/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Svensk grandprixsang
Fra : Kirstine


Dato : 25-05-02 22:07


Hej NG

Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
der ved, hvor det kommer fra??

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

 
 
Åge Halldorsson (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-05-02 22:22

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...
>
> Hej NG
>
> Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> der ved, hvor det kommer fra??
____________

Jeg synes nu ikke ligefrem at det tilnærmelsesvis havde antydning af at have
noget som helst med Tommy Sebach-stilen at gøre. Det virkede faktisk slet
ikketil at den svenske sang havde noget som helst med Sverige at gøre.
Svenskerne havde fået afrikanere til at synge, Estland havde fået en
svensker til at synge og Danmark sang på engelsk.





Lars B. (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars B.


Dato : 25-05-02 22:35

In article <3cefff43$0$70365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
>
>
> Jeg synes nu ikke ligefrem at det tilnærmelsesvis havde antydning af at have
> noget som helst med Tommy Sebach-stilen at gøre. Det virkede faktisk slet
> ikketil at den svenske sang havde noget som helst med Sverige at gøre.
> Svenskerne havde fået afrikanere til at synge, Estland havde fået en
> svensker til at synge og Danmark sang på engelsk.
>

Og hvordan har det så på nogen måde noget som helst med det der blev
spurgt om ???

Jeg mener at melodien i omkvædet er lånet eller kraftigt inspireret af et
eller andet gaaaammelt MGP nummer.. kan bare ikke huske hvilket !

--


Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Gitte Sørensen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Gitte Sørensen


Dato : 26-05-02 08:40

Sat, 25 May 2002 23:35:07 +0200, skrev Lars B. <lbe@mailme.dk> :

>Jeg mener at melodien i omkvædet er lånet eller kraftigt inspireret af et
>eller andet gaaaammelt MGP nummer.. kan bare ikke huske hvilket !

I mine ører lyder den der hamrende klaverlyd (lige inden de synger
omkvædet) som det samme klaver, der blev brugt i "Just nu" med Tomas
Ledin i sin tid.....


--
Gitte Sørensen

HomeParty forhandling af kosmetik & undertøj
http://www.gittes.dk - http://www.kosmetik-tak.dk

Troels (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 26-05-02 22:05


> Og hvordan har det så på nogen måde noget som helst med det der blev
> spurgt om ???
>
> Jeg mener at melodien i omkvædet er lånet eller kraftigt inspireret af et
> eller andet gaaaammelt MGP nummer.. kan bare ikke huske hvilket !
>

Politiken mener den minder om Never on a sunday fra Grækenland.


http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=215850


/Troels



Max (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 25-05-02 22:57

Hej Åge

> Jeg synes nu ikke ligefrem at det tilnærmelsesvis havde antydning af at have
> noget som helst med Tommy Sebach-stilen at gøre. Det virkede faktisk slet
> ikketil at den svenske sang havde noget som helst med Sverige at gøre.
> Svenskerne havde fået afrikanere til at synge, Estland havde fået en
> svensker til at synge og Danmark sang på engelsk.

Her må jeg for engang skyld sige at du har fat i noget rigtigt, MGP er
blevet et noget udvandet foretagende igennem årene.

Mvh Max


Kirstine (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Kirstine


Dato : 25-05-02 23:06

In article <3cefff43$0$70365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...
> >
> > Hej NG
> >
> > Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> > del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> > vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> > udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> > andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> > der ved, hvor det kommer fra??
> ____________
>
> Jeg synes nu ikke ligefrem at det tilnærmelsesvis havde antydning af at have
> noget som helst med Tommy Sebach-stilen at gøre. Det virkede faktisk slet
> ikketil at den svenske sang havde noget som helst med Sverige at gøre.
> Svenskerne havde fået afrikanere til at synge, Estland havde fået en
> svensker til at synge og Danmark sang på engelsk.

Så vidt jeg hørte, så var de tre sangerinder faktisk 1.
generationsindvandrere...jeg vidste ikke, at der var et krav om at kunne
spore de optrædendes slægt minimum x antal generationer tilbage som
statsborgere i det land, de stiller op for. Men nårh nej - det er der jo
nok heller ikke, siden alle de optrædende havde fået lov til at medvirke!
Tankevækkende, hva'?!

Lad nu det ligge - jeg stillede et spørgsmål, som du ikke kunne svare på,
og dine betragtninger iøvrigt om Melodi Grand Prix er mig ligegyldige.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Bjørn Løndahl (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-05-02 06:15

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3cefff43$0$70365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg synes nu ikke ligefrem at det tilnærmelsesvis havde
> antydning af at have noget som helst med Tommy Sebach-stilen at
> gøre.

For en gangs skyld er jeg enig med dig, Åge. Jeg fatter ikke helt
hvad det er der gør at Kjeld Hulk og andre udtaler, at melodien
skulle være et plagiat af "Krøller eller ej".


> Svenskerne havde fået afrikanere til at synge, Estland havde fået
> en svensker til at synge og Danmark sang på engelsk.

Det har Danmark da gjort lige siden det blev tilladt...

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/


Lars Rindsig (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Rindsig


Dato : 25-05-02 22:25

Kirstine wrote:

> udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> der ved, hvor det kommer fra??

Jeg har ikke hørt den. Men Keld Heick siger "Krøller eller ej"
<http://www.dr.dk/grandprix/a_24.shtml>. Og så passer det jo sikkert.

lars


Mark Andreas Christe~ (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Mark Andreas Christe~


Dato : 25-05-02 23:17

"Kirstine" <minipip@mail.dk> wrote in message
news:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...

> Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> der ved, hvor det kommer fra??

Du er ikke den eneste der har lagt mærke til det. Her er hvad BT har at sige
om sangen:

<Citat start fra http://www.bt.dk/Tema.pl?fid=100067140>

Sverige
Afro-Dite: »Never Let It Go« Som sædvanlig går disse hæmningsløse svenskere
efter guldet. Omkvædet sidder der med det samme. Fængende folkedisco. Kan
faktisk minde lidt om en moderne retro-version af »Disco Tango«. Helt ned
til Tommys legendariske »diiiv-div-div«-lyde.

<Citat slut>

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen



Bjørn Løndahl (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-05-02 06:20

"Mark Andreas Christensen" <machs@email.dk> skrev i
news:acp2f2$2c8f$1@news.cybercity.dk:

> Du er ikke den eneste der har lagt mærke til det. Her er hvad
> BT har at sige om sangen:
>
> <Citat start fra http://www.bt.dk/Tema.pl?fid=100067140>
>
> Sverige
> Afro-Dite: »Never Let It Go« Som sædvanlig går disse
> hæmningsløse svenskere efter guldet. Omkvædet sidder der med
> det samme. Fængende folkedisco. Kan faktisk minde lidt om en
> moderne retro-version af »Disco Tango«. Helt ned til Tommys
> legendariske »diiiv-div-div«-lyde.
>
> <Citat slut>

BT har ikke for mange brikker at flytte med. Tommy Tvebak benyttede
blot elektroniske trommer, som jo på det tidspunkt nyligt var
kommet på markedet og benyttedes flittigt i udenlandske slam-pop
produktioner. At påstå at det er en speciel Tvebak-lyd ville være
det samme som at påstå, at indspilninger med el-guitarer er stjålet
fra The Beatles.


--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/


Ulrik Lauritzen (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 25-05-02 23:20


"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...
>
> Hej NG
>
> Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> der ved, hvor det kommer fra??
>

Så vidt jeg lige bemærkede, blev hele første linje af verset fra "Krøller
eller ej" citeret af et introkeyboard. Omkvædsmelodien lå meget op af samme
sang. Personligt synes jeg det er decideret fornærmende, at den græske sang
blev bedre placeret end os Den var da usandsynlig dårlig....

/Ulrik



sune vuorela (25-05-2002)
Kommentar
Fra : sune vuorela


Dato : 25-05-02 23:31

On Sun, 26 May 2002 00:19:56 +0200, "Ulrik Lauritzen"
<ulau98@12mail.dk> wrote:

>sang. Personligt synes jeg det er decideret fornærmende, at den græske sang
>blev bedre placeret end os Den var da usandsynlig dårlig....

Det er da bare Rammstein møder Culture Beat.... bedre kan det næsten
ikke blive


næh - belgiens til gengæld - den var feeeed

--
sune

Andreas Holt (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Holt


Dato : 25-05-02 23:42

> næh - belgiens til gengæld - den var feeeed

Ja nemlig! Belgiens var totalt fed, men den fik næsten ingen point...?

Det var i det hele taget et skod grand prix. Jeg ville ønske jeg aldrig
havde set det...



Mads Thorning Peders~ (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Mads Thorning Peders~


Dato : 26-05-02 08:00


"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
news:j240fuob6ami763h9la7qqt1psnqe8r47j@4ax.com...
> On Sun, 26 May 2002 00:19:56 +0200, "Ulrik Lauritzen"
> <ulau98@12mail.dk> wrote:
>
> >sang. Personligt synes jeg det er decideret fornærmende, at den græske
sang
> >blev bedre placeret end os Den var da usandsynlig dårlig....
>
> Det er da bare Rammstein møder Culture Beat.... bedre kan det næsten
> ikke blive

Jeg kom mere til at tænke på noget Udo Dirkschneider....indtil jeg så at han
stillede op for Belgien

Mvh Mads



Åge Halldorsson (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 25-05-02 23:38

Ulrik Lauritzen <ulau98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:acp2mg$t7q$1@sunsite.dk...

> > Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> > del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> > vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> > udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> > andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> > der ved, hvor det kommer fra??
_________

Jeg kan overgovedet ikke genkende omkvædet. det er en direkte fornærmelse af
Tommy Sebach at sammenlige vindermelodien med hans musik. Kan du overhovedet
høre forskel på Bethoven og Kandis, hiihi.

Hilsen Åge







Andreas Holt (25-05-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Holt


Dato : 25-05-02 23:53

> Jeg kan overgovedet ikke genkende omkvædet. det er en direkte fornærmelse
af
> Tommy Sebach at sammenlige vindermelodien med hans musik. Kan du
overhovedet
> høre forskel på Bethoven og Kandis, hiihi.

Nu var det ikke vindermelodien vi snakkede om, men Sveriges melodi (som vist
blev nummer 8), og melodien minder påfaldende meget om flere af Tommy
Sebachs numre. Ikke at det hele er det samme, men bidder af melodien lyder
som om de er tyv stjålet.



Mads Thorning Peders~ (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Mads Thorning Peders~


Dato : 26-05-02 08:01


"Andreas Holt" <andreas.holt@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf015cc$0$18646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu var det ikke vindermelodien vi snakkede om, men Sveriges melodi (som
vist
> blev nummer 8), og melodien minder påfaldende meget om flere af Tommy
> Sebachs numre. Ikke at det hele er det samme, men bidder af melodien lyder
> som om de er tyv stjålet.

Havde de i øvrigt ikke også haft gang i låneriet sidste år?

Mvh Mads



Kasper Aae (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 26-05-02 13:22

On Sun, 26 May 2002 09:00:47 +0200, "Mads Thorning Pedersen"
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

>> Nu var det ikke vindermelodien vi snakkede om, men Sveriges melodi (som
>vist
>> blev nummer 8), og melodien minder påfaldende meget om flere af Tommy
>> Sebachs numre. Ikke at det hele er det samme, men bidder af melodien lyder
>> som om de er tyv stjålet.
>
>Havde de i øvrigt ikke også haft gang i låneriet sidste år?

Tommy Seebach er faktisk gået undercover som sangskriver for
svenskerne, det er derfor ingen har hørt noget til ham i lang tid.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Bjørn Løndahl (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-05-02 06:22

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3cf01100$0$97319$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg kan overgovedet ikke genkende omkvædet. det er en direkte
> fornærmelse af Tommy Sebach at sammenlige vindermelodien med
> hans musik.

Jamen! Har Tommy Tvebak virkelig lavet musik? Hvorfor har han ikke
udgivet den?

> Kan du overhovedet høre forskel på Bethoven og Kandis, hiihi.

Kan du overhovedet stave?


--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/


Soren Bovbjerg (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Soren Bovbjerg


Dato : 26-05-02 09:35


>
> Jeg kan overgovedet ikke genkende omkvædet. det er en direkte fornærmelse
af
> Tommy Sebach at sammenlige vindermelodien med hans musik. Kan du
overhovedet
> høre forskel på Bethoven og Kandis, hiihi.

Er du da helt tonedøv. Skal du har et par nodelinjer og sammenligne med?
(Kan du læse dem?)

/SB



Ivar Madsen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 26-05-02 00:26

On Sun, 26 May 2002 00:19:56 +0200, "Ulrik Lauritzen"
<ulau98@12mail.dk> wrote:

> Personligt synes jeg det er decideret fornærmende, at den græske sang
>blev bedre placeret end os Den var da usandsynlig dårlig....

Den Danske bundplacering var velfortjent, Den Græske kunne have været
beder, men havde støre pontiale end den Danske IMHO.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID

Bjørn Løndahl (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-05-02 06:25

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> skrev i
news:c970fuk067iacfkpvusihlprhs7cu9l16v@4ax.com:

>> Personligt synes jeg det er decideret fornærmende, at den
>> græske sang blev bedre placeret end os Den var da
>> usandsynlig dårlig....
>
> Den Danske bundplacering var velfortjent

Præcis! Malene M. gjorde det sådan set OK, men for det første har
melodien ikke potientiale, og for det andet var det nok en mega-
brøler fra Danmarks side, ikke at satse på lidt mere sceneshow
(selvom det naturligvis BURDE være melodien der bar).


--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/


Ivar Madsen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 26-05-02 06:42

On 26 May 2002 07:25:02 +0200, "Bjørn Løndahl" <usenet@4952_FJERN_.dk>
wrote:

>> Den Danske bundplacering var velfortjent
>Præcis! Malene M. gjorde det sådan set OK, men for det første har
>melodien ikke potientiale,

Det er ok at høre på på den engelske indspilliing, på den danske
knækker stemmen over så det er piniligt at de ikke har lavet en ny
optagelse.

>og for det andet var det nok en mega-
>brøler fra Danmarks side, ikke at satse på lidt mere sceneshow

Det var kedeligt at se på.

>(selvom det naturligvis BURDE være melodien der bar).

Det er det hele der tæller.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID

Lars B. (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars B.


Dato : 26-05-02 08:45

In article <3cf071ae$1@news.4952.dk>, usenet@4952_FJERN_.dk says...
> Præcis! Malene M. gjorde det sådan set OK, men for det første har
> melodien ikke potientiale, og for det andet var det nok en mega-
> brøler fra Danmarks side, ikke at satse på lidt mere sceneshow
> (selvom det naturligvis BURDE være melodien der bar).


Hvis det burde være melodien der bar, kunne de jo ligesom godt sende det
i radioen.

--


Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Bjørn Løndahl (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-05-02 10:22

Lars B. <lbe@mailme.dk> skrev i
news:MPG.175ab0cbc9b5f0b989848@news.inet.tele.dk:

>> Præcis! Malene M. gjorde det sådan set OK, men for det første
>> har melodien ikke potientiale, og for det andet var det nok en
>> mega- brøler fra Danmarks side, ikke at satse på lidt mere
>> sceneshow (selvom det naturligvis BURDE være melodien der
>> bar).
>
>
> Hvis det burde være melodien der bar, kunne de jo ligesom godt
> sende det i radioen.

Det kan du jo godt sige - nu heder det jo "Song Contest" (Melodi
grand-prix), det burde nok skifte navn til "Pop Contest" eller
noget i den retning



--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/


Kirstine (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Kirstine


Dato : 26-05-02 09:56

In article <acp2mg$t7q$1@sunsite.dk>, ulau98@12mail.dk says...

> Personligt synes jeg det er decideret fornærmende, at den græske sang
> blev bedre placeret end os Den var da usandsynlig dårlig....

Enig!! Den græske var da det værste skrammel, der længe er blevet
spillet...lidt af en præstation i sig selv, når man tænker over det
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

/ / dentro / / (26-05-2002)
Kommentar
Fra : / / dentro / /


Dato : 26-05-02 00:25

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...

> Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er
der
> andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt
nogle,
> der ved, hvor det kommer fra??

"New York City".... er der noget inde i mit hovede der synger.... kan
ikke helt huske hvilken sang det er fra.... eller er det Nutbush City?
Hmm....

/ / dentro / /



EnjoyNews (26-05-2002)
Kommentar
Fra : EnjoyNews


Dato : 26-05-02 00:30

Så vidt jeg kunne høre have den ikke meget med Krøller Eller Ej at gøre...
Omkvædet minder tilgengælde meget om "It Never Rains In Southern California"


"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...
>
> Hej NG
>
> Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> der ved, hvor det kommer fra??
>
> --
> Kirstine
>
> *trying to do what works - trying to do what matters*



Lars B. (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars B.


Dato : 26-05-02 08:56

In article <3cf01e75$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, mh-
nyheder@mail.dk says...
> Så vidt jeg kunne høre have den ikke meget med Krøller Eller Ej at gøre...
> Omkvædet minder tilgengælde meget om "It Never Rains In Southern California"


Det siger hun jo heller ikke. Hun snakker om at lyd effekterne lyder som
noget man har lånt fra Tommy Seebach.

I øvrigt undrer vi os her i familien... hvad er det sverige har gang i ??
Sidste år sendte de et ABBA ripoff og i år noget disko snask der lyder
som om det hører hjemme i de sene 70'ere eller tidlige 80'ere.

Gad vide hvad de finder på næste år ?? Flower power musik anno 68 ???


> > Hej NG
> >
> > Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> > del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> > vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> > udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> > andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> > der ved, hvor det kommer fra??
> >
> > --
> > Kirstine

--


Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

Kirstine (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Kirstine


Dato : 26-05-02 09:59

In article <3cf01e75$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, mh-
nyheder@mail.dk says...
> Så vidt jeg kunne høre have den ikke meget med Krøller Eller Ej at gøre...
> Omkvædet minder tilgengælde meget om "It Never Rains In Southern California"


NETOP!!! Der var den jo

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

> "Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk...
> >
> > Hej NG
> >
> > Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en ret stor
> > del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi helt sikre på, at
> > vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt bekendt...og det er ikke
> > udelukkende kopien af Tommy Seebachs lydeffekter, vi tænker på. Er der
> > andre end os, der kan genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle,
> > der ved, hvor det kommer fra??
> >
> > --
> > Kirstine
> >
> > *trying to do what works - trying to do what matters*
>
>
>


Ulrik Lauritzen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 26-05-02 10:12


"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf01e75$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så vidt jeg kunne høre have den ikke meget med Krøller Eller Ej at gøre...
> Omkvædet minder tilgengælde meget om "It Never Rains In Southern
California"
>

Sig mig er I døve? Introkeyboardet citerede stort set først linje af Krøller
eller ej. Som Søren Bovbjerg spørger: skal I ha' noder for at kunne se det?
Jeg taler ikke om lydeffekter, selvom de også var fra samme æra (som Bjørn
rigtig fremdrager som et "tegn i den tid"), men om melodien, både i
introkeyboard og i omkvædslead'en.

/Ulrik



Ivar Madsen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 26-05-02 10:46

On Sun, 26 May 2002 11:11:51 +0200, "Ulrik Lauritzen"
<ulau98@12mail.dk> wrote:

>Sig mig er I døve? Introkeyboardet citerede stort set først linje af Krøller
>eller ej.

Hvis nogen er itvivel, så hør den Svenske her fra
http://home11.inet.tele.dk/henrikh/ESC/06-2002/lande/sverige.html

Sidste år, havde DR alle de Danske nummere på nettet, men nu kan jeg
sku ikke finde dem,,, Bare så man kunne sammenligne de to.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID

Kirstine (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Kirstine


Dato : 26-05-02 10:49

In article <acq8sr$fsd$1@sunsite.dk>, ulau98@12mail.dk says...
>
> "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cf01e75$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Så vidt jeg kunne høre have den ikke meget med Krøller Eller Ej at gøre...
> > Omkvædet minder tilgengælde meget om "It Never Rains In Southern
> California"
> >
>
> Sig mig er I døve? Introkeyboardet citerede stort set først linje af Krøller
> eller ej. Som Søren Bovbjerg spørger: skal I ha' noder for at kunne se det?
> Jeg taler ikke om lydeffekter, selvom de også var fra samme æra (som Bjørn
> rigtig fremdrager som et "tegn i den tid"), men om melodien, både i
> introkeyboard og i omkvædslead'en.

Tjah - vi er så bare ikke helt enige. For mig var det helt klart, at
omkvædet er en up-beat version af "It Never Rains In Southern
California"...
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Christian Muus (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Christian Muus


Dato : 26-05-02 11:14

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.175ace12d0129dfd98969f@news.tele.dk...
> In article <acq8sr$fsd$1@sunsite.dk>, ulau98@12mail.dk says...
>
> Tjah - vi er så bare ikke helt enige. For mig var det helt klart, at
> omkvædet er en up-beat version af "It Never Rains In Southern
> California"...

Jep, den syntes jeg også den lød som!

Christian



EnjoyNews (26-05-2002)
Kommentar
Fra : EnjoyNews


Dato : 26-05-02 11:20

Hverken omkvæd eller intro har nodemæssigt særlig meget med Krøller Eller Ej
at gøre.
De er de samme tre toner de bruge men men både rytmisk og og rækkefølgen er
helt forskelligt...Så kan man nok finde mange sange der minder om andre...
Iøvrigt er vinder sangen ren melodimæssing meget tæt på Tyrkiets bidrag fra
2000...


"Ulrik Lauritzen" <ulau98@12mail.dk> skrev i en meddelelse
news:acq8sr$fsd$1@sunsite.dk...
>
> "EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cf01e75$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Så vidt jeg kunne høre have den ikke meget med Krøller Eller Ej at
gøre...
> > Omkvædet minder tilgengælde meget om "It Never Rains In Southern
> California"
> >
>
> Sig mig er I døve? Introkeyboardet citerede stort set først linje af
Krøller
> eller ej. Som Søren Bovbjerg spørger: skal I ha' noder for at kunne se
det?
> Jeg taler ikke om lydeffekter, selvom de også var fra samme æra (som Bjørn
> rigtig fremdrager som et "tegn i den tid"), men om melodien, både i
> introkeyboard og i omkvædslead'en.
>
> /Ulrik
>
>



Ulrik Lauritzen (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 26-05-02 15:11


"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cf0b6c3$0$97295$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hverken omkvæd eller intro har nodemæssigt særlig meget med Krøller Eller
Ej
> at gøre.
> De er de samme tre toner de bruge men men både rytmisk og og rækkefølgen
er
> helt forskelligt...Så kan man nok finde mange sange der minder om andre...
> Iøvrigt er vinder sangen ren melodimæssing meget tæt på Tyrkiets bidrag
fra
> 2000...

Nu har jeg kun hørt den svenske den ene gang i går, men jeg er da 99 %
sikker på, at introkeyboardet spillede det der hos Seebach svarer til
"...med store brune øjne", og som jeg husker det, var ligheden både rytmisk
og i rækkefølgen. Men jeg skal da gerne lige høre det igen. Omkvædsmelodien
svarede til "jeg har en søn...", hvor svenskerne så bare fortsatte den
melodi og rytmik. Selvfølgelig er der i popmusik mange sange som minder om
hinanden, men jeg synes, at der denne gang var tale om så stor
overensstemmelse, at det var iørefaldende med det samme.

/Ulrik



Bjørn Løndahl (26-05-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Løndahl


Dato : 26-05-02 06:16

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i
news:MPG.175a1b48c94bbbe698969b@news.tele.dk:

> Vi sidder her og krummer tæer over en del - for ikke at sige en
> ret stor del - af årets grand prix sange. Og den svenske er vi
> helt sikre på, at vi kender. Selve omkvædet lyder så enormt
> bekendt...og det er ikke udelukkende kopien af Tommy Seebachs
> lydeffekter, vi tænker på. Er der andre end os, der kan
> genkende det omkvæd - og er der eventuelt nogle, der ved, hvor
> det kommer fra??

Det er jo hele konceptet i at lave et "sikkert" hit - man forsøger
at få "genkendelsens glæde" frem - uden decideret at stjæle fra
andre melodier.


--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/_/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste