Jeg er SÅ stolt !
Fra : Jo-Ann

Dato : 26-05-02 19:49

Hej Allesammen.

Jeg er altså lige nødtil at fortælle følgende.

Idag havde jeg besøg af to "testere" fra Rottweilerklubben. De kom for at
teste mine små hvalpe.

Alle hvalpene klarede sig FREMRAGENDE ! Jeg fik efter testen at vide at alle
hvalpene er meget velfungerede og meget velprægede, og utrolig ens ! Ja..og
spørg lige om jeg er glad og stolt !! Ja, var sgu' da fedt at se at intet af
det "farlige" kunne tage pippet fra mine små pusser.

Nu må vi så se om det tager "pippet" fra mig at de skal rejse i næste uge.

Mvh

Jo-Ann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-05-02 20:12

On Sun, 26 May 2002 20:49:05 +0200, "Jo-Ann"
<joann@rhodesian-ridgeback.dk> wrotd:

> [...]
>det "farlige" kunne tage pippet fra mine små pusser.
>
>Nu må vi så se om det tager "pippet" fra mig at de skal rejse i næste uge.

Jeg gik forbi en rotweiler den anden dag ved bageren og kom til at
kigge den i øjene , og den var lige ved at knække snoren for at få fat
i mig imens den gøede og knurrede !og tidligere så jeg en rotweiler
der løb imod små børn og gøede , og den anden dag så jeg en anden
rottblanding løbe imod en gammel dame og gø , ikke særlig rart !måske
dine "testere" skulle teste hundene når de er voksne istedet for at
"teste" hvalpe ,"men det er vel det sjoveste at teste små hvalpe" så
kunne det være at det ville tage "pippet" fra "testerne"

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-02 20:59

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i en
> [...]
> "teste" hvalpe ,"men det er vel det sjoveste at teste små hvalpe" så
> kunne det være at det ville tage "pippet" fra "testerne"

Punish osv.

Nu er Jo-Anns hvalpe af racen rhodesian ridgeback, så dine malende
beskrivelser af blodtørstige rottweilere har ikke rigtigt noget med hendes
hunde at gøre!

Og til Jo-Ann

Tillykke med det fine resultat dine dejlige hvalpe opnåede!
Har været inde og se billeder af dem, de er bare skønne.

mvh Eva

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 26-05-02 21:53

> Nu er Jo-Anns hvalpe af racen rhodesian ridgeback, så dine malende
> beskrivelser af blodtørstige rottweilere har ikke rigtigt noget med hendes
> hunde at gøre!

Det er da HØJT relevant, nemlig at man ikek kan sige meget om hvalpen ud fra
en test som laves på kort tid, det er et øjebliks billede man får, men hvis
man tager det for hvad det er så er det fint. Og ikke bruger det til at slå
hvalpekøberen oven i hovedet med hvis den får temp. problemer...

Jannie

Fra : Jo-Ann

Dato : 26-05-02 22:28

Hej Jannie !

Jamen derfor har mine hvalpe jo stadig ikke noget med "sure rottweilere" at
gøre - vel ?

Det jeg bruger testen til at mest at se om jeg "nu også har ret". F.eks. har
jeg en meget dominerende hanhund (lidt en satan faktisk) men idag ved testen
var han helt ved siden af sig selv...og det "billede" som man fik af ham er,
det var ihvertfald ikke rigtigt ! Han blev bange lige inden han skulle "i
ringen"..ja, nysgerrig som han er, så fik han da lige hevet en telefon ned i
hovedet på sig selv (og ja ja..ved godt man ikke bør have sådan noget fremme
de kan få fat i, men nu har ledningen altså sagtens kunne være der i næsten
8 uger uden nogle af dem har opdaget den).

Det eneste jeg vil bruge resultatet til at vel at vise hvalpenekøberne "sort
på hvidt" at hvalpene er utrolig dejlige og hele kuldet meget ens.

Jeg har overhovedet ikke tænkt mig at slå nogle hvalpekøbere oven i hovedet
med testen...ja, får da nok også et problem, da 3 af dem jo slet ikke kan
forstå en danske hvalpetest

Mvh

Jo-Ann

P.S: som stadig er stolt af sine små hvalpe, og altså ikke kan tage sig af
nogle uheldige sure rottweilere.

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 26-05-02 22:48

> Jamen derfor har mine hvalpe jo stadig ikke noget med "sure rottweilere"
at
> gøre - vel ?

Ik' for noget men hvis man skal til at sætte folk på plads fordi de skriver
noget som ikke har med de forskellige indlæg at gøre..be y guest, men så får
du tralvt Eva.

> [...]
næsten
> 8 uger uden nogle af dem har opdaget den).

Nogle hunde kan være "en satan" som et forsvar, derfor kan en test vise en
bange hund, det kan den godt være i virkeigheden, jeg har set en test blive
lavet på en hund som var meget larmende og aggressiv, da den skulle testes
var den så bange den tømte analkirtler og stak af.....

> Det eneste jeg vil bruge resultatet til at vel at vise hvalpenekøberne
"sort
> på hvidt" at hvalpene er utrolig dejlige og hele kuldet meget ens.

Så nemt er det vist ikke;))) Men dejligt at testen gik fint, men jeg regner
ikke disse test for meget i den alder, har selv fået taget en del og gider
ærligt taget ikke mere;))))

Jannie

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 26-05-02 23:22

> [...]
> lavet på en hund som var meget larmende og aggressiv, da den skulle testes
> var den så bange den tømte analkirtler og stak af.....

Helt rigtigt men så ved man jo også hvorfor hunden er aggresiv, det er et
dække for at den i virkeligheden er bange/sky. Er det ikke som oftest derfor
hunde er aggresive, jeg mener en dominant hund, som oftest er så selvsikker
at den undgår ballade, medmindre det er to lige dominante hunde.
Modsat nogle andre personer er jeg af den overbevisning at en test af hvalpe
godt kan vise nogle tendenser, men nej de giver selvfølgelig ikke et
endeligt svar.

Noget helt andet, jeg synes rent faktisk det er rigtigt træls at Jo-Ann
skriver et indlæg for at fortælle om sine dejlige hvalpe. Hvad er næsten det
første der sker "Punish the deed, not the breed" skriver et indlæg hvor han
(jeg går ud fra det er en han) rakker ned på Rottweilere, hvilket for det
første slet ikke er det Jo-Ann opdrætter. "Punish the deed, not the breed"
har selv i et indlæg skrevet at hans race bliver misforstået. Burde du så
ikke være den første til at vise forståelse overfor andre hunderacer, jeg
har da for eksempel mødt en Rottweiler han der var lige så fredelig og
medgørlig som en golden.
Dernæst begynder ~*Jannie*~ at rakke ned på testne af hvalpene fordi de ikke
kan sige ret meget om de enkelte hvalpe.

For helvede da, hvorfor skal der nu startes endnu en tråd, hvor et af de fem
første svar er et surt opstød. Jo-Ann har fået lavet test på sine hvalpe,
sandsynligvis fordi hun gerne ville vide om de formodninger hun har om
hvalpenes temperament holder stik. At hun dermed også siger noget om sig
selv som opdrætter er en helt anden snak, en useriøs samlebåndsfabrik ville
jo aldrig bruge tid eller penge på at få foretaget test på hvalpe.
Det ender jo med at man ikke tør fortælle om alle de ting man gør for/med
sin(e) hunde/hvalpe.

Så kan vi ikke alle blive enige om at dette er det sidste sure opstød inden
Sct. Hans (det må da være en overskuelig tidsperiode for os alle) Jeg er
nemlig begyndt at få forståelse for de personer der melder sig af listen.

Mange hilsner fra
Benedikte (der stadig har tiltro til at det skal lykkedes at få skabt en god
tone her på nyhedsgruppen)

Fra : Kosmonauten

Dato : 26-05-02 23:59

"Benedikte Skibsted Als" <als@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>
> Det ender jo med at man ikke tør fortælle om alle de ting man gør for/med
> sin(e) hunde/hvalpe.
<SNIP>
> Mange hilsner fra
> Benedikte (der stadig har tiltro til at det skal lykkedes at få skabt en
god
> tone her på nyhedsgruppen)

Hej Benedikte,
hvor har du dog så evigt ret!
Utroligt at man ikke må komme med noget positivt uden at man skal dunkes
oven i hovedet!
Jeg "kender" kun Jo-Ann her fra gruppen, og jo der har været et par gange
hvor vi i debatter ikke har set tingene med samme øjne, MEN(ja jeg tillader
mig at skrive med stort) når hun nu har været så flink at give os et indblik
i sine oplevelser med sit "første" kuld og så bliver så åbenlyst glad for
den "test" at hun føler en stor glæde som hun vil dele med os andre, ja så
skal der straks blandes "frådende" Rottweilere ind i billedet.
For det første så hænges en race igen ud og for det andet så virker det som
om at positive oplevelser med ens hunde er ved at være tabu!

Jeg ville da også være stolt hvis min hund fik ros for et eller andet
(ex.vis hvis hun gnaskede en Sussi & Leo CD i stykker).
Jo-Ann's beretninger om sit første kuld og der har været en del, er lige så
spændende læsning som eksempelvis et par hulihækkeres oplevelser på stranden
eller hvad ved jeg.

Så frem med alle jeres oplevelser, træningsresultater og sjove historier om
og med jeres hunde i stedet for den "negative" bølge der har oversvømmet
denne gruppe.

Mvh
Martin & Laika(som nu vil gå ud i natteregnen, skøøønt)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:29

On Mon, 27 May 2002 00:58:55 +0200, "Kosmonauten"
<kraz_no@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>For det første så hænges en race igen ud og for det andet så virker det som
>om at positive oplevelser med ens hunde er ved at være tabu!

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det er jo testere fra rotweilerklubben det er tale
om så er det vel meget rellevant at snakke om rotweilere eller hvad ?
jeg hænger ingen race ud , jeg mener bare at der er stor forskel på en
ridgeback og en rotweiler , jeg har da mødt begge racer ridgebacken
knurer ikke af min hund selv om han knurer , men det gør rotweileren
100% og det er da også nemmere for en fremmed at gå hen til en
ridgeback end at gå hen til en rotweiler det ved jeg da , og der er da
sikkert masser af andre forskelle på de 2 racer så mener jeg bare at
det vil give et lidt underligt og måske forkert billede af hunden når
testerne nu har forstand på en anden race ? det er så bare hvad jeg
tænkte .

Fra : Pia

Dato : 28-05-02 08:14

> [...]
> det vil give et lidt underligt og måske forkert billede af hunden når
> testerne nu har forstand på en anden race ? det er så bare hvad jeg

Testen går ikke ud på noget med en bestemt race. Den tester hvor bange en
hvalp er for nye ting bl.a. en fodbold og en fremmed person og bedømmer på
en skala fra 1-5 hvor hvert tal betyder noget, fx "hvalpen tager gerne
kontakt med testlederen". Eller om hvalpen har lyst til at løbe efter
bolden. Du kan på den måde se, hvilke hvalpe der har mere selvtillid, eller
mindre, om de har et godt jagtinstinkt sov.

Det er bare rottweilerklubben der har indført den for netop at forbedre
deres avl og hundenes mentalitet.

I øvrigt knurrer rottweilere meget når de leger, og man kan tydeligt høre
forskel på, om det er den ene eller anden slags lyd.

:Pia

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 27-05-02 06:08

> [...]
ikke
> kan sige ret meget om de enkelte hvalpe.

Ja, du har ret, jeg vil ikke sige jeg rakker testen ned, jeg giver min
mening om hvordan jeg opfatter testen....men jeg var ikke klar over man ikke
må kommenterer på andet end lige det som man sønsker, mon ikke man så i sit
brev kunne skrive efter hver sætning (ønsker ikke kommenterers)? ;)))

> Sct. Hans (det må da være en overskuelig tidsperiode for os alle) Jeg er
> nemlig begyndt at få forståelse for de personer der melder sig af listen.

Hvor har du det fra;)))) Jeg melder mig IKKE af listen;))

PS: Tusind tak fordi du skrev mit navn helt korrekt;)) med ~~ og**, nogle
glæmmer det ind imellem;) (ønsker ikke kommenterers)

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:31

>Hvor har du det fra;)))) Jeg melder mig IKKE af listen;))

..............."fnis" og jeg melder mig heller ALDRIG af listen
)))(ønsker ikke kommenterers)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:23

> [...]
>har selv i et indlæg skrevet at hans race bliver misforstået. Burde du så
>ikke være den første til at vise forståelse overfor andre hunderacer,

,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg har bare lidt svært ved at vise forståelse for en
hund der knurer og gør af mig bare fordi jeg kommer tila tt kigge den
i øjene ! og det er rotweilere altså meget "gode" til ! det syntes jeg
bare ikke er særligt behageligt , og udfra den måde rotweileren
opfører sig på generelt vil jeg ikke give en skid for en hvalpetest
der kommer fra en person fra rotweilerklubben ! og desuden er de teste
vist et lidt smart poppet påfund for som en anden også skrev så kan
hundene nå at ændre sig meget med alderen , den går jo igennem
forskellige facer hvor hormonerne b.l.a. har indflydelse på hvordan
den bliver og ikke mindst opdragelsen ! Så hvalpetest er lidt for
popsmart efter min mening, man kan da selv tydeligt se hvilke hvalpe
der er stærke og hvilke der er svage bare ved at kigge dem i øjene og
iagtage deres væremåde et stykke tid !

>For helvede da, hvorfor skal der nu startes endnu en tråd, hvor et af de fem
>første svar er et surt opstød.

....................det kan altså ikke altsammen være blomsterglade
samtaler håber det er ok med dig ? og jeg mener ikke at jeg har
klommet med nogle sure opstød jeg siger bare min mening om
hvalpetestere fra rotweilerklubben

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 27-05-02 23:48

Hmmm vil du ikke snart fortælle os hvilken race du har, det må nemlig være
en race med store temperaments problemer (og ja jeg er ironisk) men hvis jeg
tager to ting du har skrevet og sammenligner dem, så kan jeg slet ikke
forstå din harme overfor rottweilere

> [...]

>ridgeback og en rotweiler , jeg har da mødt begge racer ridgebacken
>knurer ikke af min hund selv om han knurer , men det gør rotweileren

Først skriver du at rottweilere knurrer af dig, dernæst skriver du at din
hund knurrer af både ridgebacks og rottweilere. Jeg synes faktisk det er OK
at knurre igen, men ud fra hvad du skriver så er din hund vel værre end de
rottweilere du/I har mødt. Det er jo altid din hund der starter med at
knurre.

Bare en lille tanke, som du kan kommentere hvis du har lyst, men det ville
nok være smart at melde ud med hvilken race du har. Selv har jeg en Beagle

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-02 17:46

On Tue, 28 May 2002 00:47:39 +0200, "Benedikte Skibsted Als"
<als@cs.auc.dk> wrotd:

> [...]
>nok være smart at melde ud med hvilken race du har. Selv har jeg en Beagle

Der er STOR forskel på om en hund knurer af andre hunde eller om den
knurer af mennesker !!! min hund knurer aldrig af mennesker , min hund
er en Staffordshire Bull Terrier og den har ingen tempermentsproblemer
den har en naturlig agresivitet over for andre hunde af samme køn ,
lige som de fleste schæfere og rotweilere o.s.v. også har .Og jeg har
da meldt ud før hvilken hund jeg har men jeg kan jo ikke skrive en
profil af mig hver gang der kommer nye vel

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 28-05-02 23:34

> [...]
> den har en naturlig agresivitet over for andre hunde af samme køn ,
> lige som de fleste schæfere og rotweilere o.s.v. også har .

Ok så prøver jeg igen.
Da du i dit indlæg om Halti træksele skriver

>Men mit
>problem er jo også at jeg har en hund som folk kigger meget kritisk på
>i forvejen og når de så ser selen tænker de jo nok bare hurtigt at det
>er en mundkurv !?

Var mit umiddelbare gæt at du havde enten en Staffordshire Bull Terrier
eller en Amerikansk Staffordshire Terrier, da de jo minder om en Pittbull.
Derfor undrer det mig, at du farer så hårdt frem mod Rottweilere, du lyder
meget fordømmende i dit indlæg (min tolkning, og vist også nogle af de andre
der har reageret) Du skærer rottweilere over en kam.
I et senere indlæg skriver du, at du da også møder søde rottweilere engang
imellem.

Du må efterhånden have oplevet nogle gange, at folk har kigget på din hund
og tænkt Pittbull (jeg ved godt at man ikke kan se hvad andre fok tænker,
men blikke kan jo sige meget) og dermed også har stemplet dig (for vi ved jo
godt hvilke typer det er der holder Pittbull(ikke min mening ) ) (håber
du forstår ironien)

Grundet mine tolkninger (der måske er forkerte) ville jeg nok bare forvente
lidt større forståelse for at hunde er forskellige, også inden for de
enkelte racer. Og jeg ville slet ikke forvente at du bare tog en race og
skar over en kam. Da du jo ved hvor ubehageligt/irriterende det er når folk
gør det mod dig og din hund.

Giver det nogen mening
-Benedikte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-02 19:35

> [...]
>skar over en kam. Da du jo ved hvor ubehageligt/irriterende det er når folk

ja det giver mening men jeg tror at du har misforstået mig for jeg
bryder mig ikke om hunde der knurer af mennesker ligegyldigt hvilken
race det er!! , og så er der altså visse racer man ikke kan kigge i
øjene uden at de knurer af en og dem kan jeg bare ikke lide , og det
er selv om jeg selv har en race der minder om en pitbull men
pitbulls eller andre bullracer knurer ikke af mennesker "med mindre de
er meget forkert opdraget" jeg bryder mig bare ikke om og har ingen
forståelse over for hunde der opfører sig agresivt/knurer gøer o.s.v.
"bare man kommer til at kigge dem i øjene i 1 sek" over for mennesker
og det er jeg jo nok ikke den eneste der tænker sådan !

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-02 09:26

~*Jannie*~ <lolistanomail@hotmail.com> skrev i en
> [...]
skriver
> noget som ikke har med de forskellige indlæg at gøre..be y guest, men så

Ovennævnte om sure rottweilere er altså skrevet af Jo-Ann og ikke af mig!
Og nej jeg har ingen planer om at dunke folk i hovedet med at indlæg ikke
hører til her og der, så slap bare af og giv dig tid til at læse indlæggene
ordentligt, så du får de rette navne hæftet på de efterfølgende formaninger!

Eva

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 27-05-02 10:39

> [...]
indlæggene
> ordentligt, så du får de rette navne hæftet på de efterfølgende

Okay Eva, så alle kan være med, min kommentar går på først at kommenterer
Jo-anns kommentar som udsprang af DIN kommentar:

.....start....
Nu er Jo-Anns hvalpe af racen rhodesian ridgeback, så dine malende
beskrivelser af blodtørstige rottweilere har ikke rigtigt noget med hendes
hunde at gøre!
.....slut....

som går på at du blander dig i hvad folk skriver på listen, om den ene skrev
det ene eller det andet er irrelevant.....
Men her får du din kommentar.....læs selv og tænk selv....

Jannie

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-05-02 14:23

> [...]
skrev
> det ene eller det andet er irrelevant.....
> Men her får du din kommentar.....læs selv og tænk selv....

Dette bliver det sidste indlæg fra min side i denne formålsløse debat.
Men jeg må da sige, at dit argument for at kommentere mit indlæg forekommer
mig noget dobbeltmoralsk.
Jeg må ikke blande mig i, hvad andre skriver, men det må du altså godt?
Er det fordi dine meninger er rigtigere eller hvordan vil du retfærdiggøre
det?
Jeg synes i øvrigt, at det er utroligt, at Jo-Ann ikke kan skrive et indlæg
om en god og positiv oplevelse hun har haft med sine hvalpe, før der dukker
indlæg op om blodtørstige rottweilere og antydninger af, at hvalpetests er
det rene fup og svindel, som man ikke kan tillægge nogen værdi.
Kan I ikke bare glæde jer på hendes vegne og så lade "dommedagsprofetierne"
hvile i fred.

Eva

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 27-05-02 19:23

> [...]
forekommer
> mig noget dobbeltmoralsk.
> Jeg må ikke blande mig i, hvad andre skriver, men det må du altså godt?

Du er noget tung, det er jo DIG som siger man ikke skal komme med andre
kommentarer til Joanns indlæg....ikke mig....JEg mener vi må kommenterer ALT
vi har lyst til...sådan!

> Er det fordi dine meninger er rigtigere eller hvordan vil du retfærdiggøre
> det?

Læs det jeg skriver eller måske det du selv skriver;)

> [...]
> indlæg op om blodtørstige rottweilere og antydninger af, at hvalpetests er
> det rene fup og svindel, som man ikke kan tillægge nogen værdi.

HA ha....der kom det!

> Kan I ikke bare glæde jer på hendes vegne og så lade
"dommedagsprofetierne"
> hvile i fred.

Jo, det vil da forfaen bare være kedeligt med:

1. Jeg har vundet dit og dat....
12 breve: tillykke....

2.
Jeg har vundet dit og dat....
12 breve: tillykke....

3.
Jeg har vundet dit og dat....
12 breve: tillykke....

OSV OSV....

Så går jeg hvis listen bliver sådan;))))))

Tag det nu ikke så tungt venner,)))

Jannie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 27-05-02 00:36

"Jo-Ann" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en meddelelse
> P.S: som stadig er stolt af sine små hvalpe, og altså ikke kan tage
sig af
> nogle uheldige sure rottweilere.

God beslutning .. hvad søren har frådende sure rottweilere også
med dine vidunderlige og billedskønne hvalpe at gøre ... jeg synes
stadig du er sluppet godt fra dit første kuld hvalpe og har nydt at
følge dem ...

Tillykke en gang til

Smil fra Ami

Fra : Jo-Ann

Dato : 26-05-02 21:50

Hejsa !

Øhh...er da uheldigt du har mødt sådan nogle rottweilere, men ja, mine er
ikke rottweilere, og jeg tror heller ikke nogle af "mine" testere har sådan
nogle rottweilere. Jeg kan da så fortælle at jeg den sidste tid har mødt
MANGE dejlige rottweilere, senest på et sporkursus i sidste weekend, en
dejllig dejlig tæve som jeg kunne "stjæle" lige med det samme !
Men ja, det har ikke liiige så meget med det her at gøre. Ja og testerne
kunne da også have været "hvor som helst fra" - nu er det bare sådan et
rottweiler klubben er den eneste klub jeg kender til som har en sådan test,
og som også vil lade os andre "ikke rotte folk" bruge den - og det er jeg da
glad for !
Mvh
Jo-Ann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:39

On Sun, 26 May 2002 22:49:49 +0200, "Jo-Ann"
> [...]

>og som også vil lade os andre "ikke rotte folk" bruge den - og det er jeg da

hvad så med at bruge testere fra gravhundeklubben ? er det også lige
så godt ? jeg forstår bare ikke at du vil vise en test frem som
kommer fra en person der har sit speciele i en helt anden race
?desuden mener jeg ikke at en sådan test kan bruges til meget da
hundene jo ændrer sig i forskellige facer p.g.a. hormoner desuden er
opdragelsen også med til at danne dens personlighed , hvis der fantes
testere fra ridgebackklubben og de testede tror du så ikke de villle
gå efter og se efter andre ting end når rotweilerklubbens folk tester
?

Fra : Jo-Ann

Dato : 27-05-02 22:47

Hejsa !

Altså....tror nok jeg har svaret på det i et andet indlæg, men ellers gør
jeg det da lige igen.

Den test som mine hvalpe har "gennemgået" er en test som kan bruges på ALLE
racer. Der er ikke noget rigtig og forkert. De beskriver hvordan hvalpene
reagere, og det er så det. Ja og derfor er det TOTALT LIGE MEGET hvad race
det er, og hvad race testerne har !

Min tæve er da også unghundementalbeskrevet - ja og dem som gjorde det, de
har heller ikke ridgeback - aner ikke hvad race - joh, den ene har vist
slædehunde !

Jeg ved at ALLE mine hvalpekøbere synes det er meget dejligt med sådan en
test, ja og det synes jeg også. Ja, og jeg har sørme endda betalt penge for
det Selvom testerne ikke "ved noget" om ridgebacks (lidt gjorde de nu).

Ja og nu har jeg altså ikke tid til at skrive mere....før engang i morgen
aften, når jeg er 3 hvalpe "fattigere"

Mvh

Jo-Ann

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-05-02 09:24

Kære Straf gerningen, ikke racen!

Jeg har med en vis undren læst dit indlæg. Ikke blot fordi jeg selv er stor fan
af
Rottweilerracen, men også fordi jeg er tilhænger af at ansvaret for en voksen
hunds særheder bør placeres hos føreren. Det sidste troede jeg i henhold til dit
navn, også vi var enige om. Men det er vi måske ikke siden du kæmmer alle rotter
over en kam på baggrund af tre ubehagelige hændelser?

Mvh
Kim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:41

On Mon, 27 May 2002 10:24:03 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrotd:

> [...]
>navn, også vi var enige om. Men det er vi måske ikke siden du kæmmer alle rotter
>over en kam på baggrund af tre ubehagelige hændelser?

,,,,,,,,,,,,,det gør jeg heller ikke ! jeg møder da også søde
rotweilere nogle gange , men du må da give mig ret i at man ikke må
kigge dem i øjene for lang tid og at det er en ekstremt god vagthund ?
og det er jo også meget godt hvis det er hvad man vil have ! jeg mener
bare at det er lidt underligt at bruge folk fra rottweilerklubben til
atteste en anden race

Fra : Pia

Dato : 28-05-02 08:19

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message
> rotweilere nogle gange , men du må da give mig ret i at man ikke må
> kigge dem i øjene for lang tid og at det er en ekstremt god vagthund ?

At stirre er på hundesprog en trussel - hvorfor i alverden gør du det så?
Helt ærligt så ville jeg selv blive utilpas hvis en person stillede sig hen
og bare gloede mig ind i øjnene...

Din hund er vist en af de få racer, som kan lide at have øjenkontakt på den
måde, derfor er der så mange hunde der tænder af på dem. Jeg ved også at
amstaff ofte logrer med halen selvom de har tænkt sig at gå til angreb,
total signalforvirring for alle andre racer!

:Pia

Fra : Pia

Dato : 28-05-02 08:27

og jeg ved godt, det ikke er en amstaff du har, men en engelsk staffordshire
bull terrier

:Pia

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-02 17:53

On Tue, 28 May 2002 09:19:01 +0200, "Pia" <x@x.com> wrotd:

>At stirre er på hundesprog en trussel - hvorfor i alverden gør du det så?

,,,,,,,,,,,,,,,,slap nu af jeg stirer ikke ! jeg kigger bare og der er
altså stor forskel på hvilken race man kommer til at kigge i øjene ,
hvis du ikke giver mig ret i det så vil jeg andbefale dig at gå ud og
prøve

>Helt ærligt så ville jeg selv blive utilpas hvis en person stillede sig hen
>og bare gloede mig ind i øjnene...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg har ikke stillet mig op nogen sinde og gloet
jeg gik forbi bageren som jeg jo også skrev jeg kiggede vel 1 sekund
højst og det skulle jeg jo så ikke mente rotweileren.

> [...]
>amstaff ofte logrer med halen selvom de har tænkt sig at gå til angreb,
>total signalforvirring for alle andre racer!

de logrer ikke med halen men bevæger den for at markere ekstra at
halen er rejst oppe i luften , jeg har også snakket med nogle hvis
hunds hale vibrerer svagt når de vil være meget dominerende og stiller
sig op . Så det er ikke en logren som vi kender , men en ekstra
markering af hvor store de syntes at de er , og jeg tror nu ikke at de
andre hunde bliver forvirede over det .

Fra : Pia

Dato : 28-05-02 18:02

> [...]
> sig op . Så det er ikke en logren som vi kender , men en ekstra
> markering af hvor store de syntes at de er , og jeg tror nu ikke at de

Ok, jeg har faktisk fået at vide, at de logrer. Den lodrette stive hale
kender jeg udmærket fra min egen, det er dog ikke kun dominans men betyder
også "skrup af, jeg tør ikke at du kommer tættere på." . Men var han meget
underdanig gjorde han det nok ikke.

:Pia & Max ½ rottweiler som kun slikker folk i hovedet, hvis de kigger på
ham!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-02 19:12

On Tue, 28 May 2002 19:02:08 +0200, "Pia" <x@x.com> wrotd:

> [...]
>underdanig gjorde han det nok ikke.
>
>:Pia & Max ½ rottweiler som kun slikker folk i hovedet, hvis de kigger på

det kan da også være at der er nogen der logrer med halen fordi de er
glade og når den anden hund så kommer tæt nok på til at de finder
lugter ud af at de begge er hanhunde så kommer de op at slås ! min
hund logrer også nogle gange med halen når han ser en anden hund men
når han lugter at det er en han så logrer han ikke mere .

Fra : René Løweneck

Dato : 27-05-02 10:36

Punish the deed, not the breed <nobody@home.attheupperfloor.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6jc2fu0laj0356oumhc5v2cldg501b74t3@4ax.com...

> [...]
> "teste" hvalpe ,"men det er vel det sjoveste at teste små hvalpe" så
> kunne det være at det ville tage "pippet" fra "testerne"

Glimrende eksempel på din IQ og hundeforstand !

Vi lader den lige stå et øjeblik.

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

PS.: Og du har helt ret,- jeg har _INGEN_ respekt for folk, der ikke tør
skrive sit eget navn på mails !

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:45

On Mon, 27 May 2002 11:35:32 +0200, "René Løweneck" <rene@loweneck.dk>
wrotd:

> [...]
>Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...
>

>PS.: Og du har helt ret,- jeg har _INGEN_ respekt for folk, der ikke tør

uha tror du at det er noget der forstyrer min nattesøvn hvad du mener
om mig ?nej vel ,, enhver kan snakke om iq men du kan ikke komme med
noget eksempel på hvad du syntes jeg har skrevet forkert ? hmmm iq den
lader vi også stå et øjeblik og tænk dig lige om og se hvor mange
der er anonyme udover mig mange kalder sig bo pia kaj og hvad ved jeg
er det bedre ?

Fra : Kosmonauten

Dato : 26-05-02 20:12

> Hej Allesammen.
Selv Hej ;c)
Tillykke med resultatet Jo-Ann.
Det har været spændende at følge "dine" hvalpe i den sidste tid.
Og de indlæg beviser jo at der er plads til alle slags
"historier/oplevelser" om og med vores hunde i denne ng.
Pøj pøj med "den store afsked" herfra
Martin & Laika.

Fra : Jo-Ann

Dato : 26-05-02 21:47

Hej Martin !

Ja, jeg synes også det er helt dejligt at der er plads til "små historie"
som folk ikke nødvendigvis behøves at kommenterer eller "have en mening
om"...ja, og er nok også derfor jeg har synes jeg ville fortælle folk
herinde om.
KH
Jo-Ann

Fra : Annika P

Dato : 26-05-02 21:01

> [...]
> kom for at teste mine små hvalpe.
> Alle hvalpene klarede sig FREMRAGENDE !
> Nu må vi så se om det tager "pippet" fra mig at de skal rejse i

Havde du ikke regnet med at de klarede den ;)
Nej, tillykke med det..

Kommer til at savne det at se billeder og "følge" dem fast via siden
- Ved du/fornemmer du om der vil vedblive en god kontakt med nogle af
dem??
Det må da for dig også være sjovt at følge dem når de er fløjet fra
reden.

--
Annika Pedersen
http://annika.dk

Fra : Jo-Ann

Dato : 26-05-02 21:52

Hej Annika !

Jeg kan da godt sende billeder af dem fremover også - selvom de ikke bliver
ved med at være små hvalpe. Jeg regner faktisk med at have god kontakt med
ALLE hvalpene efter de er "fløjet fra reden"..ja, jeg vil ihvertfald gøre
alt for at forsøge at have det - og de nye ejere lyder alle meget indstillet
på at vi skal have det, så det er jo bare dejligt ! Derfor føles det nok
heller ikke så svært at skulle af med dem.
KH
Jo-Ann

Fra : Annette Skovbon

Dato : 26-05-02 21:04

Hej Jo-Ann og co.
Tillykke til dig, babyerne og den stolte moder.
Det er bare en dejlig bekræftelse at få, efter et par måneder med de små
bøllespirer over hele huset.-at opleve at ens arbejde er gjort rigtigt

Jeg er glad på dine vegne, og synes det var skønt med et positivt indlæg
herinde for en gangs skyld.

Mange hilsner Annette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-05-02 21:33

"Jo-Ann" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en meddelelse

Rigtig hjertelig tillykke .. kan godt forstå du er glad og stolt ..

smil fra Ami

Fra : Heidi Høegh

Dato : 27-05-02 06:44

Jo-Ann <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf12d96$0$97313$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu må vi så se om det tager "pippet" fra mig at de skal rejse i næste uge.

Hej Jo-Ann
Det kunne man jo godt være nervøs for
Nu har vi selv kun haft et kuld, og et kuld er vist så meget sagt, for der
var kun en hvalp, men for søren da hvor bruger man bare uhyggelig meget tid
på sådan en lille krudtugle, og jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at du
har gjort det samme, så det bliver sikkert død svært og sige farvel. Men
det skal nok gå, jeg vil i hvert fald gerne ønske dig alt mulig held og
lykke og det samme til hvalpene

Og så til alle brokke hovederne :
Jeg syntes som så mange andre at det er synd, virkelig synd og død ærgerligt
at en lille glad fortælling fra Jo-Ann om hendes hvalpe skal analyseres,
drejes og vendes, hænges på hovedet osv. for til sidst og vrides for alt
saft og kraft.

Jeg har selv for nogle år siden haft en Rottweiler, og nej hun var ikke en
blanding, men en helt ægte Rottweiler med papirerne i orden. Hun døde
desværre i 1997 af alderdom, og hun var jordens mest godmodige og søde hund.
Så alle de der påstande om at alle Rottweilere er nogle frådende monstre,
holder altså ikke.

En hund bliver hvad du selv gør den til, uanset om det er en blanding, en
Rottweiler eller en puddelhund.
Og her vil jeg så gerne lige have lov til at kommentere det med
hvalpetestene, for jeg syntes det er en rigtig god ide, da jeg mener den kan
give en et praj om hvor stærk din hund bliver som voksen. Jeg ville
personligt aldrig vælge en af dem der var stærkest, men nok mere en fra den
mellemste gruppe da den ville passe bedre ind i vores familie. Og ja, jeg
ved godt at man ikke kan regne med en hvalpetest 100 %, men som allerede
skrevet mener jeg helt klart den kan give en et praj om hvor hunden befinder
sig.

Og endnu engang held og lykke til Jo-Ann og hvalpene.
Hilsen
Heidi Høegh

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 27-05-02 09:09

> En hund bliver hvad du selv gør den til, uanset om det er en blanding, en
> Rottweiler eller en puddelhund.

Enig) Men der er nu også noget som hedder gener. Men helt enig!

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-05-02 17:46

On Mon, 27 May 2002 10:08:49 +0200, "~*Jannie*~"
<lolistanomail@hotmail.com> wrotd:

>Enig) Men der er nu også noget som hedder gener. Men helt enig!
>
>Jannie

jeg er også enig

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 27-05-02 19:26

> jeg er også enig

Sjovt ikke, vi to har ellers også taget os nogle RIVE DANSE;))) ind
imellem;)) Det er sku helt hyggeligt!

Jannie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-05-02 17:56

On Mon, 27 May 2002 20:25:33 +0200, "~*Jannie*~"
<lolistanomail@hotmail.com> wrotd:

>Sjovt ikke, vi to har ellers også taget os nogle RIVE DANSE;))) ind
>imellem;)) Det er sku helt hyggeligt!
>
>Jannie

ja man skal jo ikke være uenig bare for at være det ligesom dem i
folketinget de syntes altid de andre er dumme ligegyldigt hvad de
siger bare fordi de er uenige om noget andet , og det er jo faktisk
lidt for barnligt syntes jeg , men sådan er der jo mange der er , bare
ikke mig

Fra : Mathilde

Dato : 27-05-02 19:35

Hej

Hvor skønt at der er nogle her på listen det tænker på gener også.
Hvalpetest......ja det kan man jo vælge at gøre, bare man ikke
"overfortolker" disse. Jeg har hørt om hvalpe/hunde der er blevet aflivet,
fordi nogle tror at et "dårligt" resultat er lig med en meget dårlig fungere
hund.

Janne, jeg syntes det er kloge ord du skriver , bliv ved med det.

Venlig hilsen

Mathilde

Fra : Mathilde

Dato : 27-05-02 19:58

Hej

Skønt at der er nogle her på listen der tænker på gener og jeg er helt enig
med dig Janne og iøvrigt i meget af det du har skrevet i denne debat.

Hvalpetest.......fint for mig.....bare man husker at lade være med at
"overtolke" disse.

Fra : Germaine Nielsen

Dato : 27-05-02 08:39

Hej Jo-Ann!

Tillykke med det fine resultat på hvalpetesten (kender jo som sagt
testeren)! Det viser at din fine prægning af hvalpene har båret frugt
Testen er jo også vigtig for at tilkendegive hvalpenes temperament
hver i sær + få et indblik i, hvad hvalpekøberne skal være opmærsomme
på. Jeg synes, at alle seriøse opdrættere skal teste deres hvalpe for
købernes skyld, sådan at de kan finde den rigtige hvalp til den
rigtige ejer - i mine øjne burde man ikke vælge sin kommende vovse
førend, den er blevet testet, for testen kan falde hel´t anderledes
ud, end man forventer.
De to Goldens, som jeg har erhvervet mig fra 2 forskellige steder, er
begge blevet testet - jeg ville ikke købe et sted, hvor man ikke
tester hvalpene! Jeg valgte først min hanhund i uge 7 efter testen
(men fulgte skam hele kuldet flere gange om ugen op til testen)Jeg
havde førstevalg og valgte den bedste udfra testen - det viser sig at
holde stik den dag idag! Tæven, som snart bliver 6 mdr. var den eneste
tæve i kuldet, men jeg havde gjort mig det klart, at jeg ikke ville
have hende, hvis hun viste sig at være dårlig i testen - selvfølgelig
kan hvalpen have en dårlig dag, men der er elementer i testen, som
klart viser hundens grundlæggende temperament uanset prægning (den
fremmede genstand - bolden med "øjne") Hvis ikke hvalpen er god til at
afreagere og tage kontakt, ja så skal den ikke med hjem til mig. En
hund bliver alligevel ca.15 år, og ejer og hund skal da passe så godt
sammen som muligt. Jeg er heldigvis gennem tiden blevet bekendt med
over for mig selv, at jeg skal arbejde med stærke hunde, og det er jo
altid rart at få en hund som passer til ens eget temperament - det kan
testen i særdeleshed også bruges til. Jo-Ann - jeg synes, at du har
gjort et forbandet godt stykke arbejde og jeg vil tilstræbe at gøre
kunsten efter, når jeg selv får kennelnavn og det første kuld

I øvrigt vil jeg da lige blande mig i rottweilerdebatten og fortælle,
at det faktisk er Golden Retrieveren, som i statistikkerne er den mest
bidende hund - den ser jo så sød ud, når den stå der foran Brugsen!
Uanset race kan opdrætterens fine prægning godt ødelægges af køberen
(har set det flere gange....desværre) og rottweileren erhverves
desværre for ofte som en potensforlænger! Det er ikke de seriøse
opdrættere, som sælger hundene til hr. hvem-som-helst, men det er de
andre..... De rottweileropdrættere, som jeg er bekendt med, stiller
store krav til køberne + hvis det er første gang, at de skal have sig
en hund, så kan de kun vælge en tæve. Det er selvfølgelig ikke en race
man erhverver sig, uden at være bekendt med dens racetypiske træk, men
sådan er det vel med alle racer!!??!! Hvis en sød og dejlig golden
ikke får afløb for sin naturlige bæretrang, så kan den også blive en
problemhund, men det er selvfølgelig ikke spændede at læse om, at en
golden har bidt en lille dreng, vel? Her er det åbentbart mere
attraktivt at skrive om de store "uhyggelige" racer.....

MVH Germaine
http://home13.inet.tele.dk/Humphrey

Fra : M. Jørgensen

Dato : 27-05-02 15:32

Et rigtigt godt indlæg, jeg er 100% enig, i at det tit er de forkerte folk
der får Rottweilere.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-05-02 08:54

Kære Jo-Ann

Først og fremmest tillykke med den flotte vurdering - Evne og indsats er blevet
belønnet!

Tillad mig dog lige at spørge hvorfor det var rottefolk der testede dine hunde.
Det er rhodesian-ridgeback du har, ikke sandt?

Mvh
Kim

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-05-02 09:00

Fra : Jo-Ann

Dato : 27-05-02 11:09

Hej Kim !

Det er fordi ridgeback klubben ikke selv har nogen test - ja og jeg kendte
så rottweiler testen fra Issa's opdrætter (Issa har også den test som
hvalp).

Testen viser ikke noget med "rigtigt eller fejl"...ja, så i princippet er
det jo ligemeget om det er ridgeback eller rottweiler folk, da man bare
tester hvordan hvalpene reagere, ikke om det er "rigtig eller forkert".

Mvh
Jo-Ann

Fra : Søren Voigt

Dato : 27-05-02 21:53

"Jo-Ann" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> wrote in message

> Testen viser ikke noget med "rigtigt eller fejl"...ja, så i princippet er
> det jo ligemeget om det er ridgeback eller rottweiler folk, da man bare
> tester hvordan hvalpene reagere, ikke om det er "rigtig eller forkert".

Hvis der ikke er noget "rigtigt eller forkert", hvordan kan du så kalde
resultatet for FREMRAGENDE (de store bogstaver er dine)?

Søren Voigt

Fra : Jo-Ann

Dato : 27-05-02 22:50

Hej Søren !

Det er da FREMRAGENDE resultat at alle hvalpene var nøjagtigt som jeg gerne
vil have dem. De er velprægede, selvsikre, kontakt søgende og MEGET lege
syge, og har masser af jagtinstikt ! Ja og det er FREMRAGENDE resultat for
mig ! Ja, havde det nu været...ja..ved det ikke..men en eller anden anden
race, så kan det jo være at et fremragende resultat havde været at de ikke
gad løbe efter bold/klud, og måske at de skulle være mere reserveret overfor
mennesker..hvad ved jeg...men altså, der er ikke nogle "rigtige og forkerte"
resultater. For MIG og for MINE hvalpe, ville et "forkert" resultat dog have
været hvis nogle af hvalpene var sky, eller ikke selv opsøgte kontakt, eller
f.eks. havde været bange for den "farlige bold"...så....det mener jeg altså
med FREMRAGENDE (hov..kan vist kun skrives med stort) resultat

Mvh

Jo-Ann