Begyndercamping & priser i Italien & Frank~
Fra : Thomas

Dato : 24-05-02 18:12

Hej

Jeg tillader mig at poste her også efter at jeg forgæves har forøgt at få
svar i dk.fritid.rejse

En kammerat og jeg, vil til sommer kører til det nordlige Italien og det
sydlige Frankrig. Vi lejer bilen i Tyskland for ca 3000 kr inkl. alle de km
vi gider køre. Det er så planen at vi vil overnatte i telt på
campingpladser.

Hvad skal vi især være opmærksom på ??

Det er første gang at vi prøver at campere i udlandet så hvad kan man
forvente af prisniveau for camperingen ?? Vi er to voksne et telt og en bil
i golf klassen?

Skal man have købt et campingpas hjemmefra ??

Thomas.

Fra : BasseFinn

Dato : 25-05-02 14:43

Pris niveau i Italien er stort set det samme som i DK, hvilket vel vil sige
Kr. 150 til 200 for Jer to hvis I skal have eltilslutning. I Frankrig er
prisen en smule lavere. Priserne er for rimelig gode pladser - ikke super
luxus.

Vi har altid haft campingpas, men det er ikke mit indtryk at det er noget
man lægger særligt stor vægt på i ovennævnte lande.

Mvh Finn

Fra : Thomas

Dato : 26-05-02 12:50

"BasseFinn" <none@jens.dk> wrote

[...]

---------

Hvad hvis det ikke er nødvendigt med eltilslutning er prisen så lavere eller
hvordan ?
Det gør heller ikke noget at det ikke er super luksus. (Vi er studerende
. Vi kommer der bare for at sove, så alt med pool og mingolf osv. er
ligemeget.

Er der nogen der kender sådan nogle skrabede campingpladser i Piemonte,
Liguria, Laombardia, Toscana, eller i Provance.

Thomas