadigt levende.

<http://www.forlagene.dk/frydenlund/lager/lager2-txt.htm>

Her finder du en omtale af Esther Møllers erindringer (bog), hvorfra
jeg lige kan citere lidt: "Esther Møller, der er født i 1908, beretter
i »De "magiske "år - og tiden der fulgte« om sit liv. Om barndommen
som den ældste af ni søskende i husmandsfamilien på Fyn. Om hvordan
hun trods sin fattige baggrund blev læge i 1935. Hun fortæller om de
bemærkelsesværdige forældre, der formåede at give alle deres børn en
god uddannelse. ..."

Esther Møller havde endvidere i sin tid praksis i Nørregade, og
eftersom du på linket:

<http://oplysningen.tv2.dk/scripts/tv2/person.asp?navn=esther+m%F8ller&vejnavn=&husnr=&postnr=&postdist=&telefon=>

kan finde såvel en adresse i Nørregade som et telefonnummer (som jeg
dog ikke vil videregive her) du må selv slå det op, er det vel ikke
umuligt, at du kan komme i kontakt med hende (hvis det altså er den
rette.

med venlig hilsen

Arne

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 26-05-02 21:49

Hun er født ca. 1908 og lever stadig.

mvh
Rikke F. Ravn

Fra : ringe

Dato : 26-05-02 22:04

google.com viser at læge Esther Møller er født på Fyn i 1908 og at hun
har været med i en radioudsendelse på P1 den 7.10.2001, men prøv at
spørge hendes søn Steffen Møller, han må da vide det

M.V.H.

Leif Ryttertoft
ryttertoft@tdcadsl.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Leif Thomsen

Dato : 26-05-02 22:03

"Flemming Damgaard Larsen" <arfdl@ra.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Kan nogen oplyse mig om hvornår den kendte læge Esther Møller er født ?
> (vistnok i Næsbyhobed-Broby hvor hendes far var lærer)

I Den Danske Lægestand 13 udgave
Johanne Esther Møller f. 25 Juli 08 Næsbyhoved-Broby
Forældre Gårdejer Hans Christian Andersen og Ingeborg Christensen
Gift 1 Aug 42 i Kbh med Læge Povl Møller

> Lever hun stadig ?
det står der ikke noget om!

Med venlig hilsen
Leif Thomsen