Udtræk fra webside til phpside?
Fra : Kristian

Dato : 24-05-02 19:43

Er det muligt at udtrække tekst fra en hjemmeside og føre den over i
et php dokument? Altså forestil jer, at man vil hente de første 5 ord
fra eks. www.dr.dk ind i MITDOMAIN/test.php. Kan det eller noget lign
lade sig gøre? Og ja, det mener jeg det kan, men hvordan! ? :)

Fra : Martin Persson

Dato : 24-05-02 20:24

"Kristian" <noemail@nope.com> wrote in message
> [...]
> fra eks. www.dr.dk ind i MITDOMAIN/test.php. Kan det eller noget lign
> lade sig gøre? Og ja, det mener jeg det kan, men hvordan! ? :)

Ja det kan vel godt lade sig gøre.
Prøv at bruge
fopen(http://www.dr.dk/index.html, r");
filepoiteren bliver sat lige efter <body>.
hent så så meget du vil af filen.
Nu kan du bruge strip_tags() på din tekst streng til at fjerne html tags og
så burde du have selve teksten tilbage.

Held og lykke

Martin Persson

Fra : Kristian

Dato : 24-05-02 20:48

On Fri, 24 May 2002 21:23:32 +0200, "Martin Persson"
<dis-mp@get2net.dk> wrote:

> [...]
>hent så så meget du vil af filen.
>Nu kan du bruge strip_tags() på din tekst streng til at fjerne html tags og

Cool, tak skal du have. Det var et godt skridt af vejen.

Helt specifikt skal jeg dog bruge infosport og en serie-række
informationer. Derfor vil jeg vide om det er muligt at gå ind og sige
at den skal returnere fra når den støder på eks ordet
Pulje og så de næste 12 linjer. Hvordan gøres det?

(jeg vil gerne kunne importere en stilling ind på en hjemmeside)