Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digitalkamera
Fra : rondo

Dato : 25-05-02 17:46

Jeg står foran mit første køb af et digitalkamera, og i den forbindelse
ville jeg lige høre nogle, der ved lidt mere om den slags, end jeg gør,
hvilke ting man skal være opmærksom. Mit behov vil primært være til ferie-
og familiebilleder, da der er en lille engel lige på trapperne.
Jeg har haft kig på to HP-kameraer (photosmart 715 og 812), da de kører en
kampagne, hvor man kan prøve kameraet i en måned, og evt. få pengene
tilbage, hvis man ikke er tilfreds
(http://www.trydigital.hp-expo.com/dk/dan/PromotionHome.asp?SessionID=603890
405). Efterfølgende har jeg så læst nogle anmeldelser på www.dpreview.com,
og her får 812-modellen ikke en særlig god anmeldelse, så forhåbentlig er
der nogle, der kan guide mig.
Afslutningsvis skal jeg lige nævne, at jeg vil ofre 5-6000 kr.

Rondo

Fra : MICHAEL VOSS

Dato : 25-05-02 19:34

Hej Rondo

Prøv dog at læse de utallige indslag der allerede har været her i gruppen,
der er snart 10 personer om ugen der spørger om det samme.

Mvh. Michael

Fra : Clark Kent

Dato : 25-05-02 20:12

Hørt................det er efterhånden, som jeg ikke har forsømt en
lejlighed til at påpege tidligere, stort set ikke andet efterhånden, end:
"hvad skal jeg købe"?
Hvad kan A som B ikke kan..................?

Jamen kig dog ældre tråde igennem, eller endnu bedre..................let
r....... fra sofaen og gå ind i en kvalificeret forretning og få et godt
råd..................
Men selvfølgerlig, hvis man vil have alt til dumpingpriser, må man jo give
afkald på denne service........................et temmelig dansk fænomen, må
man sige

MICHAEL VOSS <mice.voss@get2net.dk> skrev i en

Fra : Uni Bull

Dato : 25-05-02 20:41

Clark Kent wrote:

> kvalificeret forretning og få et godt råd..................

Nå, så findes de altså stadig
--
Uni Bull
København K

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 25-05-02 21:15

"Clark Kent" <hgath@deepspace.dk> wrote in message

> [...]
> afkald på denne service........................et temmelig dansk fænomen,

Hvorfor er I så fjendske overfor spørgsmål om køb af digitale kameraer? Det
er vel den rette gruppe at stille spørgsmålet i, er det ikke? I synes måske
at denne gruppe primært skal handle om fotografier og teknikken ved at tage
et godt billede? Er det så ikke på tide, at lave en ny gruppe hvor man ikke
bliver skældt ud over at spørge om, hvor godt det enkelte kamera er.

Se f.eks. dk.teknik.telefoni.mobil eller dk.edb.hardware her diskutteres
købsspørgsmål da ofte, uden brok. Hvorfor er det ikke sådan med kameraer ?

Alternativt kunne I måske fortælle hvor man ellers kunne stille sådanne
spørgsmål. Evt. et forum på www.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Clark Kent

Dato : 25-05-02 22:16

jo, men forstår du...............man gider måske hjælpe de 10 første der
spørger, men når man efterhånden ser de samme spørgsmål igen og igen, mister
man da ærlig talt en del af sin gode vilje...................

Mark Andreas Christensen <machs@email.dk> skrev i en

Fra : Habs Hvelplund Odbor~

Dato : 10-06-02 21:32

Clark Kent wrote:
> jo, men forstår du...............man gider måske hjælpe de 10 første der
> spørger, men når man efterhånden ser de samme spørgsmål igen og igen, mister
> man da ærlig talt en del af sin gode vilje...................

Jammen der er da ikke nogen som tvinger dig til at besvare sådanne indlæg

Fra : Karsten Olesen

Dato : 26-05-02 08:56

"MICHAEL VOSS" <mice.voss@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Rondo
>
> Prøv dog at læse de utallige indslag der allerede har været her i gruppen,
> der er snart 10 personer om ugen der spørger om det samme.

***************

Men udviklingen for digitalteknikken går så stærk, der måske
er kommet nogle nye modeller på markedet....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-05-02 09:45

> Men udviklingen for digitalteknikken går så stærk, der måske
> er kommet nogle nye modeller på markedet....

Men på 1-2 uger ?, man kan sgu' godt gøre sig den ulejlighed at læse et
stykke tilbage INDEN man spørger. Det har jeg gjort, og truffet mit valg,
prob. er bare at der ingen kvalificeret foto-pusher i nærheden hvor jeg bor,
så det bliver nok købt på "nettet".
Så meget kan du udlede af svarene til andre!!.

JMR.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 26-05-02 18:32

Hejsa !

En del-løsning er at lave en NG FAQ med svar på de mest almindelige
spørgsmål, som bliver stillet igen og igen. En FAQ kan sæ'fø'li' ikke løse
hele "problemet", men give svar på f.eks. "hvordan er det nu med ladere og
batterier" eller "findes der reviews på nettet" etc.

Spørgsmålet er blot hvem der har viden, tid og lyst til at lave en sådan ?

Mvh.

Karsten

Fra : Henrik Petersen

Dato : 27-06-02 14:35

De fejl som har været med HP 812 er nu rettet med en ny firmware..

** Jeg har talt med HP og spurdt om kunne være rigtigt at der var så mange
fejl ved det kamera.
Jeg fik dette svar....
Hej Henrik

Det er korrekt at vi har haft lidt problemer med firmwaren på nogle af
812-kameraerne. Dette er nu rettet, så alle nye kameraer shippes med den
rigtige firmware, der også kan hentes via vores hjemmeside.

Med venlig hilsen
Morten Thagaard
Det nye hp's CallCenter

MVH / Henrik