Skinkekød i tern til gryderet.
Fra : Wares

Dato : 24-05-02 13:49

Er der nogen som kan strikke en hurtig opskrift sammen til en grydret med
skinkekød i tern.

Jeg har noget skinkekød, Rød/grøn/gul peder, løg og hvad man eller normalt
har i køleskabet og krydderi skuffen...

Også selvfølgeligt noget ris til tilbehør...

På forhånd tak....

Fra : sune vuorela

Dato : 24-05-02 15:19

On Fri, 24 May 2002 14:48:49 +0200, "Wares" <waresforeme@jubiimail.dk>
wrote:

>Er der nogen som kan strikke en hurtig opskrift sammen til en grydret med
>skinkekød i tern.

Hak et løg og svits det med masser af rosmarin. Brun kødet. Hæld noget
væde ved - gerne någet hakket tomat og noget creme fraiche og nogle
enebær (4-5 stykker hvis man laver mad til 2-3 personer). Tilsæt nogle
grøntsager (peberfrugt, skvash, forårsløg, whatever) Lad det simre
dejlit længe - helt minimum en halv time, gerne mere.

Server med ris.

Velbekomme

--
Sune

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-05-02 16:49

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grøntsager (peberfrugt, skvash, forårsløg, whatever) Lad det simre
> dejlit længe - helt minimum en halv time, gerne mere.

jeg vil nu anbefale, at peberfrugt og squash først hældes i ca. 2 minutter
inden retten kommer på bordet ... de bliver så let til noget udkogt snask.
Eller lyder det lækkert.
ras

Fra : ole larsen

Dato : 24-05-02 19:56

--
> Sune

Svinekød - i modsætning til oksekød - bliver hårdt, kedeligt ved
langtids.............
15 min. er fint til småkød, men ikke mere.
Ole

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-05-02 09:20

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> writes:

> Svinekød - i modsætning til oksekød - bliver hårdt, kedeligt ved
> langtids.............
> 15 min. er fint til småkød, men ikke mere.

Så må Brugsen have mæsket deres kød forkert, for der stod skinketern
på pakken. De fik en god time og var dejlig møre. Det er nu det jeg
plejer at gøre, og jeg har ikke haft uheldige oplevelser med det.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : ole larsen

Dato : 25-05-02 15:50

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mvh Trine
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!

Hvad Brugsen gør kan jeg af gode grunde ikke blande mig i.
Og hvad du oplever heller ikke.
Men
Oksekødstern: lang tid
Svinekødstern: ikke lang tid
Kyndig kommentar velkommen
Ole

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 27-05-02 17:56

Hej Ole
Der er jeg ikke enig med dig. Det er rigtigt at svinekød bliver hårdt og
kedeligt hvis det bliver kogt ved for højt blus eller uden låg. Det kommer
selvfølgelig også an på hvilket stykke kød fra grisen det er. Jeg
foretrækker selv at lave det af nakkkekam og skærer så de værste
fedtkoncentrationer væk. 1 time er perfekt til den slags kød og bliver endnu
bedre hvis man lader det stå og så varme det op senere
Mvh
Karsten

Fra : ole larsen

Dato : 27-05-02 18:53

"Karsten H. Larsen" <kmhl@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
endnu
> bedre hvis man lader det stå og så varme det op senere

Tror at din metode og udskæring kan blive dejlig. Prøver ved lejlighed.

Min opfattelse gælder "småkød"

Ole

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-05-02 19:03

"Wares" <waresforeme@jubiimail.dk> writes:

> [...]
> har i køleskabet og krydderi skuffen...
>
> Også selvfølgeligt noget ris til tilbehør...

Jeg er lige ved at lave en gryderet med skinketern. Jeg bruger bacon,
løg, champignoner, enebær og laurbærblade.

Brun bacon, løg, champignoner og tern i en gryde. Når det er brunet
hældes vand med til sovsen, krydr med enebær og laurbærblad(e). Lad
det småkoge til kødet er gennemkogt, men det bliver meget bedre hvis
det lige får lov til at simre 1 times tid.

Spises med salat, ris og brød. (Eller hvad man nu har lyst til, er
glimrende med kartoffelmos.)

Mvh Trinr

http://usenet.dk