Brazil - criterion udgave?
Fra : ottesen

Dato : 25-05-02 16:39

Er der nogen der har Criterion udgaven af Brazil og kan fortælle om de
synes den er pengene værd? Prisen på £45,- hos Future Entertainment er
jo noget krydret, så jeg står og vakler lidt mht om jeg skal købe den...

Iøvrigt så bliver det da også spændende at tjekke Criterion udgaven af
Traffic ud!

/ottesen

Fra : Emil Rune

Dato : 25-05-02 17:46

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har Criterion udgaven af Brazil og kan fortælle om de
> synes den er pengene værd? Prisen på £45,- hos Future Entertainment er
> jo noget krydret, så jeg står og vakler lidt mht om jeg skal købe den...

Du kan jo evt. tage chancen hos www.dvdboxoffice.com , der kan boxsættet fås
for 368,-
Har desværre hørt at flere og flere pakker fra boxoffice bliver snuppet i
tolden ;(

Venlig hilsen
Emil

Fra : Troels

Dato : 26-05-02 08:17

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote in message
> [...]
> synes den er pengene værd? Prisen på £45,- hos Future Entertainment er
> jo noget krydret, så jeg står og vakler lidt mht om jeg skal købe den...

mht om den er pengne værd; så ja!

den indeholder nok det mest omfattende ekstramateriale lavet til en film
nogenside og burde nok kunne beslaglægge det meste af en weekend

indeholder bla

Terry Gilliams 142min Cut (surprise...) med commentary by himself

"The love Conquers All" version -94 min i dejlig TV-PAN/SCAN med commentary
af en David Morgan - et strålende eksempel på HVOR slemt man kan maltraktere
en film...

to dukomentarprogrammer - samlet ca 1½ time

+ hundervis af storyboards, bla til aldrig filmede scener og lign

Dette er nok den ultimative-sepecial-superdada-deluxe udgave af en film
nogensinde...

som eneste minus er nok at man skal være hardcore fan af filmen for gnave
sig igennem mængderne + at det var en af de tidligere dvd-udgivelser, bla er
den IKKE anamorph....

men afgjort en lækker udgivelse, og klart en fornuftig investering til ens
samling- hvis man er til andet end Road Trip og The Fast and the Furious...

Troels

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-05-02 15:30

> Er der nogen der har Criterion udgaven af Brazil og kan fortælle om de
> synes den er pengene værd? Prisen på £45,- hos Future Entertainment er
> jo noget krydret, så jeg står og vakler lidt mht om jeg skal købe den...

Hvis du kan lide filmen, så bør du ikke tøve. Det er en fremragende udgave
(mig bekendt den første triple disc DVD-udgivelse nogensinde).

Ekstra materialet er omfangsrigt og gennemgår udførligt filmens produktion
(i sig selv en lige så fantastisk historie som selve filmen), bl.a. i en til
lejligheden fremstillet dokumentar, der indeholder interviews med alle
parter.

Filmen er inkluderet i to udgaver: Gilliams ultimative director's cut -
fremstillet til lejligheden, og producentens stærkt forkortede forsøg på at
lave en mere tilgængelig, upbeat version til det amerikanske publikum.

Som Troels allerede har nævnt, så er DVD'en desværre ikke anamorfisk, fordi
den udkom på et tidspunkt, hvor Criterion (som så mange andre selskaber)
ikke udnyttede den mulighed. Overførslen er dog stadigvæk glimrende.

Jeg kan varmt anbefale den (men jeg er også så glad for filmen, at jeg uden
at tøve gav 1200kr for samme udgave på laserdisc tilbage i 1996).

MVH
Jens

Fra : Troels

Dato : 26-05-02 17:49

SNIP

> [...]
uden
> at tøve gav 1200kr for samme udgave på laserdisc tilbage i 1996).

jeg har den også på ld- i en "ordentlig" box og ikke på dethersens nymoderne
pjat, "dvd"

nej

det er en for lækker udgave, lige meget hvilken vej man veender og drejer
den...

Troels