Ny Jæger.
Fra : Brian Wendelbo

Dato : 26-05-02 18:30

Halløjsa gruppe.

Jeg har lige fået mit dugfriske jagttegn...dvs den 1 maj, bestod jeg jagt
prøven i Sdr. Vissing, med 0 fejl. Jeg var selv pave stolt...
Nå men i et forsøg i samarbejde med DMU og skov og naturstyrelsen har jeg
fået udleveret et våben som skal bruges under forsøget... 4* lerdueskydning,
af 50 duer pr gang, skydsimulator i hedensted 2 gange osv...
Nå men mit spørgsmål er på det våben jeg har fået udleveret. Det er et Argo
Rizzini 12*76 . O/U Fra nystrøm og krabbe i trige. Det er jo et forholdsvis
dyrt gevær synes jeg at købe. ( vi kan købe det hvis vi vil) 8500,-..Hvilke
forventninger skal jeg ha til geværet, er det et godt gevær....???

Håber på en masse svar.

PÅ forhånd tak

Brian W.

Fra : John Reinau

Dato : 26-05-02 19:31

Stort tillykke med "tegnet".. med hensyn til om våbnet er god eller ej, er
jeg ikke den rette til at svare på, men en ting der er vær at tænke på i
forbindelse med køb af våben er hvilken jagt man har tænkt sig at dyrke, for
hvis det feks. er til strand og havjagt ville jeg nok vælge en lidt
billigere løsning etc. etc.
Men ellers knæg&bræk i den kommende sæson.
Mvh
John Reinau
www.danhunters.dk stadig under opbygning

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 27-05-02 16:09

"John Reinau" <jr@danhunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigere løsning etc. etc.
> Men ellers knæg&bræk i den kommende sæson.

Tak for svar...

Jeg glæder mig til at komme ud og nyde den dejlig danske natur. Heldigvis
har jeg en stor familie, som råder og lidt jagtterræn som jeg nok godt kan
komme med på.

Vi ses derude.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 26-05-02 21:18

Hej Brian

Tillykke med tegnet, det kommer til at give dig mange uforglemmelige
stunder. Jeg skyder selv lejlighedsvis med en Rizzini 12/76 og er meget
tilfreds med våbenet.

/Martin

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-05-02 07:27

hej

Ang Rizzini geværet så er her de oplysninger fabrikken giver-
de nysgerrige kan gå til http://www.rizzini.it/eng/home.html

ACTION: Flat, with sideplates, completely chrome-plated,box lock.
ENGRAVING: Photoengraved game scenes.
MECHANICS: Automatic ejectors, single selective trigger.
BARRELS: Cr Mo steel, chrome-lined bores, glossy blued.
RIBS: Full side ribs, Ventilated top ribs.
STOCK AND FORE-END: Pistol grip stock and schnabel fore-end in
select walnut,
hand checkered.
Polished oil finish.

Model ARGO
Gauge 12/16
Chamber 70/76/89*
Barrel Length 68/71/71
Chokes fixed or interch.chokes.
Top rib 7 mm on cal 12/16, 6 mm
cal20/28/36-410
, Drop 36mm / 57mm
Stock Length 368 mm
Weight Kg. 3,05cal 12 **, 2,65 cal.20,

* = 89 - mm - chamber on 12 ga.,only
** = weights are calculated with 71 - cm - barrels, fixed
chokes and standard stocks.

Prisen:
Visse forhandlere i DK af våben, må åbenbart købe tingene for
dyrt,
for hos Torsbo Våbenhandel i sverige blev de solg til ca 50% af
de danske priser.
De svenske priser ligger tæt op af de priser det sælges til i US
og Tyskland.

Der findes et andet Rizzini mærke, Emilo Rizzini, men der
snakker vi om noget helt andet
for det er håndlavede våben, se http://www.emiliorizzini.com/

Og som afslutning, så et tillykke med dit jagttegn.

MVH Allan Jensen

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-05-02 07:28

hej

Ang Rizzini geværet så er her de oplysninger fabrikken giver-
de nysgerrige kan gå til www.rizzini.it/eng/home.html

for det er håndlavede våben, se www.emiliorizzini.com/

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-05-02 07:33

hej

[...]

MODEL : Argo, GAUGE : 12/16, CHAMBER: 70/76/89* : BARREL LENGHT:
68/71/71, CHOKES: fixed or interch.chokes., TOP RIP: 7
mm on cal 12/16 or 6 mm cal20
DROP: 36mm / 57mm, STOCK LENGHT: 368 mm, WEIGHT KG: 3,05cal 12 **, 2,65

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-05-02 07:34

hej

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 27-05-02 17:45

Tillykke med prøven og det gode resultat. Det glæder mig at du kan ramme med
et lånegevær, og dertil vil jeg sige, type, mærke er total ligegyldig prisen
er et spørgsmål og ens pengepung kan klare udgiften.
Det vigtigste er uanset hvilket våben du køber, så skal det falde naturligt
for dig og du skal kunne ramme med det. Kan du ramme så er det geværet for
dig.
Glem alt om dyre mærker, hvis du ikke også vil ofre en tilpasning af våbenet
til dig.
Hilsen
Poul