Jeg skal have nyt GFX kort, mangler expert~
Fra : Ulrik

Dato : 25-05-02 23:11

Hej Gruppe.

Jeg skal ud og investere i et nyt grafikkort.
Jeg har kigget på følgende;

*Tornado Geforce4 Ti-4200, 64MB DDR-ram, TV-OUT, retail || 1849,-
*Daytona Geforce4 Ti-4200, 128 MB DDR-ram || 1649,-
*3D Blaster GeForce4 TI4400, TV-Out, 128 MB DDR-ram || 2685,-

(Hvis i synes at i har et bedre kort, må i _meget_ gerne skrive det til mig)

Jeg tænker selvfølgelig meget på prisen, derfor:

Hvilket kort ville jeg få mest glæde ud af, taget prisen i betragtning?
Hvis man nu lægger stor vægt på prisen bliver kampen selvfølgelig mellem de
to 4200 kort, men hvilken?

Jeg håber også at i lægger mærke på producenten (daytona, Creative,
INNOvision)

Lad os få en go debat :)

mvh
Mig

Fra : [5000] Bo

Dato : 25-05-02 23:27

> [...]
> *3D Blaster GeForce4 TI4400, TV-Out, 128 MB DDR-ram || 2685,-
>
> (Hvis i synes at i har et bedre kort, må i _meget_ gerne skrive det til

Hvis du vil have et endu bedre kort skal du nok købe Ti4600, men det er ca.
dobbelt så dyrt som Ti4200, så det er nok ikke relevant

> Jeg tænker selvfølgelig meget på prisen, derfor:
>
> Hvilket kort ville jeg få mest glæde ud af, taget prisen i betragtning?

Hvis prisen taget i betragtning, vil du nok få mest ud af et GF4 Ti4200 -
det kan der ikke være megen tvivl om.

> Hvis man nu lægger stor vægt på prisen bliver kampen selvfølgelig mellem
de
> to 4200 kort, men hvilken?

Jeg har ingen erfaring med Tornado, så mit valg ville falde på Daytona

> Jeg håber også at i lægger mærke på producenten (daytona, Creative,
> INNOvision)
>
> Lad os få en go debat :)

Jeg har selv et Geforce 4 Ti4400 - og det er jeg fuldt ud tilfreds med. Nu
har jeg ikke prøvet Ti4200, men som du selv skriver kan man spare næsten
1000,- og jeg tror ikke du får for 1000,- kr. mere i ydelse.

men hvis du har penge nok så køb et Ti4400. Mit er alle pengen værd.
Eneste minus er at blæseren siger (forholdsvis) meget, men det er jo en
smagssag. kender ikke blæseren på Ti4200

Mvh Bo

Fra : Kristian Espensen

Dato : 26-05-02 01:03

"Ulrik" <Ulrik@stopOT.com> wrote in message

> Jeg har kigget på følgende;
>
> *Tornado Geforce4 Ti-4200, 64MB DDR-ram, TV-OUT, retail || 1849,-

shg.dk?
Kr.1732 hos www.itbutikken.dk
http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=Nor1009538

Eller med 128 mb ram:
Kr. 2012 hos www.itbutikken.dk

http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=Nor1009534

> *Daytona Geforce4 Ti-4200, 128 MB DDR-ram || 1649,-

Hos compumail? Et rigtigt godt tilbud. Har selv haft et geforce2MX fra palit
microsystems inc. og det fungerede fint. Du skal dog være opmærksom på at
der har være en del probs med deres geforce3 ti200, så man skal måske lige
se tiden an med dette kort.

> *3D Blaster GeForce4 TI4400, TV-Out, 128 MB DDR-ram || 2685,-

Hvis jeg var dig ville jeg klart købe et ti4200. Du sparer 700-800 kr. og
får næsten samme ydelse efter overclocking.
www.amdmb.com har testet NVIDIA Ti4200 og samtidig MSI Ti4400(som er det
samme som creatives, da de får det leveret af MSI)

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=180

> (Hvis i synes at i har et bedre kort, må i _meget_ gerne skrive det til
mig)
Jeg går selv med skumle tanker om at købe et ti4200, men jeg venter til
Gainward's ti4200 kommer til landet

Anandtech, tyske Media Xplosion og Hardcorp har testet Gainwards bud på
ti4200:

Gainward GeForce4 Ultra/650XP "Golden Sample"

http://hardocp.com/article.html?art=Mjky

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1619

http://mediaxplosion.gamigo.de/hardware/reviews/grafikkarten/geforce4/s7.htm

Eller x-micro's, men det kommer sikkert ikke til landet....
TweakTown har testet x-micro ti4200
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=264&dPage=1

Abit's lyder meget interessant mht. overclockning:

HotHardware har testet Abit Siluro ti4200
http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/abit_ti_4200.shtml

> Jeg tænker selvfølgelig meget på prisen, derfor:
>
> Hvilket kort ville jeg få mest glæde ud af, taget prisen i betragtning?

Formentlig Daytona Geforce4 Ti-4200, 128 MB DDR-ram , men jeg vil vente lidt
endnu og se nogle flere reviews/benchmarks. Du skal også finde ud af om du
vil have 64 eller 128 mb ram - jeg tror jeg vælger 64'ern da min skærm ikke
alligevel ikke understøtter 1600*1200.

Jeg håber dette kunne hjælpe lidt i dine overvejelser. Jeg vil gerne sende
nogle flere links hvis du er interesseret..
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Santa Xcaze

Dato : 26-05-02 19:29

SNIP

Hmm lyder skummelt har efterhånden brugt det kort meget og det er bare
stabilt!

Fra : Rasmus S

Dato : 26-05-02 19:54

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> wrote.

> SNIP
>
> Hmm lyder skummelt har efterhånden brugt det kort meget og det er bare
> stabilt!

Hvad svarer du på?

Mvh

Rasmus

Fra : Ulrik

Dato : 27-05-02 10:29

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message
[SNIP
> Jeg håber dette kunne hjælpe lidt i dine overvejelser. Jeg vil gerne sende
> nogle flere links hvis du er interesseret..
> Med venlig hilsen Kristian

Se det kalder jeg sgu expert råd!! :))

Du forslår en del at vente, men jeg kan ikke :) Jeg skal sælge mit GFX kort
idaw. Derfor vil jeg helst gerne have et nyt i morgen nemlig.
Jeg er sgu stadig i tvivl faktisk. Jeg er dog nu meget sikker på at det
bliver et Ti4200 men jeg aner bare ikke hvilket et.

Daytona's blæser larmer på stort set alle gfxkort (siger folk)
PoF giver ikke så go performence (siger folk igen)

Jeg er stadig i tvivl, og hvilket 4200 er det bedste

Fra : Onkel

Dato : 27-05-02 10:55

> Daytona's blæser larmer på stort set alle gfxkort (siger folk)
> PoF giver ikke så go performence (siger folk igen)

Alle grafikkort af samme modelserie yder ens ligegyldigt om det er Palit,
ASUS eller MSI.

Jeg ville købe det billigste, hvis støj er vigtigt kan du evt. se på denne
måling af støj

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/05/23/8908834

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 29-05-02 15:18

Onkel wrote:
> [...]
> ASUS eller MSI.
>
> Jeg ville købe det billigste, hvis støj er vigtigt kan du evt. se på denne

og hvis kvalitet er vigtigt (hej Onkel ;) så kan du læse artiklen på
www.tomshardware.com der sammenligner 11 Ti kort..

Dennis

Fra : Kristian Espensen

Dato : 28-05-02 09:15

"Ulrik" <Ulrik@stopOT.com> wrote in message

>(...) Derfor vil jeg helst gerne have et nyt i morgen nemlig.

Så ser jeg dette kort som den bedste mulighed:
InnoVISION: Tornado Geforce4 Ti-4200

64 mb ram:

Kr. 1849 hos www.shg.dk

produkter -> ny og hot
Det skulle de have på lager.

Eller måske Daytona Geforce4 TI4200 128 MB DDR RAM fra compumail. Det skulle
også være på lager i dag eller i morgen.
Fordelen:
128 mb ram:

Anandteck: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1619&p=13
"As we've mentioned before, it makes sense to go with the 128MB card because
of the demands of future games in spite of the fact that the memory is
clocked lower than the 64MB version."

Ulempen:
Men som tidligere nævnt: Får man kvalitet nok for pengene? Husk på hvor
irriterende det er ikke at have et grafikkort i den periode hvor en eventuel
reperation måtte finde sted.
mvh Kristian

Fra : TBC

Dato : 26-05-02 02:26

"Ulrik" <Ulrik@stopOT.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker selvfølgelig meget på prisen, derfor:
>
> Hvilket kort ville jeg få mest glæde ud af, taget prisen i betragtning?

Med mindre du skal bruge TV-out til noget så er det jo oplagt af de 3 du
nævner: *Daytona Geforce4 Ti-4200, 128 MB DDR-ram || 1649,- marginalt
bedre ydelese end kortet til et par hunde mere (pga de flere ram)

TBC